-Starttaa ja laita joku kuuntelemaan täyttöaukosta pyöriikö tankissa siirtopumppu?
Jos ei kuulu mitään, se voi olla pimeä ja bensaa kun on alle puoli tankkia niin ei jaksa käydä.
-Sama juttu auton alla olevan pääpumpun kanssa, kuuntele se startatessa. Jos se pyörii mutta tankkipumppu ei, niin tankkipumppua vaihtamaan tai korjaamaan siitä tankinlaipasta se maadoitus.
-Jos takkipumppu surisee mutta pääpumppu ei, se pääpumppu on sökö tai johdotus viallinen.
-Jos kumpikaan pumppu ei pyöri startatessa, pumpun rele on varmaan sökö.
Jos pumput pyörii ja bensaa tulee suutintukkiin asti paineella mutta tulpat on sartin jälkeen kuivat, suutinrele on pimeä.(konehuoneen puolella)
Mittaa tuleeko virrat päällä suuttimen töpsään jännite? Jos ei, rele on sökö.
Jos töpsään tulee jännite ja suuttimille asti bensaa tulee paineella, vika on ecussa tai sen johdotuksessa, ecu ei maadoita suuttimia niinkuin pitäisi.
Kaiken tämän jälkeen voikin sitten todeta että ilmamäärämittari saattaa vedellä myös viimeisiään.
