Pitipä ajankuluksi avata topicci showroomiin tuolle uudelle ihastukselle


Ensimmäinen "uusi" volvo omalla kohdalla, tuon edeltäjä oli 940 td joka alkoi osoittamaan korroosion ja koneremontin merkkejä...
Liikuttajana 185hp D5 ja tietenkin awd..
Varustepakettina summum ruskeilla nahkapenkeillä ja vaalealla kojelaudalla, sähköpenkit muistilla sekä hu-850 peräkontin alkup. subilla.. Tietäisiköhän kukaan mistä erottaa pa-200 ja pa-300 vahvistimen? olisi kiva tietää mikä audiopaketti tuossa on josko tulisi joskus päivitettyä hieman parempaan suuntaan

Perushuollot tein itse ja niistä topicci neliveto osiossa, toki uutuuden huumassa vahasin auton autoglymin tuotteilla sekä käsittelin nahat ja mustasin muovit turtlewaxin aineilla, vahatessa huomasin miljoonat pikkunaarmut jotka eivät juuri menoa haittaa

Uusintakäsittelyt ohjelmassa kun saan hieman autonlaittointoa kerättyä...
Ensimmäiset tuunaukset tehty asentamalla tuningverkko puskurin "hainsuuhun" suojaamaan ilmastoinnin kennoa lumelta/ötököiltä..

Puskurin alalaita muuten joustaa melkoisesti esim auravallia ylittäessä joten kannattaa pyrkiä "liukuvaan" kiinnitykseen....
Viime viikonloppuna motonetin pakoputkihyllyä ohikävellessä sain älynväläyksen, hyllystä silmään paistoi 3" pakoputken osia joita tarttuikin mukaan "pieni" kasa, 2m ja 1m pätkät suoraa putkea, sekä 2kpl 60 asteen käyriä, tiskiltä hain vakiopakoputken korjausosia, keskikannattimen, sekä äänenvaimentimen kannakkeen joista olisi hyvä muokata uudet kannakkeet isommalle 3" putkelle. Illalla käväsin pikkumutkan pajalla ja pienten sahaus, polttoleikkaus ja hitsaustöiden jälkeen volvo hengitti vapaammin dpf:ltä lähtien...

Äänet eivät juuri muuttuneet, tyhjäkäynnille ilmestyi pieni jytinä sekä täyskaasukiihdytyksessä rääkäisee sivistyneesti, juurikin volvomaisen hillitty mutta silti lupaileva äänimaailma, ei todellakaan amisbemari pörinäputkella vaan aivan tavallisen auton kuuloinen normaaliajossa...
Seuraavana ohjelmassa lienee hienoinen piristys sekä dpf:n poisto....