Carwist  Race.fi

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 439 Vastauksia
  • 123840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #435 : 08.09.2019, 13:36:29 »
522tkm kohdalla tämmöistä:







Uutta lukkoa ja vetareita tarvitaan. Vetarit ois tiedossa. Oisko kellään myydä torsenia?

Noin 110tkm ja 5,5 vuotta tuon räikän kanssa nyt päästiin. Auto ei halvaantunut tielle, vaan toinen puoli veti edelleen, vaikka senkin puolen boorit on vähän huonon näköset. Ihan kuin nekin olisivat pomppineet yli joskus.


Ajatuksia:

Tuo Spartan oli tässä koko ajan sellainen, että se satunnaisesti jäi "kiinni" mutkissa eikä siis aukaissut lukkoa ja kolistanut kääntäessä, kuten normaalisti. Tilannehan on sama kuin kempillä kääntäessä, eli rengas sutii ja/tai vetoakseli kiertyy. Silloin tällöin kesken käännön lukko kuitenkin aukesi pamahtaen isosti, ja sen jälkeen toimi jälleen normaalisti. Tätä tapahtui lähinnä kesäisin asfaltilla, kun rengas ei päässyt luistamaan kuten talvella tai hiekalla.

Kuvittelin nämä vuodet sen järkyttävän pamahduksen johtuvan lukon äkkinäisestä aukeamisesta. Nyt kuitenkin tilanteessa, jossa nuo boorit surahtivat sileäksi (kääntäminen ja kiihdytys samalla, eli räikkälukolle pahin mahdollinen tilanne) kuului tasan samanlainen pamaus kuin noissa kääntötilanteissa "lukon auetessa". Taitaa olla niin, että pamaus ei oikeasti lähtenytkään lukon aukeamisesta, vaan vetarin boorin pyörähtämisestä. Se selittäisi miksi nuo ehjän puolen boorit, joiden voimalla auto siis vielä kulki eteenpäin, ovat nekin aika huonon näköisiä. Tätä hyppimistä on varmaan tapahtunut vuosien varrella molemmilla puolilla.

Jos edellinen pitää paikkaansa ja hyppimistä on tapahtunut, miksei boori ole surahtanut kerralla sileäksi? Kyseessä on kuitenkin aftermarket-osa, voi olla että välystä vetariin on ollut vähän enemmän kuin mitä volvon alkup. osissa. Tiedä häntä.

Kaiken lisäksi tuo ristitappia paikallaan pitävä sokka on mennyt halki, ja puolet siitä on ollut näköjään tulossa ulos reiästään.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2019, 13:39:07 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3255
  • Boxy, but good
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #436 : 09.09.2019, 13:49:50 »
Jos edellinen pitää paikkaansa ja hyppimistä on tapahtunut, miksei boori ole surahtanut kerralla sileäksi? Kyseessä on kuitenkin aftermarket-osa, voi olla että välystä vetariin on ollut vähän enemmän kuin mitä volvon alkup. osissa. Tiedä häntä.Kaiken lisäksi tuo ristitappia paikallaan pitävä sokka on mennyt halki, ja puolet siitä on ollut näköjään tulossa ulos reiästään.
Kempatuissa perissä tuppaa akseli yksinkertaisesti katkeamaan poorin jälestä, omiin havaintoihin eio tällaista suttaamista näkynykään.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #437 : 09.09.2019, 15:12:26 »
Kempatuissa perissä tuppaa akseli yksinkertaisesti katkeamaan poorin jälestä, omiin havaintoihin eio tällaista suttaamista näkynykään.

Niin, silloin siellä onkin vastassa ne volvon omat pikkurattaiden boorit. Olisko niissä vähän pienempi välys vetarin booriin kuin spartanissa...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3255
  • Boxy, but good
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #438 : 09.09.2019, 16:14:14 »
Niin, silloin siellä onkin vastassa ne volvon omat pikkurattaiden boorit. Olisko niissä vähän pienempi välys vetarin booriin kuin spartanissa...
Tätä tässä vähän hain takaa  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #439 : 10.09.2019, 21:34:39 »
Joka tapauksessa 110tkm on aika kunnioitettava laitteelta mikä on suunniteltu 100% offroadiin.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Carcom Oy  Ateho