Syyslomaviikko. Aikaa rakentaa. Ei oo oikeen muuta tullu viiteen päivään tehtyä. Viikonloppuna deeku nousi pois:

Yön yli kerkesi olla pihamaalla, aamulla jatkoi jo matkaansa uudelle omistajalle Simpeleen suunnille pumppuineen päivineen. Ahdin jäi minulle¸ saa nähdä mitä sille keksii..
Koneenkorvat sain kötösteltyä:



Ja sinne asettui.

Ahtimen öljylinjojen muokkaus meinasi jo jännättää, mutta onneksi tuloputki olikin helposti taiteltavaa eikä mennyt luttuun ilman putkentaivutinta... Paluuseen teurastin sekä TDI:n että deekun alkuperäiset öljynpaluut joista säästin laipat, ja niiden väliin vedin letkua. Vesiletkut on vielä laittamatta sekä pakoputki, mutta muuten tuo mekaaninen sovitus alkaisi olla siinä. Malttamattomana piti kuitenkin testata tuota käyntiin irtonaisella johtosarjalla, ja nätistihän se lähti.

Purkasin johtosarjasta ylimääräisiä piuhoja tuossa äsken irti yksi kerrallaan, ja jossain kohtaa jännättikin taas enempi kun kone ei yhtäkkiä lähtenykkään käyntiin ja mittaristo jäi mykäksi. Varttitunnin kuumotukset ja johtojen penkomiset paljastivat että ajonestolta olin katkaissut maan. Tämän jälkeen moottori lähti käyntiin, mutta ei reagoinut kaasuun... no polkimelta puuttui maa, ja se oli sillä korjattu. Mittaristo jäi pimeäksi vieläkin, mutta eipä se ole tähän koriin tulossakaan.
Tein tähän nyt sellaisen kytkennän, että startti ottaa virtansa suoraan korin omista sähköistä. Arvelin, että näin vältyn siltä automaattiaskin liittimen räpläämiseltä, kun eihän tuo TDI:n sähkösarja edes pyöritä starttia jos pykälä ei ole P:llä tai N:llä. Noin periaatteestakaan en halua startin perään mitään ylimääräistä elektroniikkaa. Arvelu osoittautui oikeaksi, auto käynnistyy nyt vaikka laatikon liitin on kokonaan irti. Näemmä ecu ei suoraan tiedä mikä pykälä siellä on päällä, vaan jokin muu laite estää käynnistyksen jos vaihde ei ole vapaalla. Hyvä näin.