Kytkin lienee hieman muovautunut ajossa. Ei ole enää ihan niin ON/OFF -tapaus kuin aiemmin, pystyy vähän luistattamaankin, ja nykyään jyrinä loppuu tyystin 2000rpm kieppeillä. Lie jouset vähän asettuneet.
Vuosikatsastettuakin tämä saatiin viime viikolla, ei kylläkään taaskaan ekalla kerralla...
ECU on nyt jatkojohtonsa perässä hanskalokerossa jotta on hieman helpommin saatavilla lastunvaihtoja varten:

Livesäätömahdollisuus alkaisi pikkuhiljaa kiinnostaa.
Tuon kanssa tuli eilisen helteissä huomattua sellanen ilmiö, että kone alkaa nypyttämään/ryskäämään kun ECU käy tarpeeksi kuumana. Tyhjäkäyntikin alko jo ontua ja satastakaan ei pystyny ajamaan enää tasakaasulla ilman hirveetä rykimistä. Boksin ku otti hanskalokerosta ulos jäähtymään (oli niin kuuma ettei kädellä kärsiny hirveesti koskea) alko käynti tasaantumaan pikkuhiljaa. Varmaan joku transistori joka ohjaa määränsäädintä, meinaa kyykätä korkeilla lämpötiloilla. Määränsäätimen kelahan on kai itsessään oikosulussa oleva kuorma, joten kyllähän siellä useampikin ampeeri taitaa kulkea. Ihan syy sillä x70:n ecun jäähdytysilmakierrolla siis on...
Täytyy kyllä kummastella miten paljon tuossa vakio syöttöpumpussa (ja suuttimissakin) on jerkkua. Olin nostellut syöttöä asianmukaisista kartoista suurimmillaan arvoon 88mg/str, mutta siinä 80:sta ylöspäin on vähän tuntunut siltä, ettei nostolla ole enää mitään vaikutusta. Kuvittelin että nyt tuli softasta rajat vastaan, kunnes keksin mulkata
N146 Pump Voltage Mappia.
Määränsäädintä ohjataan käsittääkseni PWM-ohjauksella, tyyliin 10kHz taajuudella. Tuo mg/str -arvon nosto vaikuttaa tietenkin pulssin pituuteen, jolla komennetaan määränsäädintä siis pidemmälle.
Kuitenkin PWM-pulssin pituuden lisäksi, ohjelmasta voi voltage mapilla näköjään säätää tuota PWM-pulssin jännitettäkin, ja sen nostollahan on sama vaikutus kuin pulssinleveyden kasvattamisella -> määränsäädin ajaa itseään pidemmälle -> lisää syöttöä. Jossakin lähteissä sanottiin sen olevan tavallaan suutinten kalibrointikartta; nyt jos suuttimet vaihdetaan isompireikäisiksi, ilman eri muutoksia tavaraa menee vastaavasti aika paljolti enemmän koneeseen, ja ohjelman mg/str -arvot eivät pidä enää ollenkaan paikkaansa. Voltage mapista jännitettä pienentämällä voidaan ohjelmaa "passata alaspäin", jolloin tuotto pienenee, mutta mg/str -syöttömäärät alkavat pitää taas kutinsa.
Tai näin nyt annoin itseni ymmärtää.Edit 2017: aivan väärää infoa. Väärin ymmärsin. 
Voltage mapin loppupäästä nostin, mielestäni varoen, jännitearvoja 5% ylöspäin. Tulos: vielä 2 barin ahdoilla tuuttaa aivan hirveesti mustaa. Taitaa loppua tuotto vakio KKK:sta kesken... on se siihen HE221:een kohta investoitava...