Hain sitten äsken Jämsästä MB:n 722.626:n.

Kaiverrus kertookin oikeastaan kaiken oleellisen. Väännönkestoa tehdas lupaa 580nm, ovat ST-käytössä kuulemma ajaneet ongelmitta 700nm läpi. On myyjän puheiden perusteella helppo kotikonsteinkin vahvistaa siitä vielä ylemmäs. Tämä on nyt siis se ns. sähköautomaatti joka vaatii tietokoneen toimiakseen, muuten D:llä pykälä on kokoajan kakkosella, ja turbiinilukko ei kytkeydy. Perehdyin senverran sähköihin, että laatikossa on kuusi solenoidia joista kolmella vaihdetaan vaihteita, lopuilla säädetään paineita ja ohjataan turbiinilukkoa. Boostin kanssa oli jo alustavasti puhetta kopan hitsauksesta. Sain askin mukana Arduino Megan, ja PWM -moduulin sekä relemoduulin siihen. Olivat kuulemma olleet Black Smoke Racingilla käytössä silloin kun heillä oli samanlainen loota drifterissä, myyjä tunsi miehet jostain...
http://www.ofgear.dk/ myy näihin jotain standalone controlleria, joka olisi suhteellisen plug&play -ratkaisu, myyjällä oli tällainen 124-koppaisessaan ja kehui kovasti. Melko suolaisen hintainen vaan on, joten kokeillaan nyt ainakin saako tuohon ite ohjelmoitua vähän samanlaisen.
Välitykset tuntuu olevan ainakin Wikipedian mukaan aika liki mitä mulla M90:ssa, joten tuo saattaa olla ihan järkevän tuntuinenkin.
M90H1
1 3.54:1
2 2.05:1
3 1.38:1
4 1.00:1
5 0.81:1
5G-Tronic (W5A580/Large NAG)
1 3.595
2 2.186
3 1.405
4 1.000
5 0.831