Ja tänään on tämäkin vuosikatsasteltu. 2.7.2018 asti saa körötellä.
Ja kyllä, virittää on ollu tarkoitus alusta asti, vaan on tässä ollut tuon voimansiirron kanssa ongelmia.

YK-Auton (suomalainen yritys joka valmistaa noita 722.6 ohjaimia) sivuilta luin yhdestä heidän ohjaimella varustetusta modaamattomasta 722.6:sta, jolla oli kolme kesää vedetty reilu 700nm väännöillä luistamatta, sekä nyt neljäs kesä 1080nm väännöllä, edelleen luistamatta. Se 722.6 oli vielä tuosta mun omasta aavistuksen heikompi variantti, kytkinpakoissa vähemmän levyjä tjsp... joten jos nyt 2.5TDI:llä saan tuon askin vielä rikki, pistän paaliin koko auton.
Tosiaan vaikka tuo on nyt tuollaisenaan ajettavissa, piiiiitkä matka on vielä tuon ohjaimen kanssa siihen, että se toimii itselle kaikinpuolin tyydyttävästi ja idioottivarmasti. Softan puolella on paljon kehitettävää, ja vielä elektroniikkaankin täytyy jotain keksiä, mm. askin sisäisiä nopeusantureita ei saa luettua ajossa, kun ottavat häiriöitä solenoidien pwm-ohjauspiuhoista. Ja kaikenlaista muuta pientä...
HE221 ja jotkut suutinkärjethän tuonne on suunnitelmissa, vaan alkaa opiskelijabudjetti taas perinteisesti tässä vaiheessa vuotta hidastaa harrastuksia. Ehkä kesällä sitten.
Sitten tuosta turbiinista. Koko tämän swapin ideahan oli juuri sen turbiinin saaminen moottorin värinöitä vähentämään. Maantiellä taas tuo turbiini olisi kiva saada lukkoon noin kulutusta ajatellen, vaikka stallspeed on ilmeisesti sen verran matala, että satasenkaan vauhdissa lukon kytkeminen ei tiputa kierroksia kuin noin 100rpm. Lukon kytkeminen tarkoittaa tietysti sitä, että koko voimansiirto on taas yhtä puuta moottorilta vetoakselille asti. Lukko päällä ajelu taas muistuttaa ääneltään kovin manuaalia kiinteällä vauhtipyörällä.

No ei se ehkä ihan niin pahasti jyristä, mutta meteli turbiinin luota kuitenkin kuuluu, eikä lukkoa tee mieli pitää päällä. Voi ehkä halkaista vetolevyn, sehän siellä on ohuinta tavaraa?
Siitä tietysti ajatus, että miten ***ussa se etuvetoisen turbiinilukko on sitten tehty kun ei se kuitenkaan jyristä? Onko se jousitettu? Laikkasin auki:


Eli jousethan siellä on, mutta lukosta ei tietoakaan! Ei minkäänlaisia kytkinlevyjä missään. Tosiaanko etuveto-tdi:ssä ei ole turbiinilukkoa ollenkaan, vai enkö nyt vaan saa bongattua sitä tuosta? Joku tietävä vois varmistaa. Kai se stallspeed voi olla niin alhainen tuossa, että sitä ei ole nähty tarpeelliseksi...