Ahdin on paikallaan ja sillä on muutama päivä ajeltu. Tänään nostelin paineet kahteen kiloon ja syöttöä laitettiin ohjelmasta sen mukaan.

Tarkkasilmäiset huomaavat sieltä lambda-anturinkin:

Ajatus oli alunperin säätää tuon seosmittarin kanssa pump voltage map kohdilleen, jotta ecu ymmärtää isompien suutinkärkien päälle. Tarkoitus oli livedatasta katsoa IMM lukema, jakaa se seossuhteella ja siitä saatua todellista syöttömäärää verrata livedatan syöttömäärään, ja passata jännitekarttaa alaspäin niin kauan että todellinen ja livedata pitäisivät paikkansa.
Käytäntö oli taas vähän eri asia. IMM lukemaa ei kerkeä livedatasta seuraamaan samaan tahtiin seosmittarin kanssa tarpeeksi tarkasti, ja jostakin softan kummallisuudesta johtuen ecu ei anna syöttää kuin mielestänsä noin 54-55mg/stroke. Jossain lienee joku rajoitin tai joku tai mistä en ole tietoinen. Määrä pysyy tuossa vaikka olevinani muista kartoista pyydän yli 90mg arvoja.
No tuo ongelma on kierretty sitten jännitekarttaa mulkkaamalla, eli 55mg kieppeiltä jännitekarttaa muutettiin siten, että 2.0 paineella seossuhde pyörii 15-16 AFR hujakoilla. Lisää on varaa pistää rutkasti, ilmeisesti nuo suuttimet ei sitten ollu hullummat.
Tuo 15-16 AFR tarkoittaa tässä vehkeessä sellaista lievää savua täydellä paineella, ei kuitenkaan mitään pötköä. Kaikki edellytykset pitäisi kulkuun siis olla, mutta kyllä tuo silti on omasta mielestä vähän pettymys. Vääntöä tuntui kyllä tulevan tautisesti, tämän huomaa kun vähän yli-isolla vaihteella vedättää stallspeediä vasten, siten väännättämällä auto syöksähtää mukavasti eteenpäin. Sitten taas ihan paikaltaan kiihdyttäen vaihteet 1-5 meno on vähän sellasta vaisua, vaikka toki ero aiempaan on jäätävä. Olisin kuitenkin odottanut enemmän. Kai siellä nyt jo se 500nm on mutta sata sais olla lisää.

Liekkö se IMM siellä imupuolella kuristaa, vai tarvisko tää oikeesti sen jyrkemmän nokan vielä. IMM on kiinni enää vain siihen integroidun IAT:n takia, se lähtee sieltä pois kunhan keksin miten tuo ahtopaineanturiin integroitu IAT on linearisoitavissa ecuun. Siitä oli juttua muutama postaus aiemmin.