RallyBaron  Samppasport

b230F käyntiongelta

  • 18 Vastauksia
  • 4957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
b230F käyntiongelta
« : 22.03.2013, 15:25:53 »
eli kyseessä on 740 vm.1990 B20F koneella. auto käy kylmänä hyvin ja ottaa kierroksia mutta kun lämpeää alkaa röpöttämään tyhjänkäynnillä ja ei ota kierroksia. sekä meinaa tukehtua kun kaasun polkaisee pohjaan. imm vaihdettu ja antaa vielä vikakoodia 3-1-1 mitä tuo vikakoodi tarkoittaa kun löysin tiedon että sillä tarkoitetaan ajonopeussingaalia

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #1 : 23.03.2013, 18:12:08 »
Itellä täsmälleen sama vika 230F-90. Sytytyspuoli uusittu(johdot.jakaja,pyörrin,tulpat). Kokeiltu uudella IMM:lla, ei vaikutuksia. Lämpöaikakanturi? Mulla ei kyllä tule minkäänlaista vikakoodia. Auto on nyt seisonnassa ja kunhan lämpenee niin aletaan säätään.Mikäli vika paikallistuu niin ilmoittele foorumille.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #2 : 23.03.2013, 22:44:18 »
Tuo nopeustieto LH:lle on sinällään vitaali (koodi 3-1-1), että se päättää tiettyjä toimintoja tyhjäkäynnin suhteen riippuen siitä, liikkuuko auto vaiko ei.

Ja olihan molemmilla luettu ne vikakoodit nastoista 2&6 (bensa&sytty) ?

Ruiskun lämpötila-anturi kannattaa myös mitata jos oireet on tuollaisia. Bensanpaineiden tarkistaminenkaan ei ole haitaksi.

Ei ole yhtään haitaksi lukea koko LH FAQ ketjua kokonaan lävitse.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa late2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #3 : 24.03.2013, 07:28:07 »
Laitoin kerran väliaikaisen mittariston,  ja kun siinä ei ollut nopeustietoliitäntää, laitoin pysyvän liikkuvuusjänitteen LH:lle
(6v pin34). Ei ollut mitään kuultavaa vaikutusta tyhjäkäyntiin eikä herjannut vikakoodeja
« Viimeksi muokattu: 24.03.2013, 07:43:14 kirjoittanut late2 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #4 : 24.03.2013, 20:31:28 »
Laitoin kerran väliaikaisen mittariston,  ja kun siinä ei ollut nopeustietoliitäntää, laitoin pysyvän liikkuvuusjänitteen LH:lle
(6v pin34). Ei ollut mitään kuultavaa vaikutusta tyhjäkäyntiin eikä herjannut vikakoodeja

Tuo nopeustieto aiheuttaa sen, että tyhjäkäynnille tiputtamista (750rpm) viivästetään reilun sekunnin kun auto liikkuu riittävän nopeasti. Eli tyhjäkäynti jää sinne 1250rpm (automaatti) kun vaihde heitetään vapaalle noin reilun sekunnin ajaksi, jonka jälkeen normaali tyhjäkäyntialkaa. 

Lisäksi LH päättelee erinäisiä juttuja kuorman ja nopeuden suhteen.  Esim. EZK:lle ei mene kuormatieto ihan samanlaisena kun auto ei liiku vs. auto liikkuu ja vähän muutakin....    :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelma
« Vastaus #5 : 25.03.2013, 07:31:08 »
vikakoodit luettiin molemmista ja toisesta ei tullu mitään ja toisesta tuo nopeustieto vika. pitää kokeilla tuolla lämpötila anturilla kun auto lämpiää se alkaa nykimään ja ei vastaa kaasuun eikä kiihdy.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #6 : 25.03.2013, 07:53:10 »
Lh-triidien määrä lähenee Salkkareita.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #7 : 25.03.2013, 20:13:10 »
Voisko bansanpaineen säätimessä olla vikaa vai polttoainepumpussa ku ton paluuletkun laittaa tukkoon niin käy paremmin jaksa ottaa kierroksia paremmin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #8 : 26.03.2013, 09:14:46 »
Voisko bansanpaineen säätimessä olla vikaa vai polttoainepumpussa ku ton paluuletkun laittaa tukkoon niin käy paremmin jaksa ottaa kierroksia paremmin.

Mittaa bensanpaineet niin kertoo vähän mitä siellä tapahtuu :)

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #9 : 26.03.2013, 20:08:05 »
miatä tosta saa mitaattua ku ei tullu vastaan konehuoneessa semmosta venttiliä mistä mitata vai suoraan polttoaineputkesta? paljon tommosessa pitäis olla painetta? tosiaan kylmänä käy tosi hyvin ja pelaa mutta kun lämpiää niin ei ota kierroksia ja tyhjänkäynti seilaa ja meinaa sammu. eikä anna mitään vikakoodia enään

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #10 : 26.03.2013, 20:34:20 »
Mittausventtiili löytyy suutin tukista 1&2 suuttimien välistä. Siinä on sellainen metallinen venttiilin hattu, kuten renkaiden venttiilissä.

Bensan paine pitää olla 3 baaria miinus imusarjan paine.  Eli 0,5 baarin alipaineella (tyhjäkäynti) bensanpaineet on 2,5baaria ja baarin ahdoilla bensan paineet pitää olla 4 baaria.

Ruiskunlämpötila-anturi kannattaa myös mitata.  LH nimittäin rikastaa soppaa sinne +70C moottorinlämpötilaan asti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

s73

  • Vieras
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #11 : 26.03.2013, 20:38:15 »
Ei taida olla turboa tässä autossa. ???

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #12 : 26.03.2013, 22:22:23 »
Joo ei ole turboa ei

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #13 : 26.03.2013, 22:26:06 »
Jep, B2xxF ei ole B2xxFK/FT  mutta se onkin mainittu siksi, että periaate tulee selväksi, oli kone vapari tai ahdettu.    :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: b230F käyntiongelta
« Vastaus #14 : 26.03.2013, 22:36:29 »
Muistaako kukaan paljon tossa vaparissa on paineet?

 

Samppasport  Futurez