Ei juma, alkaa volvon virittely olla nykyään jo aika "hai-tekkiä". Luulin, että kun siirtyi kaasareista sähköruiskuun, niin otettiin iso askel. No, sehän ei ole juurikaan mitään kun pellin alta löytyy Nasan tekemä MAF
.
Volvon viritys on edelleen volvon viritystä!

Sen vain voi tehdä monella tapaa...

Kaasareista ruiskuun siirtymä ei ole se
iso askel, vaan se, kun "aivolaatikkoon" ryhdyttiin oikeasti laittamaan "älyä" (dieseleiden monivaiheruiskutukset yms. kikkareet).

Eikös siitä maffista pääsis eroon vaikka jollain perfect powerin SMT6:sella? Tuolla oli joku pickis johon oli pimpattu smt6 ja säädetty ja sitten heivattu maffi mäkeen: http://www.idaautomotive.com/changing_over_a_maf_to_a_map_sen.htm
Miksi siitä MAF:sta pitäisi päästä eroon?
Jos orkkis MAF ei kestä, niin sille löytyy takuulla (mekaanisesti) kestävämpi versio.
sais samalla jotain hienosäätövaroja sytkään ja bensaan. Ja tuon hinnalla ei kovin montaa orggismaffia vielä saa.
Kuinka niin ?
IMM = vaahteramäen eemeli hoitaa kaikki tarpeet oikein hyvin, kunhan sen mekaaniset ja sähköiset ominaisuudet ovat käyttötarpeeseen sopivat. IMM hoitaa MAP:n, kaasuläpän ja monenkin muun anturin yhteistiedon keruusta laskettavat asiat.
Ja kuten Juse totesikin, tuo minkä tahansa MAF:n sovittaminen LH:n kaveriksi on vain ajan kysymys, koska se on vain karttojen uudelleen säätämistä, eikä ECU:n uudelleen rakentamista.