Vastaan vaikka ei vielä ole kysyttykään

.
Mulla on tossa etuvedossa ollut jo aika monta vuotta Jordanin laajakaistat, joita ei enään uutena saa.
Erittäin hyvät elementit. Moni aikoinaan epäili laajakaistojen yläpään toimintaa, mutta ainakaan noissa
Jordaneissa yläpään tukkoisuutta ym. ei kukaan ole maininnut.
240:iin on sitten tulossa juurikin tuo sama Peerlessin 2,5" laajakaista (tosin diskantilla ryyditettynä)
Tämä ei tarkoita sitä, että diskanttipää olisi Peerlessissä huono. Ihan silkasta kokeilunhalusta lisään
diskantit.
Olen noita Peerlessejä kotona hiukan soitellut ja testaillut ja ne ovat erittäin hyvät elementit. Yhdessä
tutun Golffissa on tuollaiset laajakaistat ja kyseinen auto voitti oman sarjansa EMMA-kilpailuissa. Siis
Euroopan mestaruuden, joten potentiaalia noissa on.
Suuntauksen kanssa on oltava tarkkana, koska diskanttipää kyllä vaimenee, jos elementtien suuntaus
ei ole kunnossa. Ja mihinkään kolmen desin suljettuun koteloon noita ei kannata sitten laittaa. Ei tuu
toimimaan. Mulla on tulossa (kuten Divi varmaan jo tietääkin) sellanen vaimennettu free-air viritys.
Tuo toiminee varmaan kojelaudallakin, jos sellaisen sinne saa tehtyä. Jos noiden laajakaistojen antaa
ihan vapaasi hengittää kojelaudan sisään, niin jakotaajuuden joutuu varmaan nostamaan ainakin
400 Hz: saakka. Toimii toki niinkin, mutta tuo vaimennettu fraa-air on reilusti parempi vaihtoehto.
Ainakin mun makuuni.
Kannattaa käyttää hiukan vaivaa ja aikaa ennen itse asennushommia. Mä liputan kyllä noiden puolesta.
Saattaa sitten riippua musiikkimausta, miltä ne kenenkin makuun istuu. Olen kyllä rankempaakin musaa
laajakaistoilla kuunnellut ja suurempia valituksia en kyllä keksi. Mihinkään painelaitteistoon noita ei ehkä
kannata laittaa. Mutta normikuuntelussa toimii upeasti. Moni teistä ei usko ennekuin itse kuulee mihin
alle 50€ elementiti kykenee. Ground Zerolla on sitten myös laajakaistat, mutta hintaa jo hiukan lisää.
AutoSoundissa oli vähän aikaa sitten juttua laajakaistoista. Voin etsiä lehden numeron, jos alkaa
kiinnostamaan. Nyt ei ehdi, pitää lähteä hikoilemaan.
Nuo Peerlessin laajakaistat ja Peerlessin SLS 8 oviin, niin siinä on aika killeri setti halvalla.
EDIT. Ai kato mä en huomannu, että noi SLS 8 olikin jo linkitetty pakettiin mukaan. Ne on
myöskin ihan joka pennin arvoiset. Ei varmaan kannata kertoa, että ovet kannattaa vaimennella
kunnolla, jos noita 8" elementtejä käyttää. Itsellakin on käynyt mielessä samat elementit. Mulla
on jossain linkki sivuille, jossa noita 8" SLS-elementtejä on ihan autossa kokeiltu. Voin etsiä sen
jostain, jos alkaa kiinnostamaan. En lupaa, että löydän linkin, mutta ainahan voi koettaa

.