Alustanumerosta selviää alkuperäisen koneen malli, eli alku tuossa on XLB343 (=3 ovinen 300 sarjalainen) sit tulee 2 numeroinen moottorikoodi 20-27 väliltä, 20/21= B200K, 22-26=B200E ja 27=B200F ja sit vaihdelootan koodi (3=5vaihteinen) ja sen jälkeen vuosimallikoodi (A-M = 1981-1991) ja viimeisenä 6-numeroinen sarjanumero.
Uskon kuvista pääteltynä että on B200K kaasarilla tehtaalta, eli auton alustanumeron alku XLB343213.
Eli nyt tarkistin tuo alustanumeron ja se on XLB343
23 eli noiden sun tietojen mukaan auto on alunperin b200e tai b200f koneella eli ruisku, Tuo örumnet ilmoittaa rekkarin mukaan että auto on
b200e eli luultavasti tuo b200f tämä ei ainakaan ole.
Tänään tarkastelin sitä autoa enemmän ku nosturille pääsin niin löysin lohkosta seuraavat merkinnät:
-normaali paikalla oli merkintä
B200-Imusarjan alla lohkossa oli merkintä
K, mitäs tuo merkintä tarkoittaa? K-lohkoa kenties?
Eli luultavasti auto on ollu ruisku alunperin mutta jostain syystä sihen on vaihdettu joko pelkkä kaasari tai sitten kokonainen kaasarikone..
Koitin hiukan etsiä autosta jos löytäisin sieltä ruiskun sähköt valmiina, niin olisi helpompi muuttaa auto takaisin ruiskuksi.. ja en oo vielä löytäny mitään mikä antaisi viitteitä ruiskusta ku en tunne näitä 300 volvoja.. eli olis muutama kysymys?
1: Missä näissä on alunperin tuo ruiskuboksi?
2: Jos on ruisku niin onko se sähkönen pumppu tankin sisällä?
3: Mitä muita sellaisia releitä, sähköjä ym on mitä kaasari autosta ei pitäisi löytyä?
Otin valokuvan siitä autodatan tiedoista jotka se antaa rekisteritunnuksen mukaan.

Voisiko tuo ylimääräinen liitin tuolla sulakeboksin vieressä olla joku ruiskuun kuuluva liitin?
