Elekma  Autoracing

Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.

  • 61 Vastauksia
  • 25588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leonidae

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Sissi - Metsän kruunaamaton kingi.
Kuulostaa lupaavasti silta etta lukko on mallia Kemppi.
Volvo 740GL'90 - 355tkm ja loppua ei näy.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
ai oot tämän ostannu. nettiautosta tätä kahtelinki tosin en itse ollut ostamassa :)
mutta tervetuloa 300-kerhoon 8)

niin ja tuosta lukosta vielä että muistelin että ilmoituksessa olisi lukenut lukko mallia kemppi ???
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
ai oot tämän ostannu. nettiautosta tätä kahtelinki tosin en itse ollut ostamassa :)
mutta tervetuloa 300-kerhoon 8)

niin ja tuosta lukosta vielä että muistelin että ilmoituksessa olisi lukenut lukko mallia kemppi ???

Kiitos kiitos  -H-

Muuten on kiva lelu mut harmi vaan ku näihin ei löydy koriin mitään tuning osia mistään niin pakko keskittyy vaan koneen virittämiseen ja korin kunnostukseen :(

Juu kävin hakemassa ku oli tuossa lähellä ja kuitenki melko halvalla :)

Niin siinä luki että kemppi perällä :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Tuossa volsse360 linkkaamassa VIN-decoderissa on virheitä, esim. vuosimallikoodi G = 1986 eikä 1985 (F=1985).
no niimpäs onki. ihemettelin tsekkin kun näytti että olisi 85 vaikka papereissa lukee 86  :) sori OT  :-[
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Alustanumerosta selviää alkuperäisen koneen malli, eli alku tuossa on XLB343 (=3 ovinen 300 sarjalainen) sit tulee 2 numeroinen moottorikoodi 20-27 väliltä, 20/21= B200K, 22-26=B200E ja 27=B200F ja sit vaihdelootan koodi (3=5vaihteinen) ja sen jälkeen vuosimallikoodi (A-M = 1981-1991) ja viimeisenä 6-numeroinen sarjanumero.

Uskon kuvista pääteltynä että on B200K kaasarilla tehtaalta, eli auton alustanumeron alku XLB343213.


Eli nyt tarkistin tuo alustanumeron ja se on XLB34323 eli noiden sun tietojen mukaan auto on alunperin b200e tai b200f koneella eli ruisku, Tuo örumnet ilmoittaa rekkarin mukaan että auto on b200e eli luultavasti tuo b200f tämä ei ainakaan ole.

Tänään tarkastelin sitä autoa enemmän ku nosturille pääsin niin löysin lohkosta seuraavat merkinnät:

-normaali paikalla oli merkintä B200
-Imusarjan alla lohkossa  oli merkintä K, mitäs tuo merkintä tarkoittaa? K-lohkoa kenties?

Eli luultavasti auto on ollu ruisku alunperin mutta jostain syystä sihen on vaihdettu joko pelkkä kaasari tai sitten kokonainen kaasarikone..

Koitin hiukan etsiä autosta jos löytäisin sieltä ruiskun sähköt valmiina, niin olisi helpompi muuttaa auto takaisin ruiskuksi.. ja en oo vielä löytäny mitään mikä antaisi viitteitä ruiskusta ku en tunne näitä 300 volvoja.. eli olis muutama kysymys? :)

1: Missä näissä on alunperin tuo ruiskuboksi?
2: Jos on ruisku niin onko se sähkönen pumppu tankin sisällä?
3: Mitä muita sellaisia releitä, sähköjä ym on mitä kaasari autosta ei pitäisi löytyä?


Otin valokuvan siitä autodatan tiedoista jotka se antaa rekisteritunnuksen mukaan.



Voisiko tuo ylimääräinen liitin tuolla sulakeboksin vieressä olla joku ruiskuun kuuluva liitin?

« Viimeksi muokattu: 09.05.2013, 17:47:49 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Juu, kyl toi 23 koodi viittaa B200E koneeseen. Jakopään muovikopassa kuten sanottua on 10x8cm valkoinen muovitarra jossa lukee esim: B200K tai B200E ihan selvästi, ja moottorin sarjanumero. Jos ei tarraa tottakai oo otettu veke.

F-koneisissa on moottorikoodi 27 (näitä mulla 2kpl ollut). Mulla on yks B200K peli ollut, ja hämärä muistikuva olis että siinä oli 21 moottorikoodi. Voin tarkistaa kunhan ehdin.

Tyhmä ihminen kun on vaihtanu ruiskun tilalle kaasarin.

K-merkintä valettuna lohkossa kertoo 63mm runkolaakereista (1987->), myöhemmin tuli M ja L lohkoja esim 900 sarjaan, joissa paikat öljyruiskuille mäntien alle, ja muita parannuksia.

Ruiskuboksi on radion alapuolella, hopeanvärinen alulaatikko.
Sähköinen ruiskupumppu on tankinulkopuolella oikealla etupuolella auton alla, about pakoputken päällä olevassa peltilevyssä kiinni, jossa pakoputki menee auton sivusuuntaisesti.
Ruiskupumpun rele on IMM telineessä akun vieressä (peltinen 30cm korkea tolppa), sieltä menee johdot ruiskupumpulle.

Konehuoneen sulakeboksin irtojohtoliitin on jotain lisävarustetta varten, löytyy vain 2,0L peleistä 1985->, sekä kaasari että ruisku.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook

Tyhmä ihminen kun on vaihtanu ruiskun tilalle kaasarin.

K-merkintä valettuna lohkossa kertoo 63mm runkolaakereista (1987->), myöhemmin tuli M ja L lohkoja esim 900 sarjaan, joissa paikat öljyruiskuille mäntien alle, ja muita parannuksia.

Ruiskuboksi on radion alapuolella, hopeanvärinen alulaatikko.
Sähköinen ruiskupumppu on tankinulkopuolella oikealla etupuolella auton alla, about pakoputken päällä olevassa peltilevyssä kiinni, jossa pakoputki menee auton sivusuuntaisesti.
Ruiskupumpun rele on IMM telineessä akun vieressä (peltinen 30cm korkea tolppa), sieltä menee johdot ruiskupumpulle.

Konehuoneen sulakeboksin irtojohtoliitin on jotain lisävarustetta varten, löytyy vain 2,0L peleistä 1985->, sekä kaasari että ruisku.

Okei suuri kiitos tiedoista :)

Harmittaa kun googlestakaan ei kauheasti löydy tietoa 360 volvoista ja varsinkaan sen rakentamisesta, Siksi näitä kysymyksiä saattaa aina välillä tulla :)

Tutkitaan viikonloppuna taas autoa tarkemmin, purkamalla vähän sisustaa ja kojelautaa :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Autokin tuli hiukan laitettua ja tarkasteltua.

Korjattua sain tuulilasinpyyhkijät ja sisätilanlämmittimen jotka lakkasivat toimimasta viime auton laiton yhteydessä,  syyksi paljastui virtalukonpohja, virtalukonpohjan liittimen 1 rauta oli vääntynyt niin että ei ottanut kontaktia.

Auton korin tarkastuksessa selvisi seuraavat laitot.

-Pohjassa hitsattavaa jonkin verran, Ei mahdottomuuksia.
-Pakoputken kiinnike oli hajonnut, uudestaan.
-moottori vuotaa vettä vesipumpusta (luultavasti huonosta laitettu kiinni väitetyn "kansiremontin" yhteydessä)

Nuo pitäisi laittaa kuntoon piakkoin, Matkahuollossa odottaa paketti jossa on pohjamaalia, lakkaa ja värikoodi maalia.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
onkos täällä tapahtunut mitä uutta?  :)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Eipä juuri kun on ollut niin paljon muita hommia ja tuo muijan renaultti on oikutellut niin paljon että kaikki aika on mennyt sihen :)

Uudet penkit sain talli kaverilta ilmatteeks, pitäis huomenna käydä asentamassa ne :)
Ne on otettu seat ibiza SXI:stä, Kyllä ne menee pahimpaan puutteeseen koska on ainoot taitettavalla selkänojalla varustetut jotka löysin pitkän etsinnän jälkeen :)

Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä ostamassa uudet etujouset, pakoputkisto (vakio) ja jotain alustan puslia.

Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
No niin poijat, nyt tarttis vinkkejä ja miks ei ideoitakin ;)

Eli koska näihin 300 volvoihin ei tunnu osia löytyvän niin päätin sitten ostaa 740 LH 2.4 ruiskun täydellisenä koska mulla on pakko mielle tehä tuosta autosta ruisku :)

Eli paketissa tuli seuraavat osat mm.
-Imusarja, anturit, 740 johtosarja täydellisenä, ecu boxi siis kaikki mitä ruiskuun kuuluu vauhtipyörää lukuun ottamatta.

Eli mikä seuraavista olis helpoin homma tehdä?

1: saako tuon LH:n jotenki toimimaan niin että se ohjaisi vaan bensaa ja 300 volvon oma renix hoitais sytytyksen?? eli asentais tuosta 740 sähköistä vaan tarvittavat johdot eculle vai oisko järkevämpää hankkia 240 johtosarja.

2: Asentaa tuo 740 johtosarja ja LH täydellisenä, mites saisin sitten LH:lle 60-2 hampaisen tiedon jos ei kerran tuo 740 vauhtipyörä sovi sinne 300 volvoon?? vai saako sen sopimaan?


Eli lyhyesti uusiks.. Mulla on 740 täydellinen LH 2.4 ruisku kaikkineen päivineen, ja pitäis tosta 360 volvosta tehä ruisku.. Mites onnistuu :)
« Viimeksi muokattu: 22.05.2013, 19:40:01 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Jos 740 vp ei sovi ni yks vaihtoehtohan ois ollu ettiä 240 2.2 LH-jet, siinä ku on triggeröinti virranjakajas.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Jos 740 vp ei sovi ni yks vaihtoehtohan ois ollu ettiä 240 2.2 LH-jet, siinä ku on triggeröinti virranjakajas.

Mä aluksi luulin et tää ruisku olisi LH 2.2 mutta se olikin sitten LH 2.4, No ei se mitään.. Pitää nyt meittiä et miten pitkälle näillä pääsee ku ei viitsisi ostaa sitä 2.2 LH:ta ku meni jo tähän rahaa :D

Päätin nyt laittaa tähän 300 volvoon tuon LH 2.4:sen, Enää pitää hankkia Sytytysboksi ja vauhtipyörä anturikehällä.. Siitä tulikin mieleen että kun mun ECU boksi on -561 loppuinen niin kun hankin sytkäboksin niin pitääkö sen olla joku tietty numero loppuinen boksi? Eli sopiiko kaikki LH 2.4 boksit keskenään??
« Viimeksi muokattu: 22.05.2013, 23:45:22 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Jos 740 vp ei sovi ni yks vaihtoehtohan ois ollu ettiä 240 2.2 LH-jet, siinä ku on triggeröinti virranjakajas.
Tommosta saatkin tovin aikaa etsiä tältä puolen rapakkoa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Eilen tuli ostettua uudet jouset, tänään pitäisi mennä laittamaan ne paikalle ja asentaa uudet penkit samalla :)

740 volvon LH johtosarjaa karsittu jo jonkin verran, voi jeesus mikä homma siinäkin on :(

Onko se niin että ne johdot mitkä näkyy LH asennus kaaviossa pitää jättää ja muut voi surutta karsia pois? Eli ainoastaan ne johdot jätetään jotka lähtee ecun ja ezk:n pinneistä, muut voi karsia pois vai?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Kulkukoira  Proturbo