Kohta 240 saa maalia päälleen..
Mutta asiasta toiseen! Tuli haettua kaveri kaksnelikympille. Joskus viimevuoden puolella kävin jo kyseisessä pihassa kattomassa tuota autoa ku näky sopivasti tielle ku oikeeseen aikaan oikeessa paikkaa kahto tiettyyn suuntaan

Mutten uskaltanu sillon mennä kysymään autosta sen kummempia.. Nyt kummiski pariviikkoasitten satuin taas menemään ohi paikasta ja pakko oli käydä kohtaloa kysymässä. Myytävänähän se oli ja siinä samassa huomasin ettei tää mikä tahansa volvo ollukkaan..!
Vuosimallin 1980 242GT. Tekniikka B21E + M46. Ajettu 268tkm. Katsastettu viimeksi 2000 tai 2001. v.1927 syntyneellä miehellä vuodesta 1991 vuoteen 2001 sen jälkeen kiertäny parin muun henkilön pihojen kautta siinä n. vuodessa. Ja joku heistä on tähän jotain saanut aikaankin. Alkuperänen ratti on kadonnu kera ohjaustehostimen, vasen takakaari on vaihdettu, samoten ku varapyöräkotelot. Tosin homma jääny puolitiehen ja pinta pakkelille ja pellille.. Auto jääny seisomaan joskus 2002 ilmeisesti samaan heinikkoon mistä sen hain

Kokeiltiin autoa käyntiin ja se kävikin nätisti, ja jopa liikku jarrujen vastustuksesta huolimatta siihen saakka kun bensantulo loppu. Erikoisuuksia tästä erikoisuudesta vois mainita vaikka kattoluukun, aukeevat takasivulasit ja kääntyvän vetokoukun. Pohjassa ei olosuhteet huomioonottaen hirveenä hitsaamista oo. 90-luvulla ahkerasti ruostesuojattu. Mutta erinäisiä pintaruosteita sitte riittääki. Katosta, konepellistä ja kontinluukusta lakka lähteny myöskin. Sain myyjältä mukaan ohjaustehostimen joka ois tarkotus tähän paikoilleen saada..
Tänään tosiaan kun auton sain pihaan, käväsin tuolla 1927 syntyneellä miehellä kyläilemässä joka lähti sitte hirveellä innolla entistä autoaan kattomaan. Harmitteli kovasti auton kuntoa ja mukavia tarinoita sai häneltä ja hänen vaimoltaan kuulla. Kävin tosiaan ennen tän kaupan varmistumista jo häneltä auton historiaa kyselemässä. Kuulemma jonkinmoinen valokuvapino siellä odottaa mua että pitää käydä lainailemassa ja skannailla ne koneelle nii näkee miltä tämä vehe on näyttäny kultaisella 90-luvulla

Muuta en saanutkaan vielä aikaan ku pestyä auton kauttaaltaan liuotinpesuaineella, ovenvälit ja konehuoneen myöskin. Penkinpäälliset kans heitin pois. Sisusta on vissiin ollu aika purettuna joten siellä on kaikki vähä rempallaan ja huonosti kiinni. Kaverilta jo etukäteen hommatun snowcapin heitin kyllä paikolleen. Katotaan mitä tuleman pitää mutta ehkä ensimmäisenä jarrut kuntoon, ja moottorille pikku huoltotoimenpiteet, vaikka öljyt onki vaihettu vasta 3000km sitten oliko 4.9.2000

Ja tankki käyttää irti ku pitäs käymään saada... eiköhän nää tulevat kuvat kerro vähä enemmän autosta ku tämä mun surkia selitys. Kommentointi sallittu !

ps. Päivittelen tän auton vaiheita yms. jos selviää lisää tuosta historiasta


Heinikosta poissaatuna.


Kotosalla






VINOKONE






En viiti jokaikistä kuvaa tähän tunkea, joten lisää kuvia löytyy
TÄÄLTÄ!