Autoracing  KL-varaosat

Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa

  • 27 Vastauksia
  • 11328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Terve!

tuli hommailtua tuollainen 960 vm. 1993 hintahan oli edullinen koska mukana tuli pientä vikaa  :idiot2:

eli auto käynnistyy aivan normaalisti ja käy mielestäni melko nätisti 317tkm ajetuksi

mutta vaihteisto/moottori rupeaa sekoilemaan ajossa ainakin alle 70km/h vauhdeissa

tuntuu kuin moottori tukehtuisi alakierroksilla mutta kun kaasua pumppaa niin lähtee vetämään ja tämän takia luultavasti vaihteistokin vaihtelee vähän miten sattuu

risteykseen kun tulee D:llä ja pysähtyy ja pitää jarrulla paikallaan niin auto VOI sammua siihen tai sitten kierrokset heittelee 500rpm-1000rpm välillä tämä jatkuu myös jos valitsimen vaihtaa P:lle tai N:lle sinä aikana kun kierrokset ovat ruvenneet heittelemään ja välillä voi jopa toimia ihan normaalistikkin  :D

80km/h vauhdissa auto menee hyvin ilman mitään rykimistä

40-50km tuli ajettua tämä kotiin ja sinä aikana 2kertaa sammui kun joutui nopeuden tiputtamaan kävelyvauhdin

vikakoodeja en ole ehtinyt vielä lukemaan kun vasta ohjeet täältä siihen löysin  8)

Kiitos mahtavasta foorumistanne mitä tekisinkään ilman tätä!
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #1 : 05.05.2013, 12:09:35 »
Imuvuotoa etsisin ensimmäisenä.

Ilmamäärämittarin johdon voisi myös nykäistä irti, vos alkaa käymään tasaisesti niin vika on siinä.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #2 : 05.05.2013, 15:39:48 »
Imuvuodot tai sitten puola/ kaks vetelee viimeisiään.

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #3 : 05.05.2013, 16:52:12 »
Imuvuodot tai sitten puola/ kaks vetelee viimeisiään.

mitenkäs ja missä nämä puolat sijaitsivat ja miten testataan?

lueskelin eilen jotain topikkia puolista mutta en nyt äkkiseltään löytänyt aihetta.

mitenkäs lambda vaikuttaa? lambda valo kun palaa kokoajan mutta lambda on uusittu lähiaikoina tod.näk. mallia mätänet  :buck2:

Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #4 : 05.05.2013, 18:08:11 »
Imuvuotoa voi yrittää paikantaa suihkimalla jotain tulenarkaa esim. brakleen sinne imusarjan alueelle ja imuputkiin jos käyntimuuttuu niin vuotoa. Noista motonet tarvikelambdoista ei taida mennä ku oppirahat toiset pelaa 3päivää toiset 3kk joten bochsilaista tai vastaavaa  hankintaan ja se  sitten kestää sen 100tkm ajella jollei tuplasti.

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #5 : 06.05.2013, 18:56:33 »
Vikakoodit kertoo tälläistä:

2-1-2   lamba mallia motonet eipä siis ihme että lambda valo palaa ainiin ja johtokin oli poikki liitin uudestaan, mutta vaikuttaako tuo paljonkin käyntiin?

1-2-1 MAP-Anturi (imusarjan alipaine anturi tai MAF-anturi MAF:n otin irti käynti tasaantuu mutta samaa vikaa tekee silti ajossa.

2-3-3 ??????  :( mikäs helv?

5-1-2 ?????  :( ja tämäkin vielä en löytänyt listalta  :buck2:

imusarja/suuttimien ympäristö suihkuteltu jarrukliinerillä mutta ei vaikutusta mihinkään
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #6 : 06.05.2013, 19:13:13 »
 Lambda ei ainakaa 2,4 ja 2,0 litrasissa oo itellä paljoo vaikuttanu käyntii, rikkaammalla alkaa käymää perstuntumalla, mutta menny päästöistä läpi ja käyny ihan ok siltikin. Ampuuko putkeen tai pätkiikö sytkä?
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 19:19:41 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #7 : 06.05.2013, 21:31:27 »
Lambda ei ainakaa 2,4 ja 2,0 litrasissa oo itellä paljoo vaikuttanu käyntii, rikkaammalla alkaa käymää perstuntumalla, mutta menny päästöistä läpi ja käyny ihan ok siltikin. Ampuuko putkeen tai pätkiikö sytkä?

ei ammu putkeen mutta auton takana kun kuuntelee käyntiä silloin kun kierrokset heijailee niin kuullostaa hieman siltä että kävisi 5:llä

ja silloin kun kierrokset heijailee ja laittaa valitsimen D:lle ja pitää jarrulla paikallaan tasasella niin pitää hieman vetoja päällä koska rupeaa pyrkimään eteenpäin. johtuu varmaan vaan tuosta kun kierrokset käyvät lähellä 1000rpm ja sitten taas siihen 500rpm pintaan  :-\

mistäs täältä löytyy nämä puolat jos niitä vaikka seuraavaksi nyppisi?  :)

Edit: tämän illan räpellyksillä oli sellainen vaikutus ettei veto kadonnut kokonaan eikä auto sammunut kertaakaan mutta kierrokset humppaavat edelleen niinkuin ennenkin.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 22:02:13 kirjoittanut Auto-Gona »
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #8 : 06.05.2013, 23:23:24 »
Puolat on siinä suoraan tulppien yläpuolella.
Laitas kuvia tulpista.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #9 : 07.05.2013, 00:20:13 »
Vikakoodit kertoo tälläistä:

2-1-2   lamba mallia motonet eipä siis ihme että lambda valo palaa ainiin ja johtokin oli poikki liitin uudestaan, mutta vaikuttaako tuo paljonkin käyntiin?

1-2-1 MAP-Anturi (imusarjan alipaine anturi tai MAF-anturi MAF:n otin irti käynti tasaantuu mutta samaa vikaa tekee silti ajossa.

2-3-3 ??????  :( mikäs helv?

5-1-2 ?????  :( ja tämäkin vielä en löytänyt listalta  :buck2:

imusarja/suuttimien ympäristö suihkuteltu jarrukliinerillä mutta ei vaikutusta mihinkään
2-1-2 lambdasond signal
1-2-1 luftmassmätare signal
2-3-3 adaptiv tomgångsreglering
5-1-2 lambdaintegrator

saa vapaasti suomentaa  :P
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #10 : 07.05.2013, 01:39:56 »
Mikä tahansa noista vikakoodeista sytyttää lambda- eli moottorihäiriövalon.

Katkenneen lambdan johdon takia antaa 212, vaikka johdon oiskin liittänyt uudestaan. 121 on ilmamassamittarin signaali ja koska käynti paranee johdon irrottamisen myötä, vois epäillä että ilmamassamittari(siinä heti ilmansuodatinkotelon jälkeen) on rikki. Jälkimmäiset on melkeinpä noista kahdesta johtuvia. Vikakoodien nollaus ja katsoa tuleeko 212 uudestaan esim. pienen lenkin jälkeen. Jos tulee, niin sitten pyrkiä mittaamaan anturin signaalijohdosta mitä se antaa tai vaan vaihtaa uusi tilalle. 233 ja 512 tulee todennäköisesti uudestaan mikäli ilmamassamittari on viallinen.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 01:41:37 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #11 : 07.05.2013, 08:43:18 »
Mikä tahansa noista vikakoodeista sytyttää lambda- eli moottorihäiriövalon.

Katkenneen lambdan johdon takia antaa 212, vaikka johdon oiskin liittänyt uudestaan. 121 on ilmamassamittarin signaali ja koska käynti paranee johdon irrottamisen myötä, vois epäillä että ilmamassamittari(siinä heti ilmansuodatinkotelon jälkeen) on rikki. Jälkimmäiset on melkeinpä noista kahdesta johtuvia. Vikakoodien nollaus ja katsoa tuleeko 212 uudestaan esim. pienen lenkin jälkeen. Jos tulee, niin sitten pyrkiä mittaamaan anturin signaalijohdosta mitä se antaa tai vaan vaihtaa uusi tilalle. 233 ja 512 tulee todennäköisesti uudestaan mikäli ilmamassamittari on viallinen.

pitää tänään katsella tulpat ja johdot

ilmamassamittarin käytin irti ja putsasin jarrukliinerillä eilen voi toki olla että tuo vaikutti tuohon että ei enää sammunut risteyksiin

saakos tuota ilmamassamittaria alkuperäisenä millaiseen hintaan?  ::)

nollailen koodit tänään ja koitan mitkä kaikki tulee uudestaan.
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #12 : 07.05.2013, 19:28:55 »
imm 244,21 E (skandix) suomessa bosch huolto noin 500 E
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #13 : 07.05.2013, 20:21:47 »
ilmamassa mittari suljettu vaihtoehdoista kävin kokeilemassa samanlaisen toimivan volvon MAF:ia omaan= Ei vaikutusta


ja tämän jälkeen kun olin lähtemässä niin ei meinannut saada käymään kun sammui samantien ja muutaman kerran taisi jopa ampua putkeen.  :buck2:

nyt on tulpan johtojen ja tulppien tarkastus meneillään kaikki sytkäjohdot/hatut ovat ainakin merkkiä VOLVO ja näyttävät samanikäisiltä.

Edit: tuntui aivan siltä että sytkä pätkii välillä kierrokset tippuu ja taas lähtee vetämään normaalisti.

mitään mekaanisia nakutuksia/kilkityksiä ei kuulu
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 20:23:28 kirjoittanut Auto-Gona »
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 960 3.0 R6 aut. moottori/vaihdelaatikko ongelmaa
« Vastaus #14 : 07.05.2013, 22:18:25 »
Kokeile uusilla tulpanjohoilla + puolanjohoilla, jos saat vaikka lainaan jostain, on ainaki helppo kokeilla, vaikka vikakoodit ei niihin viittaakaan. Oma 2 litranen oirehti hyvin oudosti johdot paskana. Kävi just tollain et kierrokset heittelehti ja välillä ampuili putkeenki...
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 22:20:06 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Autoracing  KL-varaosat