Noniin, tarina alkaa 2011 joulukuusta, olin aiemmin ajellut 10v. farkulla, ja pikku muutosten jälkeen tykästyi kyseiseen laitteeseen. joskus pienempänä muistan nähneeni keltaisen volvon kuvia Tekniikan maailman sivuilla, ja jotenkin asia alkoi mietityttämään.. Joulukuu+veronpalautukset+nettiauto= autokauppaan (okei, piti äitimuorilta lainata hieman rahaa lisäksi)

Kokkolasta sattui silmään tämä, niin siinä kävi, että volvot vaihtoi omistajaa. 360xxx Km. ajettu oli silloin 12/2011, nyt 5.4.2013 on 413900 km.

No 17" Titanit oli hävinnyt, kuin myös T-5R ja TWR-logo takaluukusta, saatikka nahkaista huoltokirjakansiota ei näkynyt. Tietenkin värikin olisi saanut olla se aito cream yellow.
Sittemmin osa näistä puutteista on korjattu. toki se T-5R logo maksoi volvolla melkein 30€.. mutta minkäs itelleen mahtaa, auto oli siis aivan vakio/ mitään muutoksia ei ollut tehty, sittemmin tehtyä:
-Simonsin putkisto (onhan se vitoskone kivan kuulonen)
-Alatukivarret (alumiiniset+pu puslat)
-kattokaiteet
-R-logo säleikköön+tekstit takaluukkuun
-paneeli vv suodin orkkiskoteloon
-silikoniset ahtoputket+jäähyletkuja osa
-sekalaista huoltoa, mm. pyöränlaakeri yms. kulutusosia
-jäähytetyt biltema jarrulaikat (todettu toimiviksi jo edell. autossa)
-Nivomaticit heitetty mäkeen, ja vakiot jouset&iskarit tilalla
-sisätilassa radion alle 3 lisämittaria: ahto+voltti+ö-paine
-vrcf kilvenalunen

-kirkkaat etu+sivuvilkut
-Ahtopaineet siinä 1bar. tienoilla, elkää kysykö tehoista, uutena ollut 240..
-Bkc 45kv puola
Kivastihan tuolla menikin 2012 huhtikuuhun asti, kunnes noin 386tkm:n kohdalla kiertokangen laakerit kierähti päällekkäin 3-sylinteristä. Kevät yössä kolisten tallille ja Dx corolla isäukolta lainaan.. Moottori+kansi tuli korjattua, = eli kaikki irtoava irti. koneistamon kautta jotain osia ja uusia tilalle, mutta vakiot käytetyt veivi ja mäntä, koska mäntä löi päätä kanteen, jälkeenpäin harmittaa, KOSKA:
2-viikkoa myöhemmin, kolmosen veivi poikki, moottori ylös, uus veivi ja mäntä. kovaa (sisään) ajoa, veivin pultti poikki, mäntä ylös, veivi söi lohkon, hermot meni ja meinasin polttaa koko laitteen, mutta ei! Arska11:ltä olin hankkinut tässä vaiheessa kokonaisen vaihtokoneen, ja tällä on menty. Toki vastoinkäymiseksi voidaan vielä lukea se, että moottori vuoti öljyä, ja jätin peukalon kiilahihnan väliin öljyvuotoa etsiessä, Siitä seurasi 6vko. saikkua, semmoista se on, kun antaan kaikkensa

Tälle kesää 2013 olisi ideana parempi/tehokkaampi/vähemmän ajettu/ ei niin kiireellä rakennettu kone (taas) Eli:
H-profiilit, S60R pakosarja, GLT nokat+kaasuläppä, ja ehkäpä 19T turbo. Joten tavoittelemaan jotain maltillisia 300 hevosen lukemia, lisäksi erillinen öljynjäähdytin ideoituna.

Siinähän tuo uus lohko odottelee osia. joo, väri on..

(iveco venemoottori ?)
-7.5.13 kampiakseli asennettu, päittäisvälys luokkaa 0,140mm. Kaverin mittausten mukaan
Toisaalta korikin alkaa olemaan aikaa nähnyt, että helmojen korjailua yms. siistimistä tiedossa, katsotaan nyt.. tiesuola sunmuut tekee tehtävänsä. Vielä en ole helmamuovien alle katsonut, siellä on aika varmana yllätys.

Auto on siis alkuperäinen Suomi-auto, B5234T5 ja manuaali, perus sähkökattoluuku, yms. kaikki tarpeellinen sähköjakkaroista sähköikunoihin. lähtöisin etelä-Suomesta rannikolta jonkun Sahan omistajalla ollut.
minun mielestä nämä T-5R:t on niin harvinaisia, etten aio tästä hetkeen luopua.
Jahas, päivitelläänpä taas kun jotain jännää tapahtuu :hello: