Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Siipi?

Gr.A
19 (38%)
850R
14 (28%)
ingen
17 (34%)

Äänestäjiä yhteensä: 48

B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*

  • 87 Vastauksia
  • 35817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Kyselty taas Chromefälgar.se:sta vanteiden perään, alkaa epäilyttää koko pulju. Käskivät soittaa paikalliseen bussgodsin toimipisteeseen ja kyseleen sieltä, mutta jos prkl matkahuoltomieskin Suomesta näki että vasta bussgodsille tullu sähköinen lähtemisilmoitus lähettäjältä, niin mitä sen ihmeellisempää ne bussgodsilla muka näkis.. Taas koitetaan vedättä suomalaista.

Asiasta aidanseipäisiin:

240seen ostin b230ft-moottorin... tuli vaan alkuperäis pakkauksessa, taas pussihousut vihaa entistä enemmän

(Kuva poistettu lainauksesta.)
200t mailia ja risat rullattu 760TIC, siistissä kunnossa, ja kone hyvässä kondiksessa, mahti moottori 240seen... :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Moottorinkuljetin oli liian siisti luovuttamaan moottoria, joten tekniikanluovuttajan metsästys jatkuu.

Ihmeiden aika ei ole ohi, vannepaketista 2kpl on ilmeisesti löytänyt tiensä Suomeen Matkahuoltopuhelun perusteella, ovat vaan vielä Pohjois-Suomessa, ja nyt alkavat ihmetteleen että missä loput 2 on.... Eli ei tässä mikään kiire taida olla tekniikan hankkimisen kanssa  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?


 V:>

Emäntä ruuvailee niitä ny 760n alle siksi ajaksi että taas kalsarit liikkuu omin voimin... melkeen alko houkuttaa jo tilata toinen setti, lompakko on vaan eri mieltä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Hyvät valssit! Saako udella hintaa moisille?  :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Hyvät valssit! Saako udella hintaa moisille?  :)
Loppupeleissä vajaa 1500e lähimpään matkahuoltoon renkaineen. Just täydelliset noilla 215 kumeilla, niin ei tarvii takakaarenkaan koskea varmaankaan, menee nätisti sisäpuolelle, kun persaus nousee noilla pyörillä tosta vähä, ja keula tietenkin laskee kun sinne asennetaan moottori ja vaihteisto  :2funny:

Ps. ei näytä pahalta pussihousumobiilinkaan alla  ;)
« Viimeksi muokattu: 12.07.2013, 14:35:42 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Tosiaan viime viikolla ostin 745turbo+(b230ft) Vollen tekniikan luovuttajaksi, nyt viikonloppuna pitäs nostaa kone keulilta, autolla on rullattu mittarin mukaan 170tml, eli mitäs toi on about 250tkm. Koneen ei pitäs tarvita ihmeitä, paitsi 13mm kanget jos semmosia ei tuolla ole.

Pitäskö sitä alkaa kikkailemaan megalla vai laitta LH vaan? Tarkoituksena Evo1seen ottaa miedot 185hv(1 luetaan 2) HX35sella.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Kiinasarja, eteen ylös, vähän käytettynä tulossa tänneppäin.
Turboplussa luovuttaa moottorinsa varmaan alkavalla viikolla.

HX35wtä kaiveltu kissojen ja koirien kanssa käytettynä, ei oo näkyny niin tilataan uus kiinakopio, siivet 54/60 ja #12 pakopesä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Kiinasarja, eteen ylös, vähän käytettynä tulossa tänneppäin.
Turboplussa luovuttaa moottorinsa varmaan alkavalla viikolla.

HX35wtä kaiveltu kissojen ja koirien kanssa käytettynä, ei oo näkyny niin tilataan uus kiinakopio, siivet 54/60 ja #12 pakopesä.

Kyllä ne kinukit harrastevärkeissä ihan hyviä on. :) Itellä on kohta 10tkm ajettu kinukki T3/T4 ja nyt hiljattain vasta ruvennu vähän puskemaan öljyä bleedistä. Itekki tässä haaveilen seuraavaksi aidosta HX35:sta mutta, voi olla että itekki tulee laitettua toi kinuski.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Jaha, pakosarja tuli vihdoin, ihan fiksun näkönenhän tuo kiinalainen oli.

Ens maanantai on päivä jolloin alkaa kone nousemaan 745n keulalta, tällä viikolla olis tarkotus saada LHn johtosarja asenneltua koppaan.

Korttikin lähti männä viikolla ni ny o aikaa rakentaa, muttei oo kyllä montaa taalaa sijoittaa osiin, jossei saa jotain vanhoja varastoja myytyä pois rahotukseksi.

Tällähetkellä lootavaihtoehdot:
-getrag 262
-m45
-m46
Sitten on käyny mielessä myös jos aw71L laittas sittenkin, kun sehän kestää ihan kivasti sitä voemanpaskoo eikä tarvii kytkintä murehtia..
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Jaha, pakosarja tuli vihdoin, ihan fiksun näkönenhän tuo kiinalainen oli.

Ens maanantai on päivä jolloin alkaa kone nousemaan 745n keulalta, tällä viikolla olis tarkotus saada LHn johtosarja asenneltua koppaan.

Korttikin lähti männä viikolla ni ny o aikaa rakentaa, muttei oo kyllä montaa taalaa sijoittaa osiin, jossei saa jotain vanhoja varastoja myytyä pois rahotukseksi.

Tällähetkellä lootavaihtoehdot:
-getrag 262
-m45
-m46
Sitten on käyny mielessä myös jos aw71L laittas sittenkin, kun sehän kestää ihan kivasti sitä voemanpaskoo eikä tarvii kytkintä murehtia..
Ehdottomasti aw71, täältä saattais löytyä koko paketti sulle ;D
No kun halvalla sai.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Jaha, pakosarja tuli vihdoin, ihan fiksun näkönenhän tuo kiinalainen oli.

Ens maanantai on päivä jolloin alkaa kone nousemaan 745n keulalta, tällä viikolla olis tarkotus saada LHn johtosarja asenneltua koppaan.

Korttikin lähti männä viikolla ni ny o aikaa rakentaa, muttei oo kyllä montaa taalaa sijoittaa osiin, jossei saa jotain vanhoja varastoja myytyä pois rahotukseksi.

Tällähetkellä lootavaihtoehdot:
-getrag 262
-m45
-m46
Sitten on käyny mielessä myös jos aw71L laittas sittenkin, kun sehän kestää ihan kivasti sitä voemanpaskoo eikä tarvii kytkintä murehtia..

Eikös 260 ja 265 getragit oo 5. vaihteisia? ??? Vaikka harrasteauto onkin niin silti suosisin 5 vaihteista ettei tartte suoralla välityksellä matkaa ajella.. Eiköhän tuo 260:kin kestä sen mitä hx35:lla saat tosta irti, tai tämmönen käsitys mulla on.. :) kokemusta ei kyllä oo pätkääkää..  :-[ M4x-laatikoita ei kannata ees harkita jos ei jo valmiina oo..jos on niin sen voi panna paikalleen ja sulattaa ensi tekijöiksi.. ;D

E: ja miksei automaattikin.. mut aina se toimiva ja kestävä manuaali on pikkasen kivempi harrastepelissä. ::)
« Viimeksi muokattu: 30.07.2013, 22:13:22 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VolvoR

  • ÄLÄ KÄY KAUPPAA TAVAROITA LÄHETTÄMÄTTÄ
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • TurboVolvo
Kannatan M90 lootaa  :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Kannatan M90 lootaa  :)
Minä eikä mun lompakko kannata kumpikaan, jos manuaali, niin se on joku noista varastosta löytyvistä laatikoista.

Eikös 260 ja 265 getragit oo 5. vaihteisia? ??? Vaikka harrasteauto onkin niin silti suosisin 5 vaihteista ettei tartte suoralla välityksellä matkaa ajella.. Eiköhän tuo 260:kin kestä sen mitä hx35:lla saat tosta irti, tai tämmönen käsitys mulla on.. :) kokemusta ei kyllä oo pätkääkää..  :-[ M4x-laatikoita ei kannata ees harkita jos ei jo valmiina oo..jos on niin sen voi panna paikalleen ja sulattaa ensi tekijöiksi.. ;D

E: ja miksei automaattikin.. mut aina se toimiva ja kestävä manuaali on pikkasen kivempi harrastepelissä. ::)
262 on 4vaihteinen.

Ainoa siis vaihteistovalikoimasta joka on 5v on tuo m46.
Nuo listan manulootat siis kaikki tallissa: m45, 2x m46 ja sitten tuo getrag.

AWn joutuu hankkimaan, mutta siinä on se että pikkupreppailulla(resepti ala toni), sehän kestää sen mitä tolla hx35sella saa puhallettua tosta koneesta pihalle, joten kokonaiskustannus silti halvempi, kun manulaatikoihin jokatapauksessa ökykytkin tarvii hommata ja getragin tapauksessa yks m4x kytkinkoppa käyttää sorvaamossa vähän.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Minä eikä mun lompakko kannata kumpikaan, jos manuaali, niin se on joku noista varastosta löytyvistä laatikoista.
262 on 4vaihteinen.

Ainoa siis vaihteistovalikoimasta joka on 5v on tuo m46.
Nuo listan manulootat siis kaikki tallissa: m45, 2x m46 ja sitten tuo getrag.

AWn joutuu hankkimaan, mutta siinä on se että pikkupreppailulla(resepti ala toni), sehän kestää sen mitä tolla hx35sella saa puhallettua tosta koneesta pihalle, joten kokonaiskustannus silti halvempi, kun manulaatikoihin jokatapauksessa ökykytkin tarvii hommata ja getragin tapauksessa yks m4x kytkinkoppa käyttää sorvaamossa vähän.

Mutta eikös semmonen "pikku-getraggi" oo ku 260, ei 262 tai 265..? ??? Väännön kesto samaa luokkaa ku M90:ssä..vai muistanko ihan omiani?  :idiot2: Mut joo, jos sulla tallissa on 262 lattialla niin ehottomasti se, vaikka joutuuki ostaan asetelman ja uuden levyn niin on se paras noista. Hommaat siihen sitte jostain semmosen todella harvan perävälityksen.. 3,15 tai 3,31..toki helpommin sanottu ku tehty.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Ei harrasteautossa välityksillä ole merkitystä, mutta ny pistin hetkeks ton tekniikanluovuttajan myyntiin, jos sais automaagisilla vaihteilla olevan tilalle, jossei niin tarvii loppuviikosta nostella konetta.

Eipä näemmä oo valmista läpiviennin paikkaa LHn johdoille 240n tuliseinässä, tarvinnee venttailla että kaveri saa omastaan johtosarjan irti että vois napata siltä tuo tuliseinän irtopalan, kun eikö se ollu kohtuuu helppo vaihtaa?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Carcom Oy  Elekma