RallyBaron  Samppasport

D5 moottori "papattaa"

• 341 Vastauksia
  • 157874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa V70 D5-07

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #105 : 12.03.2014, 09:27:18 »
107000km mittarissa ja toi kyseinen ääni kuuluu myös,kun öljykorkin avaa.No eilen tuli käytyä testaamassa uutta pirssiä ihan huvikseen ja siinä oli myös D5 kone ja saundi oli sama,kun korkin avas ja mittarissa ei ollut,kuin 1700km.
Eli tuntuis vähän siltä,että on paremminkin ominaisuus toi ääni ja pitäis huolestua jos sitä ei kuuluisi ;D
Edelliset:2Xv40 ja S60 D5 Aut.V70 D5 Aut.
Nyt: Cooper-66,Can-am outlander 650 abs-18.Volvo V60 D4 AWD-20.Valmet 604-83.Valmet 361D-62

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #106 : 12.03.2014, 11:55:14 »
Tällaiselle äkkipojalle oli vaan yllätys noin karu ääni. Tuo video oli hyvä, kannattaa katsoa
« Viimeksi muokattu: 12.03.2014, 13:18:10 kirjoittanut Kulmamies »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa modsman

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #107 : 16.03.2014, 12:27:37 »
Olen koeajanut sellaisia joissa papatus kuuluu sisälle. papapapapa.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #108 : 02.08.2014, 17:47:32 »
Morjens kohtalotoverit ja muutkin,
Onko kuumat kelit uuvuttaneet papattajan vai vieläkö jaksaa? Itse olen epäuskoisena kuulostellut että milloin se piru taas herää. Ei nimittäin kuulu papatusta enää. Nyt on tosin egr eliminoitu softalla ja vähän muutakin loitsua luettu tai paremminkin uploadattu boxiin.. Minusta kyllä tuntuu että papattaja katos jo aiemmin lämpimien saavuttua mutta en ole satavarma.

On kyllä nyt hianot äänet. "Pavarottikin" eli sellainen kumea möyryntä alkaa kuulua paljon aikaisemmin/herkemmi  kuin ennen..ja sitten menn-nnään:-)

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #109 : 10.08.2014, 18:20:04 »
"And ye shall know the truth and the truth shall make you free".
Teksti löytyy CIA:n päämajan aulan seinästä. Tietysti myös eräästä kirjasta..

Egr eliminointi teki minun 2006 d5 volvosta "free from papatus".  Älkääth siis rynnätkö tekemään kalliita nostajaremontteja papatuksen vuoksi ennenkuin olette kokeilleet tuota egr eliminointia. itse asiassa miksuhan heti alussa veikkasi egr:ää syypääksi..

häpeällinen ääni on siis vaiennut ja siirryn täten papatuskerhon täysjäsenyydestä kannatusjäsenyyteen. voimia kaikille papattavan volvon omistajille. truth is out there;-)

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #110 : 10.08.2014, 20:12:41 »
"And ye shall know the truth and the truth shall make you free".
Teksti löytyy CIA:n päämajan aulan seinästä. Tietysti myös eräästä kirjasta..

Egr eliminointi teki minun 2006 d5 volvosta "free from papatus".  Älkääth siis rynnätkö tekemään kalliita nostajaremontteja papatuksen vuoksi ennenkuin olette kokeilleet tuota egr eliminointia. itse asiassa miksuhan heti alussa veikkasi egr:ää syypääksi..

häpeällinen ääni on siis vaiennut ja siirryn täten papatuskerhon täysjäsenyydestä kannatusjäsenyyteen. voimia kaikille papattavan volvon omistajille. truth is out there;-)

Lienevät tapauskohtaisia juttuja?

Meillä on egr edelleen toiminnassa ja nostajaremontti poisti papatuksen. Nostajat olivat todella kuluneita ja joka tapauksessa vaihtokunnossa. Kaupanpäällisiksi tosiaan ollaan myös papatuskerhon kannatusjäseniä ;D

edit. Itse asiassa nyt kun tarkemmin asiaa miettii, niin tämähän vaan todistaa sen, että vika on nostimissa, eikä egr:ssä. Normaalistihan ääni tulee ja menee ja sen on arveltu johtuvan egr:n aukeamisesta ja sulkeutumisesta. Jostain tuntemattomasta syystä huonoista nostimista johtuva venttiilien vajaatoiminta aiheuttaa erg:n toiminnan myötä tämän omituisen äänen. Nyt tässä tapauksessa egr on disabloitu ja se on sama asia, kun mahataudissa paskalla käyminen, helpottaa oloa, mutta ei paranna vaivaa ;D

Näin minä tämän homman käsittäisin, mutta en tiedä onko ajatukset lähelläkään totuutta.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2014, 20:41:59 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #111 : 10.08.2014, 21:38:54 »
Lienevät tapauskohtaisia juttuja?

Meillä on egr edelleen toiminnassa ja nostajaremontti poisti papatuksen. Nostajat olivat todella kuluneita ja joka tapauksessa vaihtokunnossa. Kaupanpäällisiksi tosiaan ollaan myös papatuskerhon kannatusjäseniä ;D

edit. Itse asiassa nyt kun tarkemmin asiaa miettii, niin tämähän vaan todistaa sen, että vika on nostimissa, eikä egr:ssä. Normaalistihan ääni tulee ja menee ja sen on arveltu johtuvan egr:n aukeamisesta ja sulkeutumisesta. Jostain tuntemattomasta syystä huonoista nostimista johtuva venttiilien vajaatoiminta aiheuttaa erg:n toiminnan myötä tämän omituisen äänen. Nyt tässä tapauksessa egr on disabloitu ja se on sama asia, kun mahataudissa paskalla käyminen, helpottaa oloa, mutta ei paranna vaivaa ;D

Näin minä tämän homman käsittäisin, mutta en tiedä onko ajatukset lähelläkään totuutta.

Egr toiminta vissiin luonnostaan vaikuttaa ääniin. Ainakin tässä ketjussa sellaista kommenttia löytyy. Itsellä vaikutti dramaattisesti syystä jota en tiedä ja nyt kun eliminoitu niin käyp nätisti. Oisko synsteemit karstaiset tai jotain(?). Jokatapauksessa kallista leikkaushoitoa ei tämän volvon mahatautiin sovelleta;-) Potilasta ohjeistettu olemaan hengittämättä omiä jätöksiä ja oireet lakkasivat välittömästi.

Poissa Cloacamaxim

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #112 : 20.08.2014, 16:20:31 »
Morjens kohtalotoverit ja muutkin,
Onko kuumat kelit uuvuttaneet papattajan vai vieläkö jaksaa? Itse olen epäuskoisena kuulostellut että milloin se piru taas herää. Ei nimittäin kuulu papatusta enää. Nyt on tosin egr eliminoitu softalla ja vähän muutakin loitsua luettu tai paremminkin uploadattu boxiin.. Minusta kyllä tuntuu että papattaja katos jo aiemmin lämpimien saavuttua mutta en ole satavarma.

On kyllä nyt hianot äänet. "Pavarottikin" eli sellainen kumea möyryntä alkaa kuulua paljon aikaisemmin/herkemmi  kuin ennen..ja sitten menn-nnään:-)
Hiljaista mielessä kiroiluahan tämän papatuksen kanssa eläminen on. Öljyjen vaihdon jälkeen oli pari kolme viikkoa heinäkuussa hetken hiljaista kunnes se taas alkaoi: Kumea papatus: pa-pa-pa-pa-pa.

Aika ristiriitaista arvailua täällä vieläkin mistä se johtuis. Edelleen sinisellä sanottiin että se johtuu hydraulisista venttiilinnostimista mitä myös brittifoorumilla on veikkailtu syyksi (huono valmistuserä tms.). Venttiilinnostimia puoltaisi myös se että minulla koko EGR-venttiili vaihdettiin uuteen (900€) vuonna 2012. Papatus alkoi vuonna 2013 ja kiva maksella 3000€ siniselle (en todellakaan maksa, pistän vaihtoon tai ajan ne nostimet mieluummin finaaliin). Vielä ei ainakaan rikkoontumisista ole kuullut että taitaa olla ennemminkin akustinen haitta.

Ottaa vaan niin päähän välillä ajella (ei tosin moottoritiellä 8) )

Poissa Cloacamaxim

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #113 : 20.08.2014, 16:22:15 »
Ainiin. Mites se egr nyt tulpattiinkaan helpoiten? Joku softapäivitys?

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #114 : 21.08.2014, 17:40:16 »
Softallahan se egr lähtee. Samalla saat halutessa hiukan muutakin kivaa niin unohtuu ne papatusvuodet

Itse en ole moniin päiviin volvolla ajellut saati kuunnellut mutta severta paljonrällättiin egr eliminoinnin jälkeen että eiköhän se oo förbi. Pitää vko loppuna taas kuulostella

Edit: selvyyden vuoksi sanottakoon että "kiva" tarkoittaa tässä yhteydessä lisää vääntöä ja tehoa. Ne tuskin mitenkään papatukseen vaikuttavat, mutta tuovat kyllä paljon iloa:-)
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 17:02:04 kirjoittanut mulugren »

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #115 : 23.08.2014, 10:48:01 »
Nyt on taas ajeltu ja käytelty. Ei papata edelleenkään. Mikä vaan chiptuning paja voi eliminoida egr (tuskin paljoa maksaa pelkkä egr eliminointi) ja jos papatus loppuuu niin käytä sinisellä sitten niin kuuntelevat että onko ne nostajat loppu vai ei.

Nyt on kyllä aika macho tää volvo. Sikari huuleen ja tämä biisi soimaan https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=BEf4U5LSC-W_ywONu4HwBQ&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3DRLxSUKA--Dg&cd=3&ved=0CCMQtwIwAg&usg=AFQjCNFfK2k-6aNIxq0vznc5E4iAi-gkLw

Poissa Roto

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #116 : 30.10.2014, 10:03:57 »
Itellä D52444T moottorilla oleva D5, papattaa vastaavasti kuten tässä keskustelussa porukka ilmoitellut. Joutokäynnillä siis kuuluu, mutta ääni häviää jarrua painettaessa. Veikkailisin siis alipainepumppua äänen aiheuttajaksi, onko muilla ollut vastaavia tapauksia?

Poissa Cloacamaxim

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #117 : 13.11.2014, 23:36:23 »
Pakko alkaa uskomaan kun kaksi pajaa kertoo että papatuksen syynä ovat kuluneet hydrauliset venttiilinnostimet. Eli kansiremppahommiin menee: hydraulisten venttiilinnostimien ja keinuvipujen vaihto. Bilia hinta 3000€ ja Debil Espoossa 2200€. Enpä ole jarrupoljinta keksinyt painella, voihan sitäkin kokeilla mutta epäilyttää.

Löysin uuden tästä aiheesta tehdyn threadin: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53987.msg917689#msg917689

Nyt on vakavassa harkinnassa laittaa Volle vaihdossa autokauppaan kiertoon tai tehdä tuo kansiremppa ja ajaa auto puoleen miljoonaan kilometriin.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #118 : 14.11.2014, 09:33:23 »
Sitähän mäkin olen tässä yrittänyt kaikille vakuuttaa :)

Papatuksen poistumisen lisäksi venttiilinnostinrempa saa moottorin alakierroksilla huomattavasti herkemmäksi. Enää ei mietitä risteyksissä, että mennäänkö vai ei, vaan auto lähtee liikkeelle heti ja saa olla tarkkana, että ei ala pyörät ruopimaan.

Meillä rempatussa autossa kilometrejä 430tkm ja remppaamattomassa 207tkm ja tuo enemmän ajettu pesee mennen tullen tuon toisen :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014, 09:29:44 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa jp_olli

• Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
« Vastaus #119 : 14.11.2014, 10:25:04 »
Sitähän mäkin olen tässä yrittänyt kaikille vauuttaa :)

Papatuksen poistumisen lisäksi venttiilinnostinrempa saa moottorin alakierroksilla huomattavasti herkemmäksi. Enää ei mietitä risteyksissä, että mennäänkö vai ei, vaan auto lähtee liikkeelle heti ja saa olla tarkkana, että ei ala pyörät ruopimaan.

Meillä rempatussa autossa kilometrejä 430tkm ja remppaamattomassa 207tkm ja tuo enemmän ajettu pesee mennen tullen tuon toisen :3/4 jättää sen:

Samat havainnot nostinrempan jälkeen.  O0
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

RallyBaron  Samppasport