Tehdäämpä piruuttain jonkun näköinen huoltopäiväkirja tästä käyttöpelistäkin.
Eli D5 manuaali, väri perus musta, tummalla puolinahkaverhoilulla ja automaatti-ilmastoinnilla, Saksasta uitettu. 2012 huhtikuussa ostettu.
Öljynvaihto suodattimineen suoritettu nyt mun aikana 10tkm välein, ilmansuodatin aina kylkiäisenä. Kilsoja nyt aika tarkkaan vuodessa tullut hieman yli 40tkm. Raitisilmansuodatin pitäisi vielä vaihtaa. Mittarissa tällä hetkellä n. 222000km.
Ajotietokoneen Suomisofta ja Ardicin ajastussofta teetetty Debilissä, poltinyksikkö pitää vielä uusia viimeistään syksyllä kun ei tykkää startata.
Pyörän laakeria, moottorin ylätukea jne vaihdeltu, etutukivarret uretaaneilla , KW Vaiante 1 alustasarja josta tosin toinen takaiskari korkkas, vaihdettu BC-Racingin takaiskarit ja jouset. Edessä vielä joku pulputtaa pienellä nopeudella, Motonetin uudet yläpäät lyhytikäiset? Vaihdettava vielä alkuperäisiin jos ei vaihdu koko tolpat BC:n tuotteisiin... Koiranluut edessä myös viime kesänä uusittu Motonettilaisilla, just pistin tilaukseen ympäri auton PartsForVolvoOnlinelta HeavyDuty-setin kun takapäässä ainakin muljuu...
Välijäähdytin todettiin revenneeksi pulskasti varmaan kolmesta kohtaa parin-kolmenkymmenen sentin matkalta, alkuperäinen korvattiin KL-Racingin 45mm versiolla. Vieläkin on jotain vuotoa jossain koska alakierroksilta kiihdyttäessä on aika hengetön ja n.2000rpm kuuluu kuin dumpin suhahdus ja sit alkaa toimimaan. Ilman kuormaa ei mitään suhinoita kuulu joten taidan vielä viedä laiskana Debiliin tai Samppasportiin tutkittavaksi kun kukaan kaverikaan ei suostu konehuoneeseen kuuntelemaan

Näiden ilojen lisäksi talvella huomasin että kytkin aina välillä luistelee, yrittänyt arpoa että vauhtipyörän kanssa vai ilman, kai se on teetettävä kunnolla kun tätä olis tarkoitus pitää... Samppasportilla olis tuota kestävämpää versiotakin kun ei tätä nyt ihan alkuperäiseksikään viittis jättää kunhan saadaan kuntoon.
Sakemannin jäljiltä oli tietysti yhdet 16" renkaat ja vanteet, talveksi hommasin 205/50-17 Michelin X-Icet Tethyksillä jotka vaihtui foorumilta bongattuihin peltisiin ja nyt kesällä noi vanhat RS:t 225/40-18 Goodyear F1:llä. Muuten tyytyväinen mutta pitää taas vaihteeksi kulmat säädättää.
Jotain ratiota ja ahtomittaria on vähän asenneltu mutta kummempia tähän ei ole tulossakaan, takakäikäleen ostin vissiin joskus syksyllä, ja nyt muiden tilausten yhteydessä PartsForVolvolta ruutumaskin johon meinasin ton alkuperäisen kenomerkin liisteröidä. Niin joo, tuulilasi on varmaan alkuperäinen joten pakko pistää uusi tässä kesän aikana.
Pitäis maalauttaa konepeltiä, kattoa, listoja sun muuta mut katellaan miten on aika/rahaa/intoa.
Just haettuna, tai onhan noi luukun merkit jo hävinneet:

Jotain kalikkaa:
V1 ja Powerflexit

Mittariturhuutta:

KL-Racing 45mm:

Testattu näyttävämpiä, mut ei ehkä sittenkään mun juttu:

...eli tällä peltivanneluukilla kuitenkin mennään:

