Elikkäs tälläinen maanantainen yllätys.
Kerron nyt koko tarinan.
1kk sitten täytin liikaa öljyä autoon kiireessä ja sielä oli ylimääräistä öljyä 1viikon.(ehkä 1-2cm yli mittatikun max-rajan)
Silloin alkoi lambda valon palaminen. Sain sen aina kuittaamalla pois ja matka jatkui. Sen jälkeen kun otin ylimääräisen öljyn pois niin lambda valo syttyi vain muutaman kerran.
Tänään olin matkalla töihin. Kiihdyttäessä nykäisi kerran mutta oletin vain itse mokanneeni. Kun vauhtia oli 80km/h auto ei enään ottanut kaasua. Lamda valo syttyi ja kierrokset laskivat. Kun vauhti oli laskenut 60km/h auto sammui. Ei enään suostunut käynnistymään. Ajoin sivuun ja käynnistin auton. Auto starttasi moitteetta, mutta lambda valo paloi. Kuittasin vikakoodit ja käynnistin auton. Starttasi taas hyvin mutta kaasua antaessa kierrokset laskivat ja auto "tukehtui". Muutaman "auttajan" (pysähtyvät siis kysymään "loppuiko bensa") jälkeen sain työkaveriltani kyydin töihin ja tässä sitä ollaan.
Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi antaa tarkat diagnoosit ja pelastamaan tuon vanhuksen. Raha tilanteeni on sen verran niukka nyt, että ei ole varaa viedä huoltoon. Ja töihinkin on päästävä jollakin.
Kerron tänne myöhemmin ne vikakoodit kun pääsen volvon viereen tutkimaan vikaa.
Joo, ne vikakoodit kyllä kannattas lukasta heti

Mutta itse mittaisin bensanpaineet, että onko niitä. Elikkä saattaapi pumppu olla tiensä päässä. Minkä ikänen auto (tuo 740 mikä lukee profiilissakin)? Itselläni viallinen bensapumppu jaksanut nostaa bensanpaineita, joten auto jaksoi mennä juuri ja juuri pintakaasulla, mäki tai kovempi painallus "tukehutti" kanssa koneen.
Toinen niin kokeile ottaa IMM irti. Vaikuttaako asiaan mitenkään.