Kulkukoira  Proturbo

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 110738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #45 : 07.05.2011, 00:46:10 »
Oletko kysellyt Finsquirtin puolelta? Siellä voi olla porukalla tietämystä.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #46 : 07.05.2011, 00:46:44 »
Akussa pitäis olla voimaa, kun se oli päävirrasta irtikytketty talven ajan, ja starttaisi auton lataamatta ja tekemättä yhtään muuta kun avainta vääntämällä. Ja lisäksi akku ollut nyt säännöllisessä latauksessa, ja on about 2v vanha 110Ah 800A, eli pyörittää vinokonetta vaikka puol tuntia.

Tosin, nuo hapettumat, liitokset, juotokset ja jännitteet pitää yrittää huomenna tsekata.

Pitää finsquirtiltä kysyä jos jollakin olis hyvä idis.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #47 : 07.05.2011, 08:49:33 »
Onko sulla Partcon piirilevy?
144-70

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #48 : 08.05.2011, 11:57:55 »
Mulla oli omassa megaprojektissa just sama vika. Paheni ku sääti ja tämä johtu siitä et siitä hall-anturin johossa oleva liitin ei saanu aina kosketusta. Arvaa vaan lähtikö se äkkiä mäjelle sieltä ja johot kolvilla yhteen ja sen jälkeen ei ollut kierrosluku ongelmia.

Eli jos sullaki on se ampin liitin vähän ennen hallia niin ota pois väliltä niin ei johu ainakaan siitä.

Ja ne motecit sun muut valmiit boksit ei opeta lähellekkään niin hyvin ku mega. Parhaitenhan ne sopii sellaisille jotka tekee kaiken rahalla ku ei ite osata.  ;D Ei vedetä pussikaupalla herneitä keuhkoon. :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #49 : 08.05.2011, 18:08:21 »
Kaikki muut megakeskustelut, jotka ei suoraan liity SJS:n painemobiiliin, niin omaan keskusteluun. Ei aleta vääntämään tässä topikissa mega vs kaupallinen.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #50 : 12.05.2011, 12:17:08 »
Siivosin taas "asiapitoisia"viestejä pois.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #51 : 24.05.2011, 11:47:17 »
Noni, tänään tuli UUDET Borbetit 16x7,5" kokoisina ET30. Sopii heittämällä eteen ja varmasti silloin taaksekkin.



Nyt vielä jostain leveämmät 16" gummit taakse. ;)

Camskilliltä löytyis 245/45R16, 255/40R16 vois olla kans passeli koko taakse.

Kaks uutta 225/45R16 löytyy jo eteen, ni vois taakse samalla hommata uudet gummit, ni ei tarttis kieroilta vanteilta ruveta heittämään käytettyä roskaa uusien vanteiden päälle.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa make 245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #52 : 24.05.2011, 15:54:48 »
Kysy Rengaspalvelu Karjalaiselta vieläkö sillä on 2kpl 225-50-16 R888 renkaat hyllyssä. Syksyllä hinta oli rahteineen 170€/kpl.  :3/4 jättää sen:

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #53 : 24.05.2011, 16:37:00 »
Kysy Rengaspalvelu Karjalaiselta vieläkö sillä on 2kpl 225-50-16 R888 renkaat hyllyssä. Syksyllä hinta oli rahteineen 170€/kpl.  :3/4 jättää sen:
Ei paha hinta alkuunkaan.


Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #54 : 24.05.2011, 16:45:48 »
Ei paha hinta alkuunkaan.

Ja ois taatusti pitoa... Renkaalla ja renkaalla on eroa ;)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #55 : 24.05.2011, 20:52:55 »
Pitää noita gummeja miettiä, camskillillä olis 265/45R16 tarjolla Kumho ECSTA V70A, joka luokitellaan "track day tyre". 225/45R16 löytyis myös tuota, hintakin järjellinen.

Tosin kysymys onkin, että ovatko lähellekkään samaa laatua R888 kanssa... noista R888 löytyy sitten ainakin 3 eri kumilaatua, medium, medium/soft ja soft, softissa varmaan kuivalla paras pito. Kumhoistakin näyttäis löytyvän hard/medium/soft mallit, ja hankookillakin hard ja medium. Kaikkia löytyy 225/45R16 kokoisina, tuon isompia eteen ei saa, taakse tuo 50 profiilinen alkaa olemaan jo erittäin hilkulla...

225/45R16 olis sitten R888:sejakin tarjolla, 150e/kpl nurkilla, tosin pitää vähän nyt säästellä paukkuja, ja miettiä tarkaan mitä tilata... toinen autokin olis vähintään uuden rengas-satsin tarpeessa ja mielellään uudet isommat vanteetkin.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #56 : 26.05.2011, 22:11:54 »
Rengas asiassa ei ole edetty, nyt budjetti senverran tiukka että pitää vähän venytellä tuota.

Auton sensijaan sain toimimaan tänään, tosin vieläkin ilman pakkia... oliskohan ihan lootan sisäinen vika tuo?

Vika käynnistymättömyyteen oli että triggeriratas oli mennyt jostainsyystä kieroon, ja väpätti 2-3mm joka suuntaan, vaikka oli tiukasti paikallaan.

Sorvin puutteessa tein kolmesta vanhasta laakerista nokka-akselin päähän mokkulan johon 20-1 pyörän takaratas asettui, yksi 35x12x15mm laakeri jonka päälle ratas asettui mikrotarkasti prässäten ja kaksi 30x10x10 laakeria jotka toimivat "prikkoina" ulommaisen laakerin ja nokan välissä, ja ulommaiseksi nokan orkkisprikka, nyt ei enää väpätä. Ja starttauskin rupesi sujumaan ja kone käymään paljon nätimmin.

Tuossa varmasti perimmäinen syy pätkimiseen ja pomppimiseen, kun kiekkasignaali on ollut ontuva.

Tosin, kilsan ehdin ajella, ja sitten tein pienen kuminkatkuisen lähdön risteyksestä, ja kuskinpuolen vetonivel räsähti, pääsin kyllä takaisin kotiin asti, mutta viimeiset 20m työntämällä. :D

Huomenna tutkimaan vetaria. ;D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #57 : 26.05.2011, 22:31:44 »
Kyllä mä sanoisin että R888 on parasta mitä kadulle saat, Yokohama Advanin kanssa, järkevässä hintaluokassa
Kaverilla on mk4 Suprassa muistaakseni treadwear 100 tai 120 ja nihkeä on. BPU;lla tollanen sutii normaaleilla renkailla kakkosella kaasusta heittämällä, nyt ei sudi vaikka vaihtaa 1->2 nopeasti kytkimen lipsauttamalla. Eli jos siis kiihdytetään ykkönen loppuun, ei sudi, siitä kakkonen nopeasti, ei sudi. Joten pitoa on. Paitsi sateella mutkissa...
Kumhon softi on kai 50, niillä tuskin kauaa kadulla ajelee. Tietty sudittelu kuluttaa näitä tehokkaasti, jolloin sarjoja voi ostaa omaksi iloksi enemmänkin.
Mutuilen hyväksi treadweariksi 100-150.

Edit: Paitsi että treadwear lukemia ei voi vertailla eri merkkien kesken, eivät aina ole samalla tasolla. :P
« Viimeksi muokattu: 26.05.2011, 22:36:31 kirjoittanut usu »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #58 : 27.05.2011, 02:36:40 »
BMW vetareita saattaisi löytyä keski-suomesta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #59 : 27.05.2011, 10:15:15 »
Hienoa että sait koneen taas käymään.

Nuo vanteet näyttää ihan hyviltä. Tulee jotenkin Porschen vanteet mieleen. Olisko jossain "vanhassa" 911:ssa ollut vähän samaa näköä joskus?

Omaan 360 Volvoon olisi myös tarkoitus jossain vaiheessa päivittää vähän voimansiirtoa ja tämän auton ratkaisuista voi varmasti ottaa mallia. Vielä on vaan vähän epäselvää, että mistä Bemareista noita osia kannattaa käyttää ja kuinka paljon sovitustyötä ne vaativat? Eli perä, vetarit, laatikko jne.

Vanhan foorumin mukana lähti aika paljon viestejä tästäkin ketjusta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi