KL-varaosat  Race.fi

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 119784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #75 : 02.06.2011, 08:36:31 »
Eli hitsataan etutolpat tönköiks ni on ihan sairaana pitoa takana :D
No periaatteessa joo, eteen jäykät jouset ja vakaaja, ja 0.001mm ulosjoustoa, takajouset tosi löysiks, niin että auto oikeastaan mutkissa nostaa sisempää eturengasta, tällä tavalla eniten pitoa, ja radalla nopea.

Anteeksi offtopic.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #76 : 06.06.2011, 21:09:47 »
Taas saatu voimansiirto hajalle, tälläkertaa meni perän laippa... taidan tunkea tilalle, en ketjusysteemiä kuten ehdotettu vaan vetari nivelen jotenkin sovitan laippojen tilalle. ahdasta tulee... Tuo ilmeisesti murtuu koska perä pääsee edelleen vääntämään vaihdelootaa vasten kiihdytyksissä koska kehikko ei ilmeisesti vieläkään välitä vääntöä perältä kardaaniputkelle kunnolla.

Uudet etuiskarit pitäis kans hommata, kun kuskin iskari on väljä, eli näyttäis klappaavan... ekaks luulin että pyöränlaakeri on löysällä, mutta kovemmalla ravistelulla totesin että tolppahan siellä on väljä.

Kytkin kans näyttäis ruvenneen luistamaan hitusen rajummassa menossa, mitäköhän sinne lääkkeeksi... ei mitään 3-levyjä...

Pitää kattoa millon jaksaa laitella taas tuon... onneks on toimiva käyttöauto :P
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #77 : 08.06.2011, 17:31:06 »
Taas saatu voimansiirto hajalle, tälläkertaa meni perän laippa... taidan tunkea tilalle, en ketjusysteemiä kuten ehdotettu vaan vetari nivelen jotenkin sovitan laippojen tilalle. ahdasta tulee... Tuo ilmeisesti murtuu koska perä pääsee edelleen vääntämään vaihdelootaa vasten kiihdytyksissä koska kehikko ei ilmeisesti vieläkään välitä vääntöä perältä kardaaniputkelle kunnolla.

En nyt muista mitä aiemmin on puhuttu, mutta miten rättinivel toimisi tuossa?

Lainaus
Uudet etuiskarit pitäis kans hommata, kun kuskin iskari on väljä, eli näyttäis klappaavan... ekaks luulin että pyöränlaakeri on löysällä, mutta kovemmalla ravistelulla totesin että tolppahan siellä on väljä.

Mulla oli iskarin mutteri löystynyt omia aikojaan ja kolisteli (siis ainakin lankussa on iskari tolpassa kiinni sellaisella isolla mutterilla, se oli löysä).

Lainaus
Kytkin kans näyttäis ruvenneen luistamaan hitusen rajummassa menossa, mitäköhän sinne lääkkeeksi... ei mitään 3-levyjä...


Automaattinen Cocacola ruisku.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #78 : 08.06.2011, 18:54:08 »
En nyt muista mitä aiemmin on puhuttu, mutta miten rättinivel toimisi tuossa?
Ei aiheuttaisi vääntöä laippojen välille, tosin vaatisi kahta järeämmän tuennan sekä laatikolle että perälle toistensa suhteen jottei mene mutkalle...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #79 : 08.06.2011, 19:58:44 »
Ei aiheuttaisi vääntöä laippojen välille, tosin vaatisi kahta järeämmän tuennan sekä laatikolle että perälle toistensa suhteen jottei mene mutkalle...
No toisaalta, eihän sitä laippaa ole tarkoitettu kantamaan minkäänlaista tukea.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #80 : 08.06.2011, 20:01:51 »
No toisaalta, eihän sitä laippaa ole tarkoitettu kantamaan minkäänlaista tukea.

Tarkotitko tällä siis että kardaanin laipan ei ole tarkoitus kantaa esim. vaihdelaatikon painoa? Tai laatikon ja perän yhdistävän laipan ei ole tarkoitus kantaa laatikon painoa?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #81 : 08.06.2011, 20:03:54 »
Tarkotitko tällä siis että kardaanin laipan ei ole tarkoitus kantaa esim. vaihdelaatikon painoa? Tai laatikon ja perän yhdistävän laipan ei ole tarkoitus kantaa laatikon painoa?
No molemmin päin, sekä lisäksi ei sitä ole suunniteltu kantamaan voimansiirron elämisestä tulevia voimia. Normaalistihan ainoa mitä se joutuu kannattelemaan on kardaanin pää, joka nyt ei paljoa paina.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #82 : 08.06.2011, 20:05:58 »
No molemmin päin, sekä lisäksi ei sitä ole suunniteltu kantamaan voimansiirron elämisestä tulevia voimia. Normaalistihan ainoa mitä se joutuu kannattelemaan on kardaanin pää, joka nyt ei paljoa paina.

Juu, tätä ajoin takaa. Jossakin on vikaa vikaa jos se laippa kantaa laatikon takapään.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #83 : 09.06.2011, 02:48:59 »
Menikös tässä  voimansiirto alla mainitulla tavalla?

Kytkin - kardaani(putkessaan) - vaihteisto - perä

Vaihteisto ja perä kiinteästi laipoilla kiinni toisissaan
Kombonaatiota ympäröi teräsputkikehikko
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #84 : 09.06.2011, 05:56:07 »
Menikös tässä  voimansiirto alla mainitulla tavalla?

Kytkin - kardaani(putkessaan) - vaihteisto - perä

Vaihteisto ja perä kiinteästi laipoilla kiinni toisissaan
Kombonaatiota ympäröi teräsputkikehikko

Käsittääkseni se menee juuri noin. Eikai tuon laatikon ja perän yhdistävän laipan kuitenkaan kuulu kestää mitään sivuttaisvoimia tai kantaa laatikon painoa?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1155
  • vrcf Original
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #85 : 09.06.2011, 08:51:11 »
Menikös tässä  voimansiirto alla mainitulla tavalla?

Kytkin - kardaani(putkessaan) - vaihteisto - perä

Vaihteisto ja perä kiinteästi laipoilla kiinni toisissaan
Kombonaatiota ympäröi teräsputkikehikko

No se kehikko oli kyllä tehty vähän miten sattuu, eli en ihmettele että se eläisikin. Taisi olla tehty neliömallin huonekaluputkesta miettimättä liiemmin voimien suuntia. Kun taas se mistä mallia oli otettu, oli tehty pyöreästä putkesta, liekö vielä vahvempiseinäistä ja siinä oli säteittäistuetkin mietitty voimien suuntien mukaan.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #86 : 09.06.2011, 12:19:02 »
Ei aiheuttaisi vääntöä laippojen välille, tosin vaatisi kahta järeämmän tuennan sekä laatikolle että perälle toistensa suhteen jottei mene mutkalle...
Meinaat ihan vakavissas, että sulla on laipalla tuettuna nyt perä ja aski toisiinsa? Aika jännä juttu että osat hajoo...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #87 : 09.06.2011, 12:55:34 »
Eli hardy tai ristikko sinne laatikon ja perän väliin
Vahvistelee kehikkoa sitä mukaa kun tarvis
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #88 : 09.06.2011, 12:59:05 »
Meinaat ihan vakavissas, että sulla on laipalla tuettuna nyt perä ja aski toisiinsa? Aika jännä juttu että osat hajoo...
Nyt kannattaa sitten ruveta taas katselemaan vaikka kuvia tai kyselemään ennen kun rupeaa huutelemaan aivan tuulesta temmattuja vääriä johtopäätöksiä.

Se on muuten jännää kun ruotsin foorumilla kertoo että jotain hajosi, he tsemppaavat jatkamaan ja kysyvät mitä hajosi, mutta täällä suomen puolella on heti about puol tusinaa haukkumassa pataluhaksi. :o :D

Ja jos kuvia katsoo tarkasti, huomaa että aika samalla tavalla on tuo oma toteutettu, eli perä on kiinni poskilaakerien pulteista kehikkoon, perän etukorvakosta on laippa putkikehikkoon, lootan etupäässä on laippa kehikkoon ja sitten vielä ristikot sivuilla.

Mutta koska vehkeet hajoaa, niin vahvistettavahan tuota on.

Hardyn haluaisin tuonne väliin, saa nähdä saisko jotenkin sovitettua, ehkä jos siirtäis nyt hajonneen perän laipan 30-40mm taaksepäin aivan perän kuoren tienoille, ja hardy perän ulostuloakselin ympärille...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #89 : 10.06.2011, 00:08:59 »
Nyt kannattaa sitten ruveta taas katselemaan vaikka kuvia tai kyselemään ennen kun rupeaa huutelemaan aivan tuulesta temmattuja vääriä johtopäätöksiä.
Miten muuten tuon voi päätellä, että "kovan" laipan vaihto kumilaippaan vaatisi lisätuentaa? Eikö se sillon tarkota nimenomaan sitä, että tuo laippa osallistuu niiden osien tukemiseen toisiinsa? Mun puolestani voit tehä mitenvaan, mutta ihan ajattelemisen aihetta että onko siinä oikeasti niin pehmeä rakenne että tuo laippa välittää jotakin muutakin kun vääntömomenttia?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Elekma