Noh, tänään käytin tuota faijjan autoa uudelleen kaverillani ilmastointihuollossa, eli pistettiin uudelleen laitteeseen kiinni ja uudet kaasut sisään...
Olihan tuossa tosiaan tuo tarra tuosta laitettavasta määrästä.

En vaan ollut huomannut! 530g se taisi olla joo.
Noh, nyt kävi silleen, että huoltomies sanoi seuraavaa:
Oli ongelmia saada täyttökone irti liittimistä kun normaalisti kompuran lähtiessä päälle se imee ne kiinniolevat letkut tyhjiksi ja koneen saa irti..
Mutta nytpä ei kompura lähtenytkään AC napista päälle, noh.. Huoltomies ajoi auton pihalle ja käytti hiukan.. Ja avot, kompura lähti käyntiin?!!
Nyt mitä tuolla autolla ajoin noin. 3km puhallin puhalsi kylmää normaalisti, kompura kävi normaalisti..
Sammutin ja käynnistin kompuraa useita kertoja.. Ei ongelmia.
Kaverini veikkasi syiksi seuraavia:
- Kompressorin Magneettiventtiili jumissa? Vähäinen käyttö? (Nyt kuitenkin avautui ja toimi)
- Vuoto järjestelmässä (Tämä selviää varmaan silleen, että seuraa lähteekö kompura jatkossa toimimaan normaalisti, jos ei niin varmaan sitten liian vähän kaasua?)
Vikaa tuskin on kuitenkaan kompurassa taikka elektroniikassa (katkaisin / anturit) kun kuitenkin toimii nyt taas moitteitta? Autolla ollut kyllä vanhemmillani aika vähäistä ajoa, talvella ei tietenkään kompura ole käynyt kylmyyden vuoksi.. Etten ihmettelisi vaikka nuo kylmäaine freonit olisivat menneet minimiinkin... Mutta, pitääpä nyt seurailla vieläkö jatkossa lähtee käyntiin.. Jos ei niin, mitähän mahtaa kustantaa järjestelmän paineistus, jotta tietäisi mistä vuotaa? Esim. Lauhdittimen nyt hommaisi vaikka purkaamosta ja vaihtaisi paikoilleen itsekkin jos siinä olisi vuotoa... (selviäisi edullisesti).
