Elekma  Autoracing

Äänestys

Nahkasisustan väri

Nykyinen säilyy: Creme/Musta
13 (39.4%)
Maalaus: Punainen/Musta
19 (57.6%)
Joku muu, mikä?
1 (3%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Volvo C70 pikku siistimistä //

  • 413 Vastauksia
  • 130138 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #135 : 04.09.2013, 16:56:06 »
Kiiltopisteen tilaus tuli ja tosi laadukkailta vaikuttaa noi Valet Pro:n aineet. Sieltähän tuli mm. 1l pullo kemikaalinkestävällä päällä, Snow Foamia, sitruunalta tuoksuvaa yleispesuainetta, vahaa, listojen ehostusainetta ja vahaukseen toi liina ja tyyny.
Tuon sitruuna aineen laimensin tohon pulloon ja se on tuolla suhteella tarkoitettu sisätiloihin (verhoilu, matot yms pinnat). Tuo vahahan on tosiaan Valet Pro Banana waxia uudella etiketillä. Tuoksuu banaanilta  ;D ja sisältää ilmeisesti melko paljon carnaubaa.


Apuvälineen virkaa hoitaa tollanen Kärcher K-sarjan painepesuri ja sen kaverina Kärcherin oma foam lance.


Oli koko vaahdotuksen ajan toi pesuaineen säädin täysillä. Olis ehkä voinut pitää vähän pienemmällä, koska kuluttaa aika nopeesti tollein ton säiliön...
Puhdasta kyllä tulee :).


Annoin ihan rauhassa joku +5min vaahdon valua pois kun väsäilin muita juttuja.


Ihan tietoisesti jätin varsinaisen käsipesun pesuaineella tekemättä ajanputteen ja auton vähäisen likaisuuden takia. Koko auto kuivattuna:


Kunnon vahaukseenkaan ei ollut aikaa, joten tyydyin vain kokeilemaan konepeltiin tuota uutta vahaa:




Testiin pääsi vielä tuo Trim Glitz aine. Parempi kuin AutoGlymin vastaava, saa nähdä kauan pysyy toi lista ton näkösenä.



Vaihdekepin nuppi alkaa olemaan jo aika rujossa kunnossa. Hain karhulankaa ja paikkasin tota nyt mitä näillä taidoilla on mahdollista. Pakko tohon on kyllä uusi nuppi saada, mielellään lähelle orkkista. Eilen sain myöskin sen tilaamani nahkamaalin. Alkuperäinen pussin vihertävä värihän ei istu ollenkaan auton värimaailmaan:


Tosi tyytyväinen olen tohon maalina. Väri olisi saanut olla vähän enemmän matta, mutta saa nähdä mihin tosta muuttuu kun saa lisää maalia päällensä. Oli pakko maalata nuppikin, kun näytti hölmöltä noin.




Sitten vielä kässärin kahva ja pussi maaleihin, niin alkaa näyttää hyvältä  8).


Pitihän tollanenkin sinne lasin taakse saada :D


S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #136 : 04.09.2013, 17:23:19 »
Huhheijaa hyvätä näyttää  :pomo: On se mukavaa kun näkee kättensä jäljen ja samantien.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #137 : 04.09.2013, 17:45:50 »
Tossa kun kattelin tuota auto kuivattuna kuvaa, niin itseasiassa ihan jees saattais olla noi vanteet tollakin värillä. Talvella vain täydellinen pesu ja kunnon "kiillotus" tolle vanteiden maalille. Noh, se jää nähtäväksi mitä kaikkea talvella päähän tulee  ;).
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #138 : 04.09.2013, 18:09:57 »
toi Trim Glitz kesto vähän vaihtelee pesujen liu'ottiminen mukaan jne mut kyllä se väh ~1kk pysyy

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #139 : 11.09.2013, 00:11:40 »
Tunnistatteko kuvan osaa? Pesin moottoritilan ja konepelti ei mennyt kiinni. Tollanen osa oli muistaakseni ilmanputsarin boxin päällä. Otin sen pois niin konepelti meni nätisti kiinni, mutta ei hajuakaan mistä toi osa on kotoisin  ???





Sellaista tänään. Huomenna kuvaa kunnolla pestyistä vanteista ja vahaustakin olis tarkoitus harrastaa. Samoin kässäri pitäisi maalata huomenna. Maalaanko myös kahvan vai pelkän pussin?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #140 : 11.09.2013, 00:16:30 »
Eikös tuo ole se muoviosa millä akku pidetään paikallaan? Siis siinä akussa on pohjassa semmoinen "levennys", ja tuolla sitte "lukitaan" akku paikalleen. Ainakin näyttää samalta kun omaan Ceehen akun vähän aikaan sitten vaihdoin. :)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #141 : 11.09.2013, 00:21:10 »
Eikös tuo ole se muoviosa millä akku pidetään paikallaan? Siis siinä akussa on pohjassa semmoinen "levennys", ja tuolla sitte "lukitaan" akku paikalleen. Ainakin näyttää samalta kun omaan Ceehen akun vähän aikaan sitten vaihdoin. :)

On se.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #142 : 11.09.2013, 00:23:08 »
Kandee sit avata tuo venakannen tulppien päällä oleva suojakoppa ja puhaltaa vedet pois sieltä ennen starttia.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #143 : 11.09.2013, 00:24:58 »
Samoin kässäri pitäisi maalata huomenna. Maalaanko myös kahvan vai pelkän pussin?

Maalaisin pelkän pussin. Meinaan vaan, että pysyykö siinä kahvassa maalit kovin pitkkään.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #144 : 11.09.2013, 21:57:21 »
Kyllä pitäisi pysyä kahvassakin maali. Mietin vaan kun toi vaihdekepin nuppikin on maalattu, niin voi näyttää vähän hölmöltä sitten harmaa kässärin kahva.
Eipä ollutkaan tänään aikaa vahailla. Katotaan jos loppuviikosta saan järjestettyä kunnolla aikaa...
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #145 : 13.09.2013, 19:51:47 »
Nonniin kässäri pääsi tänään käsittelyyn. Homma alkoi tuon kehysmuovin/pussin irroittamisella ja sen maalaamisella. Kuivumassa:


Samaan värjäykseen pääsi kahvakin. Onhan tossa pieni väriero  :pomo:


Kuvaa sitten kun valmiit palikat kiinni. Vanteista yritin jotain kuvaa saada, kun oikein kiiltävät tehopesun jäljiltä, mutta oli jo sen verran hämärää, ettei tolla iRoska 4:llä saanut enään kelvollisia kuvia  >:(.
Edelleen vasta konepelti vahattuna. Tänäänkin satoi, joten laitetaan sitten tälläinen kuva:



Edit: Ei keltään löytyisi edullisesti kyseistä osaa ehjänä:

« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 20:07:50 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #146 : 13.09.2013, 22:38:45 »
Kannattaa varmaankin laittaa tuonne "halutaan ostaa" osioon ilmoitus.
Jollain on varmaankin "menossa roskiin" tuollainenkin juuri nyt, mutta ei välttämättä lue näitä projektikertomuksia/esittelyjä.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #147 : 19.09.2013, 13:43:36 »
Pientä päivitystä taas. Auto on toiminut oikein mainiosti ja on ihan mukava ajaa. Tuntuu tietysti mun mielestä tehokkaalta, kun ei ole tottunut vielä tehoihin, mutta veli jolla ollut s70 samalla koneella on valitellut vähän tehotonta konetta. Asiaan varmaan vaikuttaa kun veli ajaa 3.0 tdi koneisella autolla  :idiot2:. Onko mitään keinoa testata sitä VTT solenoidia? Kun sehän oli joko nyppästy irti (piuha) tai lähtenyt irti kun klipsu rikki. Mitään muuta en keksi, kun tulpat yms vaihdettu eikä sinäänsä mitään vikaa ole. Silloin kun asensin UG niin antoi vanhan vikakoodin VTT, mutta ei ole enään tullut...

Kässäri ollut valmis jo aikoja sitten, mutta nyt vasta sain otettua kuvaa  ELK


Mielestäni yleisilme koheni huomattavasti vaihdekepin ja kässärin maalauksella. Pikkuhiljaa alkaa olemaan poissa noita autoa "vanhentavia" elementtejä. Ulkoisesti melko ajaton muotoilu, niin pitäähän sisätilojakin piristää :).


Kiitoksia vielä käyttäjälle sjos (Samu) tosta pikku ritilästä!!


Tähän loppuun vielä, että on tää Suomen syksy jälleen aika hanurista. Sadetta jatkunut koko viikko. Eipä kannata paljoo autoa puunailla, kunhan kurat joskus huuhtelee pois...


S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #148 : 19.09.2013, 16:35:37 »
Tuli kyl aika hyvän näköinen tuolleen maalaamalla, vaikka tuota vähän epäilinkin.

CVVT:n  solkun pystyy testaamaan siten, että ottaa sen irti ja napsuttelee sitä 12V:lla.
Tai eihän sitä välttämättä tarvi irtikään ottaa, vaan syöttää suoraan sen napoihin 12V, kyl sen napse pitäis kuulua noinkin. Tosin öljy sen sisällä saattaa vaimentaa napsetta, joten voi olla, että ei kuulu ilma, että sen irrottaa.
Solkun resistanssi kannattaa kyl ensin mitata, siihen oli ohjearvo muistaakseni 3,7ohmia +- jotain...

Omassani resistanssi oli 3,8 Ohmia. Fluke 77 näytti ensin solenoidi kuumana 4,8 Ohmia, mutta Metrix MX54 3,9 Ohmia ja sit kun solkku oli jäähtynyt niin 3,8 Ohmia.
Mittaessa pieniä resistansseja normaalilla yleismittarilla, mittauksessa on tietenkin huomioitava mittajohtimien mahdollisesti aiheuttama virhe. Tsekkaa ensin mitä mittari näyttää, kun lyöt mittajohdot oikoseen, vähentää sen näytön sitten lopullisesta lukemasta, niin pääset oikealle tontille.

http://www.volvoxc.com/forums/archive/index.php/t-17104.html

Jos otat sen solkun irti niin kandee puhdistaa se kaasuttimen puhdistussprayllä, tai vaikka jarrukliinerillä.
Voi olla, että sen vanhan tiivisteen saa ehjänä siitä irti, omasta aiankin lähti ihan ehjänä.
Mutta parempi olis käyttää uutta tiivistettä.
Siinä uudessa tiivisteessä on semmoen suodatin ikkunakin, jota alkuperäisessä ei ole.
Ei maksa paljoa tuo tiiviste sinisellä.

Jos se ei kerran anna vikakoodia, niin en kantais kauheeta murhetta sen toiminnasta.
Jos kuuluu välillä semmonen ihmeellin ronklatusrallatus moottorista niin sit on VVT-pyörässä tai tuossa solenoidissa vikaa.
Sen kyllä kuulee sit kajuutaan asti.
On varmaan vanha solkkukoodi jäänyt muistiin ja jos kerran olet sen uudelleen liittänyt, niin homma on hoidossa.

Nin ja ihan mopohan tuollainen on ilman turboa väkisinkin, mutta varmaan riittää tehot ekaan autoon.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #149 : 25.09.2013, 12:44:05 »
Millanen lämppäri tähän kannattaislaittaa? Vaihtoehdot taitaa rajoittua säteily- ja letkulämmittimiin. Sen enempää en näistä tiedä. Mihin hintaan noita saa asennettuna?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

 

Kulkukoira  Proturbo