Jebu, tänks näistä.
Eli voidaanko päätellä olevan niin että kaikissa b21 ja b23 koneilla olevissa on aina jäähdytettyä jarrua vm riippumatta ja b19 ennen -83 ilman jäähyä?
Oikeastaan koko jutun pointti on se, että mitä konttorilla käytetään vertailualustana moottorinvaihtoihin? Eli jos vahdetaan b19 tilalle b23 (ei turbo), niin vaatiiko konttori jäähdytettyä jarrua myös ennen -83 autoihin? Turbottomien alustoissa ei muita eroja taida olla.
Miksi sä edes muutoskatsastaisit b23sen b19sen tilalle jos pysyy vapareissa, sen ku heittää sinne ja on hiljaa.
B19 koneiset on yleensä DL, siitä voi tulla tuo sun oikasus logiikka, kun taas GL on ollut yleensä joko b21 tai b23motilla.
Mutta mitä jarruihin tulee, ruumisautoni, arviolta -80, käyttöönotettu -82, DL, b19a moottorilla, on varustettu silti jäähdytetyillä, muutenkin epäilen että Farmarit tais olla herkemmin varustettu ökyjarruilla vs. sedanit ja sitten 85-> kaikki jäähdytetyillä.
Turbon kanssa vaaditaan aina alustapäivitys jarruineen vastaamaan tehokkainta mallia.
TRÖÖT, ei välttämättä, jos sun ahdetun teho on vaikkapa alle 140hv, joka on GLTn teho, jolloin alustan tulee vastata GLTtä ja niin edespäin.
Mulle joskus tyrkytettiin varaosiksi 82mallista D24koneista jossa oli jäähdyttämättömät, eli kai sitä DLnä sai sitten tollakin motilla, ei oo meinaan tullu yhtään GL tai parempaa mallia jäähdyttämättömillä.