Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?

  • 25 Vastauksia
  • 7023 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #15 : 07.06.2013, 13:02:01 »
Toisaalta B23A tuli vasta vuonna 1981.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #16 : 24.06.2013, 22:26:02 »
Kyllä oon parit d24 200 sarjalaiset nähny ilman ohjaustehostinta. Ainakaan -81 vuonna ei tainnu olla vakiona, tai sitte tullu loppuvuodesta vakioksi. Ite en oo koskaan nähny volvoa D20 koneella mutta kai niitäkin jossain on/ on ollu..
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #17 : 25.06.2013, 09:05:03 »
Mikä kone on D20?

Ensimmäiset diiselit oli viismukisia.
V70 TDI

Poissa -SaPo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #18 : 25.06.2013, 21:08:41 »
Mitä itse olen yheltä ruotsaiselta foorumilta lukenut, niin siellä kyselivät että onko suomessa nuita D20 koneita. Vissiin se 5 mukinen kone olis peräisin Audi 90stä. Vielä Youtubesta videota, http://www.youtube.com/watch?v=oN0Na_-980Q
240 B200K.
Takaveto, onko se joku ruotsalainen seuraleikki?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #19 : 25.06.2013, 21:23:01 »
D5 ja D6 on ihan samaa kuraa. Numeroista voi laskee pyttyjen määrän. sama kone on ollu volkkareissa 4-6 pyttysenä. Jarruista nyt ei voi faktaa heittää kun jöötteporin hemmot on väliin laittanu mitä sattuu kiinni ja vuosien saatossa on eri omistajatkin voinu vaihtaa osia.
V70 TDI

Poissa -SaPo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #20 : 25.06.2013, 21:46:26 »
Jooh, katoin korjaamokäsikirjasta, ainoat erot, värinäkumit ja vauhtipyörä, ja koska VAG, siksi ainakin Audi 90 ja 100sessa on käytetty tuota volkkarin valmistamaa 5 mukista.
240 B200K.
Takaveto, onko se joku ruotsalainen seuraleikki?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #21 : 25.06.2013, 22:24:06 »
Jebu, tänks näistä.

Eli voidaanko päätellä olevan niin että kaikissa b21 ja b23 koneilla olevissa on aina jäähdytettyä jarrua vm riippumatta ja b19 ennen -83 ilman jäähyä?

Oikeastaan koko jutun pointti on se, että mitä konttorilla käytetään vertailualustana moottorinvaihtoihin? Eli jos vahdetaan b19 tilalle b23 (ei turbo), niin vaatiiko konttori jäähdytettyä jarrua myös ennen -83 autoihin? Turbottomien alustoissa ei muita eroja taida olla.
Miksi sä edes muutoskatsastaisit b23sen b19sen tilalle jos pysyy vapareissa, sen ku heittää sinne ja on hiljaa.

B19 koneiset on yleensä DL, siitä voi tulla tuo sun oikasus logiikka, kun taas GL on ollut yleensä joko b21 tai b23motilla.

Mutta mitä jarruihin tulee, ruumisautoni, arviolta -80, käyttöönotettu -82, DL, b19a moottorilla, on varustettu silti jäähdytetyillä, muutenkin epäilen että Farmarit tais olla herkemmin varustettu ökyjarruilla vs. sedanit ja sitten 85-> kaikki jäähdytetyillä.
Turbon kanssa vaaditaan aina alustapäivitys jarruineen vastaamaan tehokkainta mallia.
TRÖÖT, ei välttämättä, jos sun ahdetun teho on vaikkapa alle 140hv, joka on GLTn teho, jolloin alustan tulee vastata GLTtä ja niin edespäin.

Mulle joskus tyrkytettiin varaosiksi 82mallista D24koneista jossa oli jäähdyttämättömät, eli kai sitä DLnä sai sitten tollakin motilla, ei oo meinaan tullu yhtään GL tai parempaa mallia jäähdyttämättömillä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #22 : 26.06.2013, 10:45:48 »
TRÖÖT, ei välttämättä, jos sun ahdetun teho on vaikkapa alle 140hv, joka on GLTn teho, jolloin alustan tulee vastata GLTtä ja niin edespäin.



Ai nii....unohdin matalapaineturbot.
Sen voisi lisätä että se 20% sääntö pätee siis vain mallisarjan tehokkaimpaan.

Eikös GLT muuten vastaa alustaltaan Turboa  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #23 : 26.06.2013, 10:52:47 »

Ai nii....unohdin matalapaineturbot.
Sen voisi lisätä että se 20% sääntö pätee siis vain mallisarjan tehokkaimpaan.

Eikös GLT muuten vastaa alustaltaan Turboa  ???
Vastaa, mutta se ei ollu pointti  ::) ;)

Ja "Volvon lapulla" ei vaadita muutoksia karvalakkialustaan alle 110kw tehoilla ja se kelpaa katsastusmiehellekkin sekä peräti trafille.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #24 : 26.06.2013, 15:11:37 »
Vastaa, mutta se ei ollu pointti  ::) ;)

Ja "Volvon lapulla" ei vaadita muutoksia karvalakkialustaan alle 110kw tehoilla ja se kelpaa katsastusmiehellekkin sekä peräti trafille.


Juu ei ollutkaan....lisäsin vaan :)

Täällä ainakaan tuolla lapulla ei tehny mitään...käskettiin heittää roskiin  ;D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 200 srj:n jarrut, mitä vaihtoehtoja vakiona?
« Vastaus #25 : 30.06.2013, 00:06:34 »
Niin Ate ja Girling ovat ne yleisimmät mitä löytää 2 srj OEM Aten 4mäntäistä edessä ihan vanhemmista yksilöistä ja sitten tuli Girling vakiona eteen "240" mallin myötä 80 luvun alkup. Takana saattoi olla myös ATE, mutta ei enää edessä. Sitten jos noissa ihan viimeisissä oli jotain Bendix tyyppistä satulaa takana niin ei varmaa tietoa. KUitenkin 2 sarjassa KAIKKI sylinterit ovat erillismännillä. Edessä 4 ja takana kaksi. eli muotopuolia uivia ei vakiona ole. Sitten takaa löytyy se varustekilpi kontista jossa tehdasasennuksen koodit.

Ja osassa vanhempia on ne sileät levyt, uusissa kaikissa tuuletetut. Levyt vaihtokelpisia satulan vaihdolla eli uudemman tuuletetun leveämpi satula.

Ja näihin ovat kaikki tapaamani katsastusmiehet joutuneet ja tyytyneet. oli turbo eli ei. ruisku tai kaasari. Tehtaalta kun tulivat vain nämä vaihtoehdot jotka on aikoinaan tyyppikatsastettu 2 sarjaan. 8)
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 00:11:43 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Futurez  Kulkukoira