Carcom Oy  Elekma

Korahdus kaasua hellätessä

  • 7 Vastauksia
  • 2486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hemulis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Korahdus kaasua hellätessä
« : 09.03.2011, 22:51:44 »
Jonkun aikaa ihmetetellyt tuota ääntä konehuoneesta. Pirssi käy ja kulkee aivan normaalisti. Onko aivan normaalia näille turboille?
850 T-5 Sportswagon A -96

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: Korahdus kaasua hellätessä
« Vastaus #1 : 09.03.2011, 23:20:01 »
Hmm.. Minkä tyyppinen korahdus? Kuuluuko aina? Tarkoitatko kaasun osittaista keventämistä vai aivan kokonaan löysäämistä? Nostaako ahdot normaalisti? Joskun joku vuoto ahtoputken kumiosissa voi aiheuttaa tuollaista, mutta yleensä oireilee silloin jo muutenkin.

Poissa Hemulis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Korahdus kaasua hellätessä
« Vastaus #2 : 09.03.2011, 23:35:07 »
Aivan kevyenkin kaasun painalluksen jälkeen hellätessä kuuluu "krooh". Ahtaa normaalisti ja kulkee moitteetta. Alkoi mielestäni nyt talvella voimakkaamin kuulumaan. Auto menee nyt perjantaina lomani ajaksi Subaru-turbojen asiantuntijalle hoitoon muutenkin, joten eiköhän mahdollinen vikakin tule tutkittua. Ajattelin vain hieman ensi-infoa täältä kysellä.
850 T-5 Sportswagon A -96

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Korahdus kaasua hellätessä
« Vastaus #3 : 10.03.2011, 17:11:07 »
Mahdollisesti turbo loppu. Väljä ja pyöriessään pysyy suht keskellä, mutta kun kaasun päästää siivet ottaa hieman kiinni.

Poissa Hemulis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Korahdus kaasua hellätessä
« Vastaus #4 : 10.03.2011, 17:56:18 »
Mahdollisesti turbo loppu. Väljä ja pyöriessään pysyy suht keskellä, mutta kun kaasun päästää siivet ottaa hieman kiinni.

Ikävä kyllä tuokin on mahdollista, eiköhän asia selviä tutkimuksissa  ???
850 T-5 Sportswagon A -96

Poissa Hemulis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Korahdus kaasua hellätessä
« Vastaus #5 : 09.06.2011, 17:46:37 »
Tämä aihe roikkunut jo pidempäänkin, niin ajattelin jatkaa kun on tietoa tullut. Bypassin kalvo kaputt ja itse ahdin on melko kulunut. Uutta turboa tulee tilalle, kun on tarkoitus autolla ajaa pidempäänkin. Kilometrejä on kuitenkin vasta 203 t. ja auto muuten hyvässä iskussa.
850 T-5 Sportswagon A -96

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Korahdus kaasua hellätessä
« Vastaus #6 : 11.06.2011, 17:02:01 »
Ihan mielenkiinnosta, onko tuonti peli? Jos tuossa vaiheessa ahdin vaihtokunnossa niin tainnut jäädä jälkikäytöt vähemmälle. Itsellä kuitenkin ceessä 267 000 mittarissa, alkuperäinen turbo pitäs olla eikä vie öljyä. Niin ja ihan kunnossa pitäs olla muutenkin kun katsoo tämän päiväisiä penkki tuloksia..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Hemulis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Korahdus kaasua hellätessä
« Vastaus #7 : 13.06.2011, 13:44:21 »
Juu, ei ole tuontipeli. Itse olen ajanut alle 8t. ja nätisti. Kyllähän tuo hieman korpeaa >:(
Öljyä ei kone vie ja ihmettelivät pajalla myös asiaa. Kuvat näin ahtimen sisältä, siipien kulmat ovat aivan pyöreänä. Ensi viikolla sitten uutta ahdinta kylkeen.
850 T-5 Sportswagon A -96

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy