Carcom Oy  Elekma

Ahtopainemittarin ja muiden mittareiden asennus-topic. Koskee kaikkia malleja.

  • 290 Vastauksia
  • 176917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anssi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • Miksi ostaa BMW ku pituus riittää -VOLVO-
s80 t6, pitäisi saada ahtopainemittari, onko kellään kuvia toteutuksesta, eli mitä kautta viety letku kabiiniin ja mistä otettu paineet?  :hello:
Sen kummemmin S80:seen tutustumatta voisi kuvitella että olisi melkolailla samanlainen homma kuin S60:seen.
Tässä jo aiemmin topicissa mainittu youtube-video, josko siitä olisi apua http://www.youtube.com/watch?v=_XQHbdgit0o
Volvo S60 2.4t -01

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Pitäs asentaa viikonloppuna ahtopainemittari tuohon diesel 855.
Mistä "tieto" kannattaa haaroittaa.

Vastaus mieluiten kuvan kanssa  ::)

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Ei oo kuvaa, mutta ota siitä imusarjasta lähtevästä letkusta. Laturinpuoleisessa päässä. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Juiced

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Laittakaapas joku ainakin meikäläisen oloa helpottamaan havainnollistava kuva tai video johon ois jotenki merkitty että mistä saa ahtomittarille paineet ja autona ois -07 s60 2.4d  :buck2:

e. saako tuosta jos kairaa läpiasti tuon reijän?
« Viimeksi muokattu: 05.05.2014, 17:06:47 kirjoittanut Juiced »

Poissa Juiced

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Ja itse itselle vastaten saa tuohon [^] kairaamalla mittarille lähön.

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Asensin vm -81 240 Volvoon vm -90:n mittariston, kun piti saada sähköinen nopeusmittari ja rpm mittari.
Liitin vain liittimet suoraan, mutta nopeusmittaria en vielä kytkenyt.
Kaikki toimi hetken aikaa, mutta muutaman käynnistyskerran ja käyttämisen jälkeen ei toimi enää kuin taustavalot, vilkkujen ja pitkien merkkivalot.
Vanhalla mittaristolla toimii kaikki. Onko tuossa itse mittaristossa joku sulake vai mikähän meni vikaan?
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa jomppa93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Kauheen monta sivua on tekstiä, ja en oikeen osaa ettiä / (löydä oikeeta  :idiot2:)   Mutta mites vm.98 2.0i turbo V40.seen menis toi ahtopainemittarin asennus? Ja myös olis tarkotus suunnitekmissa dumpin tynkää sinne tunkea eli siitäki infoa ohjetta apua neuvoa kaivattaan! Ja jos joltain löytyy ko. osia tarpeettomana passeliin hintaan niiin kiinnostaa!  ;)
Volvo V40 2.0T -01, BMW 320i Coupe & BMW 328i Cabrio
EX; Volvo S80 2.5TDi, Volvo V40 T4 -98, Volvo 240 "kartano" 3 X E39 bmw, jne.!

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Kauheen monta sivua on tekstiä, ja en oikeen osaa ettiä / (löydä oikeeta  :idiot2:)   Mutta mites vm.98 2.0i turbo V40.seen menis toi ahtopainemittarin asennus? Ja myös olis tarkotus suunnitekmissa dumpin tynkää sinne tunkea eli siitäki infoa ohjetta apua neuvoa kaivattaan! Ja jos joltain löytyy ko. osia tarpeettomana passeliin hintaan niiin kiinnostaa!  ;)
http://www.x40fin.com/index.php?topic=3425.0
S60 T5

Poissa tohnis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Ahtomittarin asennus
« Vastaus #188 : 05.07.2014, 23:59:41 »
Hep. Siis kyseessä Auto Gaugen elektroninen ahtopaineen mittari. Yritimme naapurin kanssa asentaa ja teimme näin: T-haaraliitos imusarjan päästä lähtevään/tulevaan kumiletkuun (oikein vai väärin?) ja mittariston sähköt vedettiin oranssi,valkoinen ja punainen kaikki yhteen nippuun ja liitettiin sulakkeen nro. 13 (power outlet 12V front/rear) oikeaan puoleen ja musta maihin jonkin pultin alle. (oikein vai väärin?) Joku meni ainakin väärin kun laittaa virrat/käynnistää niin mittarin viisari käy max. pohjilla ja valot vilkkuu. Eikä viisari sen jälkeen värähdäkkään sieltä alipainelukemista. Että tallästä. Onko vinkkejä tarjolla? Kulkimena V70 2.4T -02.

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtomittarin asennus
« Vastaus #189 : 06.07.2014, 07:22:20 »
Kyllä se T-haara oikeessa paikassa on, mutta mihin laitoit sen polttoainesuodattimen näköisen mutlikan, onkohan se nyt suodatin vai virtausten tasaaja, se kuuluu kohta T-haaran jälkeen mittarille menevään letkuun, mie otin sähköt ajovalojen sulakkeelta, hyvin on pelannut parivuotta :) niin normaali ajossa se onkin kokoajan alipaine lukemilla, vasta tallatessa menee ahdon puolelle, 2,4Tssä, jos vakio jää paineet alle yhden, miulla lastutettu (Karala) T5nen, nousee parhaimmillaan puoleentoista :o
« Viimeksi muokattu: 06.07.2014, 07:27:46 kirjoittanut mara h »

Poissa tohnis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtomittarin asennus
« Vastaus #190 : 06.07.2014, 08:58:09 »
Se pikkunen "ilmansuodin" vai mik on juuri ennen paineanturia, josta piuha mittarille. Eikä sillä suotimella ollut väliä mikä oli virtaussuunta...mut mikä sen mittarin valojen vilkkumisen aiheuttaa?

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtomittarin asennus
« Vastaus #191 : 06.07.2014, 09:49:13 »
Mittari käy kyllä pohjassa, ja punanen valo vilkkuu käynnitettäessä, mutta vilkkuuko siulla taustavalokin, miun käsittääkseni virtaan ei tartte kun kaks johtoa, kolmas on taustavalolle, ja on tarkotettu otettavaksi jostain valoilta, mutta Suomessahan sillä ei ole väliä kun täällä on ajovalo pakko, siksi mie otinkin sen ajovalojen sulakkeelta, kun siitä se oli helpoin, eikös siinä tullut kytkentäohje mukana

Poissa tohnis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Hep. Liitettiin punanen piuha jatkuvaan virtaan (hälyjen sulakkeeseen) ja siirsin sen T-haaran pois siitä imusarjan päästä koska EI nostanut lainkaan ahtoja. Alipaineita näytti kyllä. Siirsin sen T-haaran hukkaportin kellolle menevään letkuun - näytti ahdot apaut 0,7 mutta ei alipaineita. Eipä kai siinä letkussa olekaan alipainetta? Eli onkohan vieläkin väärässä paikassa tuo T-haara? Niin ja syy valojen vilkkumiseen taisi olla hieman löysä liitos mittarin ja paineanturan välissä. Olisiko se myös näin jälkikäteen ajatellen aiheuttanut sen ettei ahdot nouse siinä alkuperäisellä T-haara paikalla?

Poissa teknium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Volvolla mennään..
Joko alkuperäisen paikalle, tai laita y-haara siihen orkkis paikkaan. Orkkis anturia on vain ihan turha säilyttää, kun vdo:n antureissa on myös varoitusvalolle tai summerille paikka. Vielä kun niissä varoitusvalon saa vaikka yhden kilon paineille!

Mitenkäs ku mulla itellä on vdon anturi, jossa on kahdelle johdolle liittimet, G ja WK?
Miten tuo kytketään oikein? Oli kytketty silleen et G oli öljynpaine mittarille ja WK öljyvalolle mittaristoon, eikä kumpikaan toiminu? Öljynpaine mittari näytti 5 baria samantien ku virrat laitto päälle? Mittarihan on volvon alkuperäinen..
Volvo V70 R-design polestar

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Mitenkäs ku mulla itellä on vdon anturi, jossa on kahdelle johdolle liittimet, G ja WK?
Miten tuo kytketään oikein? Oli kytketty silleen et G oli öljynpaine mittarille ja WK öljyvalolle mittaristoon, eikä kumpikaan toiminu? Öljynpaine mittari näytti 5 baria samantien ku virrat laitto päälle? Mittarihan on volvon alkuperäinen..

Joissain antureissa oli niin, että toinen napa maihin ja toisesta mittarille. Ts. ei osaa maadottaa rungosta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing