KL-varaosat  Race.fi

Volvo Service 2.0

  • 196 Vastauksia
  • 79821 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #105 : 18.07.2011, 10:36:42 »
No mitä nuo Volvon softat oikein maksaa korjaamoille?


Sen tiedän että radiokoodin haku on 15e, joka menee ilmeisesti suoraan tehtaalla, koska kaveri ei sitä minulle ilmaiseksi voinut hoitaa.

en tiedä valtuutetusta mutta valtuuttamattomat saa mm. suomi softan halvemmalla kun yllä puhuttu joten tuskin valtuutettu siitä niin paljon maksaa. sitä paitsi ohjelmistojen ajo on aika pieni osa vida toiminnoista.

ja sen verran vielä valtuutuksesta että miksun luettelemien lisäksi siihen joutuu ottamaan perusvaraston orkkis osia. kaikki ei välttämättä volvon holhoukseen suostu. :P
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #106 : 18.07.2011, 10:40:27 »
en tiedä valtuutetusta mutta valtuuttamattomat saa mm. suomi softan halvemmalla kun yllä puhuttu joten tuskin valtuutettu siitä niin paljon maksaa.
Kyllä mä tiedän mitä Vidalla tehdään.

Mitä se softa sitten maksaa sulle?
Joo niitä voi olla erihintaisia mutta otetaan nyt esimerkiksi 2004 S60 kielipaketti.

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #107 : 18.07.2011, 10:49:57 »
Kyllä Suomi sovellus on tietääkseni saman hintanen kaikkii volvoihin.

Hintaa en sano tarkemmin koska se on mun ja sinisen välinen asia.
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #108 : 18.07.2011, 10:53:03 »

Hintaa en sano tarkemmin koska se on mun ja sinisen välinen asia.

Lopetamme siis tästä aiheesta keskustelun tähän.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #109 : 18.07.2011, 10:56:17 »
Vielä OT: Ei uskoisi että tuo kielenvaihto on niin iso business että siihen kannattaa satsata -kuka/ketkä ovat tunnettuja piraatin käyttäjiä?

(Oikeasti kiinnostaisi miten esim. Rican muutokset ei aina mene päivityksien yhteydessä? Oliko kielen vaihtuminen vahinko vai huomattiinko huollossa tökerömmin tehty ohjelmointi ja erikseen vaihdettiin -tuskin tuo kieli itsestään vaihtuu. Jostain syystä tuohon kieliasetukseen tehtiin muutos, mutta miksi. End of ot)

Itse toivoisin että tämän otsikon alla voisi käydä kohtuu laveasti keskustelua huolloista ja vertailla niitä -ilman suurempia siivouksia.

Tuossa service 2.0 päivityksessä vida vertaa auton ohjelmistoja volvon tietokantaan tarkistaakseen, että onko ohjelmistoista uudempia versioita, mikäli uudempia versioita löytyy, päivitetään ohjausyksikköinhin ne uusimmat versiot, kuten tämän keskustelun aiheena oleva DIM:n ohjelmisto (mittaristo)
Kielipaketti ei ole erillinen osa, vaan se sisältyy siihen mittariston ohjelmistoon.

Kun autoon on jossain asennettu piraattiversio suomenkielisestä mittariston softasta, ei tällöin ole volvon tietokantaan päivittynyt se, että sinne olisi koskaan suomi-softaa asennettu, tällöin se uusin mittariston ohjelmisto tulee saksankielisenä, mikä sielä tietokannan mukaan edelleen kuului ollakkin, kun sitä ei tietokannan mukaan ole vaihdettu.

Sitä ei siis ole kukaan "ilkeyttään" vaihtanut saksaksi, enkä usko, että se volvon järjestelmäkään sitä tarkoituksellisesti vaihtaa takaisin saksaksi, huomattuaan, että sielä on suomenkieli, uskon, että se ei välttäättä sitä edes huomaa.
Jos se mittariston softa olisi ollut suomenkielinen, mutta se softa kokonaisuudessaan olisi ollut uusin saatavilla oleva, niin se kieli ei olis vaihtunut, koska mittariston softaa ei olisi tuossa yhteydessä päivitetty.



en tiedä valtuutetusta mutta valtuuttamattomat saa mm. suomi softan halvemmalla kun yllä puhuttu joten tuskin valtuutettu siitä niin paljon maksaa.

Väitän vielä tähän, että valtuutettu maksaa siitä softasta saman hinnan kuin riippumaton korjaajat, mielestäni sisältyy niihin ryhmäpoikkeusasetuksiin tuollaiset hinta systeemitkin näistä asioista.




Noihin rica:n, bsr:n ym. softiin vielä puuttuen.
Avainsana niihin on:  Uusin sovellus
Kuten edellä kuvasin, niin mikäli ohjainlaitteeseen ei ole saatavilla uudempaa ohjelmistoa, ei sitä myöskään päivitetä, jos se päivitetään, niin silloin vanha ohjelmisto tietenkin korvautuu uudella.
Joissain tapauksissa ei välttämättä koko ohjelmistoa päivitetä, vaikka voi jossain tapauksissa siltä näyttääkkin, tällöin päivittyy ohjainlaitteeseen ainoastaan uudet can-väylässä käytettävät tunnisteet/prioriteetit, eli minkä yksikön mikäkin lähettämä data on tärkeämpää ja saa lähettää tietonsa ensin jne.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 11:09:24 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #110 : 18.07.2011, 11:05:52 »
Myös valtuutettu Korjaamo on tietääkseni voittoa tavoitteleva yritys, joten...
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #111 : 18.07.2011, 11:10:42 »
Myös valtuutettu Korjaamo on tietääkseni voittoa tavoitteleva yritys, joten...

Tuo on muuten aivan totta :)





Mä niin siivoan tän topic:n tässä viikolla :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2645
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #112 : 18.07.2011, 12:58:44 »
Älä turhaan, vaikka salaliittoteorioita onkin viljelty ;D

Erään toisen, mittavan yrityksen, palveluksessa tapsimme linjata tämäntyyppisiä asioita. Ohjattiin asiakasta oikeaan suuntaan, yleensä saatavuudella/hinnoittelulla tai tehtiin selväksi että nyt harrastetaan goodwilliä. Itse uskon goodwillin maksaneen itsensä takaisin useampaan kertaa, vaikkei ROI laskentaa pysty tekemään.

No aiheeseen, tai ainakin lähemmäksi:
No toi kakkosauto saa joko Essential tai 2.0 käsittelyn, kunhan aika tulee. Sen verran olette toimintaa puolustelleet. Miten valinta tehdään? pelkkä ajoneuvon ikä vai asiakkaan valinta?

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6236
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #113 : 18.07.2011, 13:03:11 »
Niin tehdään, siitä kuitenkin otetaan se 15e joka menee suoraan tehtaalle, eikö?


Mitä maksaa Volvon softat jälleenmyyjille?
Ei kai tämä nyt niin suuri salaisuus ole?
Ainakin muutama vuosi sitten ne oli lähes nollakatteella nuo softat.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #114 : 18.07.2011, 13:12:53 »
Älä turhaan, vaikka salaliittoteorioita onkin viljelty ;D

Erään toisen, mittavan yrityksen, palveluksessa tapsimme linjata tämäntyyppisiä asioita. Ohjattiin asiakasta oikeaan suuntaan, yleensä saatavuudella/hinnoittelulla tai tehtiin selväksi että nyt harrastetaan goodwilliä. Itse uskon goodwillin maksaneen itsensä takaisin useampaan kertaa, vaikkei ROI laskentaa pysty tekemään.

No aiheeseen, tai ainakin lähemmäksi:
No toi kakkosauto saa joko Essential tai 2.0 käsittelyn, kunhan aika tulee. Sen verran olette toimintaa puolustelleet. Miten valinta tehdään? pelkkä ajoneuvon ikä vai asiakkaan valinta?

Itseasiassa service 2.0 ei tarkoita pelkkää päivitystä, vaan on palvelukokonaisuus, johon kuuluu myös huoltojen yhteydessä veloituksettomat ohjelmistopäivitykset.
Se ohjainlaitteden päivitys kuuluu kaikkiin määräaikaishuoltoihin, eli kilometrimääräiseen, sekä aikamääräiseen (vuosihuolto) huoltoon, se kuuluu myös essential huoltoon, kunhan auto on mallia, johon voi päivitykset tehdään.
Päivitys tehdään siis kaikkiin autoihin joihin se on mahdollista
S80 1999 ->
II korinen V70
ja kaikki näistä uudemmat, mutta ei kuitenkaan S/V40 mallit (uusi S40 ja V50 tietenkin päivitetään)

Aika pitkälti vakiintunut varmaankin ilmaisu   service 2.0 päivitys noista päivityksistä


gw, sitä kyllä käytetään todella paljon, mutta ei ole tarkoitettu, että sitä ihan joka tilanteessa käytetään :)
Se on kyllä todella hyvä keino säilyttää asiakastyytyväisyys tietyissä tapauksissa, vanha asiakas on helpompi pitää, kuin hankkia uusi, vanha asiakas on lähes mahdoton saada takaisin, jos kerran on saatu lähtemään.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2645
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #115 : 18.07.2011, 18:34:44 »
Huoltoja noi molemmat on, nimität sitten "2.0" tai "Essential" tai ihan miksi vain.

Edelleen kaiken takana on liiketaloudelliset perusteet. Asiakaslähtöisesti ne tehtäisiin nolla katteella -joka ei oikein toimi markkinataloudessa.

Palaan vielä kysymykseen: "No toi kakkosauto saa joko Essential tai 2.0 käsittelyn, kunhan aika tulee. Sen verran olette toimintaa puolustelleet. Miten valinta (ohjelmien välillä) tehdään? pelkkä ajoneuvon ikä vai asiakkaan valinta?"

Poissa Fincer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #116 : 18.07.2011, 20:07:44 »
Volvo Parts Webstoresta joidenkin softien hintoja kaivelin esiin:

S/V40
Part.no:
9139873 - ECM Petrol Reload 63.23$
9139884 - Instrument setting appl 24.94$

S60/V70...:

30677021 - ECM Gasoline upgrade 23.48$ (ei saatavilla???)

S80:

30785201 - ECM Gasoline upgrade 23.48$ (ei saatavilla???)

Eihän nuo hinnat aivan sitä samaa ole, mitä täällä Volvon liikkeissä, mutta jotain osviittaa antavat. Vähän sekavaa oli hakea tuolta nettisaitilta, kun heittää noita numeroita mille autolle sattuu ja osaa ei edes "ollut enää saatavilla". Osanumerot (numerosarja) on kuitenkin otettu suoraan VIDAsta.

Siitä vain sitten vertailemaan.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #117 : 18.07.2011, 20:52:41 »
Volvo Parts Webstoresta joidenkin softien hintoja kaivelin esiin:

S/V40
Part.no:
9139873 - ECM Petrol Reload 63.23$
9139884 - Instrument setting appl 24.94$

S60/V70...:

30677021 - ECM Gasoline upgrade 23.48$ (ei saatavilla???)

S80:

30785201 - ECM Gasoline upgrade 23.48$ (ei saatavilla???)

Eihän nuo hinnat aivan sitä samaa ole, mitä täällä Volvon liikkeissä, mutta jotain osviittaa antavat. Vähän sekavaa oli hakea tuolta nettisaitilta, kun heittää noita numeroita mille autolle sattuu ja osaa ei edes "ollut enää saatavilla". Osanumerot (numerosarja) on kuitenkin otettu suoraan VIDAsta.

Siitä vain sitten vertailemaan.


Jos nyt en ihan väärin muista, niin noiden bensakoneiden upgradet on ovh hinnalla aikapitkälti tuon hintaisia, kuin tuossa on.. tosin, sama luku vaihdettuna euron merkki perään.
Valmistaja myy softan maahantuojalle, maahantuoja hinnoittelee ja myy softan jälleenmyyjälle, erimaassa myytyjen softien hinnoissa voi siis olla isojakin heittoja.  (kaiketi valmistajakin jotain määrittää siitä, että mitä maahantuoja saa itse päättää..)

Poissa Fincer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #118 : 18.07.2011, 22:35:41 »

Jos nyt en ihan väärin muista, niin noiden bensakoneiden upgradet on ovh hinnalla aikapitkälti tuon hintaisia, kuin tuossa on.. tosin, sama luku vaihdettuna euron merkki perään.
Valmistaja myy softan maahantuojalle, maahantuoja hinnoittelee ja myy softan jälleenmyyjälle, erimaassa myytyjen softien hinnoissa voi siis olla isojakin heittoja.  (kaiketi valmistajakin jotain määrittää siitä, että mitä maahantuoja saa itse päättää..)

Näinhän se pitkälti menee. Valmistaja suunnittelee+tekee osan ja laskee ne kulut, jotka osan tuottamiseen menevät (raaka-aineet, insinöörien palkat, koodaus...mitä vain). Valmistaja suunnittelee kokonaisuuden (=auton) ja määrittelee jokaiselle sen osalle osanumerot (jopa eri ruuveille on omansa), ja lykkää hiukkasen noiden kustannuksien yli hinnan, jolla myy sitten maahantuojalle. Maahantuoja ottaa hinnasta oman osuutensa, ja myy jälleen etiäpäin Volvon valtuutetuille merkkiliikkeille. Autoissahan tuo suunnittelutyö taitaa olla se juttu, joka maksaa pirusti. Aika karseesti yksinkertaistettuna, mutta kiteytettynä "jokainen yritys pyrkii tekemään voittoa". Lisää sitten markkinatalouden periaatteista voi vaikka opiskella kauppiksen penkillä, ei siitä sen enempää.

Softapäivityksistä en menisi satavarmana lyömään, mutta tietääkseni Volvon merkkihuollot lataavat (~tilaavat/ostavat) jostain VolvoCars:n tietokannasta nuo ohjelmat. Ainakin VIDA antaisi näin ymmärtää, kun tullut kikkailtua sen kanssa kaikenlaista. Se maahantuojan osuus näissä softahommissa on vähän avoin; onko maahantuoja tuo VolvoCarsin Suomen toimipiste sitten, vai ostavatko merkkiliikkeet softwaren (SW) "toimipisteen ohi", jostain VolvoCarsin omasta kansainvälisestä tietokannasta. Tiedä häntä.

Täytynyt siniseltä hommata joitakin osia ja joskus tiiraillut hintoja ennen tiskille marssimista tuolta Volvo Parts Webstoresta. Kyllä ne hinnat tuolla nettisaitilla hyvin suuntaa antaa, kun tiskiltä hommatessa esimerkiksi etumainen lambda maksoi 243,50€. Volvo Parts Webstoressa kys. osa hinnoiteltu 250.64$. Mahdollisuuksien mukaan tiirailen hintoja etukäteen. Osanumero on tässä se kaiken ydin. Helpompi tiskillekin mennä suoraan numeron kanssa, kun käydä kuvailemaan milloin mitäkin osaa ja sen sijaintia autossa jollekin varaosamyyjälle.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 22:37:58 kirjoittanut Fincer »

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #119 : 20.10.2011, 16:24:07 »
Käytimpä omaa 2001 S60 essential huollossa, siihen sisältyi service 2.0 päivitykset. Päivitettäviä kohteita löytyi CCM, CEM ja REM. Päivityksen jälkeen autosta löytyi uusia ominaisuuksia, tärkeimpänä takaovien sähköiset lapsilukot. Tosin pienenä kauneusvirheenä todettakoon, ettei autosta löydy kytkintä, jolla ovet saisi avautumaan sisäpuolelta ;D. Paikka kytkimelle tosin löytyy lämppärinpaneelin alareunasta. No huomenna Varkauden siniselle mietiskelemään ja ihmettelemään, mitä tehdään.

 

KL-varaosat  Race.fi