Joo totta ettei kaikki voi tietää kaikkea, mutta ict auttaa. Ennen kaikkea kaikkia ei voi miellyttää, kuten Usu totesi, toinen tykkää pokkuroinnista, jotkut ei pätkääkään -mistä tunnistat? Ehkä tämänkin tiedon voisi kokemusperustaisesti luokitella järjestelmään. (muistattehan sen "asiakas on mulkku" tapauksen)
Alkeelliseenkin järjestelmään voi huoltoa tilatessa kirjata "ongelmat", jos jotakin detaljia ei tunne voi aina kysyä ja kirjata vastauksen sinne samaan masiinaan. Kas asiakkaan edessä ei näytäkkään niin oudolta. Olen jotenkin kuvitellut että toiminta olisi jo konseptoidumpaa...
Asiakkaat on takuulla tietävämpiä, kuin aiemmin. Ainakin silloin kun kaikki ei mennyt putkeen, silloin painellaan nettiin etsimään.. Jos se on ongelma, kannattaisi maahantuojan satsata tietoisesti henkilökunnan omaehtoisen opiskelun innostamiseen ja nettitiedon hyödyntämiseen, jopa työajalla.
Itse kyllä väitän että suurin osa tämänkin foorumin parhaista tiedoista tulee ammattilaisilta, jota asiaa ymmärtävät harrastajat täydentää.
-Älkää Te jotka teette töitä esim. Biliassa kuvitelko että kaikki on täysin metsässä, nostakaa pää reilusti ylös, ottakaa kunnia hyvin tehdyistä töistä, niitä kuitenkin on suurin osa. Myöntäkää reilusti tehdyt virheet ja esittäkää ratkaisua, kun meni hutiksi.
Kevennyksenä:
Esimerkki 90-luvun alusta, tomaatti 740 huollossa, jarrupalat metallilla (mainittu varatessa). Kukaan ei voi olla huomaamatta, ellei aja ilman jarruja. Menin hakemaan autoa n.17 aikoihin. "kaikki on kunnossa, turvallista matkaa" Ovea avatessa tippui jotakin kiinnikkeitä.. jep eka jarrutus paljasti todellisuuden. Palatessani tiskille vastaus oli että jätä auto tänne odottamaan seuraavaa päivää.
Kun kaveri oli liukenemassa, pysäytin hänet kysymyksellä sijaisautosta. Vastaus oli jotakin "kysy tuolta myynnistä tjsp. Kiitin ja pyysin tilaamaan taksin, asia selvitettiin loppuun huollon johdon kanssa.
Kuka oikeasti kuvittelee että jätän auton uudestaan odottamaan seuraavan päivän korjausta ja ajelen tyytyväisen taksilla omaan piikkiin, sen takia ettei työtä ole tehty kuten piti. Samalla autolla jäin tienpäälle, kun tomaatin öljyproppu oli jäänyt auki -tämänkin työnjohto päätti ignoorata ja jättää omaksi kustannukseksi, silloinen maahantuojan huoltojohtaja muuten oli mukava mies
