Samppasport  Futurez

Volvo Service 2.0

  • 196 Vastauksia
  • 79979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #60 : 15.03.2011, 12:07:08 »
Version muuttuminenhan on oikeastaan vain markkinointitekninen juttu. :) Ja et taida kännykkäbisneksessäkään saada vanhaan Nokialaiseen kokonaan eri sukupolven Symbian-versiota ilmaiseksi.

Oma viestini tosin koski lähinnä räätälöitävien erikoissoftien markkinoita. Näissä harvoin saat mukavuuspäivityksiä ilmaiseksi. Adobe FrameMaker on kuitenkin volyymisofta.

Käsittääkseni N900-puhelimeen saa MeeGon joskus...siinä siis tulee eri sukupolven OS, mutta ok, erikoistapaus. Tosiaan ei esimerkiksi S60 3rd editionin päälle saa ladattua Symbian^3:sta. Joskus ehkä voi tulla? Mutta näitä Symbian^3 PR1.1 ja sitten PR2.0 saa ilmaiseksi, samoin kuin OviMapsin uusia versioita jne.

Juu, kyllä tuon räätälöityjen softien prosessit tuosta huomasin, lähdin jo vain laajentamaan juttua :D Koska esimerkiksi autojen softat muuttuvat räätälöidystä pois kohti massasoftaa. BMW esimerkiksi alkaa käyttää MeeGoa autoissa...

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #61 : 15.03.2011, 14:24:59 »
Ainoa vaihtoehto on savustaa kaveri ulos (antaa paskoja hommia, olla nostamatta palkkaa, jne.), tai seuraavissa YT:ssä potkaista ulos. Sitten toivoa, että tilalle tuleva kaveri olisi asenteeltaan parempi.
Miten toi kuulostaa jotenkin only in Finland meiningiltä? Meinaakko että jos asenne mättää niin ei muuta voi? Jos työnantaja edellyttää työntekijältä ominaisuutta x, joka olkoon vaikka tämä asenne, niin jos se työntekijällä ei yllä vaaditulle tasolle niin 1. huomautus+ohjeistus/koulutus, 2. varoitus, 3.kenkää. En oo työsuhdelakimies joten voin olla väärässä mutta ihan noin maalaisjärjellä ajateltuna kyllä työnantajallakin jotain oikeuksia/työkaluja asiassa on. Noh, tietysti jos tekijöistä on huutava pula niin voi joutua jumittamaan huononkin kanssa.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #62 : 15.03.2011, 14:31:05 »
Miten toi kuulostaa jotenkin only in Finland meiningiltä? Meinaakko että jos asenne mättää niin ei muuta voi? Jos työnantaja edellyttää työntekijältä ominaisuutta x, joka olkoon vaikka tämä asenne, niin jos se työntekijällä ei yllä vaaditulle tasolle niin 1. huomautus+ohjeistus/koulutus, 2. varoitus, 3.kenkää. En oo työsuhdelakimies joten voin olla väärässä mutta ihan noin maalaisjärjellä ajateltuna kyllä työnantajallakin jotain oikeuksia/työkaluja asiassa on. Noh, tietysti jos tekijöistä on huutava pula niin voi joutua jumittamaan huononkin kanssa.

Asenne kun ei oikein riitä mihinkään varoituksen antamisiin ellei mene ihan äärettömyyksiin. Ja kuten tuossa Classic totesi, ei sitä asennetta voi kouluttaa tai muutenkaan opastaa. Tietenkin tuossa viestini tekstin pohjalla on oletus, että ko. henkilölle on sanottu että pitäisi olla enemmän X ja se ei vaan auta. Silloin ei auta kuin savustaa ulos.

Huom! Ulossavustus voi tarkoittaa myös sitä, että siirretään jamppa johonkin firman sisäiseen muuhun paikkaan, jossa riittää että asenne on se mikä on. Mutta näitä on harvoin enää tarjolla, lähes joka paikassa pitää olla hyvä asenne asiakkaita kohtaan. Ja ne asiakkaat voivat olla myös ainoastaan firman sisäisiä.

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #63 : 15.03.2011, 14:33:16 »
Version muuttuminenhan on oikeastaan vain markkinointitekninen juttu. :) Ja et taida kännykkäbisneksessäkään saada vanhaan Nokialaiseen kokonaan eri sukupolven Symbian-versiota ilmaiseksi.
Ai, saako nyt sitten Volvohuollosta vm.'98 V70:iin vm.'11 softat ilmatteeks jos haluaa? ;) :P No joo joo...

Ihan hyvä jos rupee saamaan noita päivityksiä ilmatteeks. Vois Vehossa siirtyä siihen kanssa, tartteis comand päivittää, en oo kyllä jaksanu käydä kysymässä mitä lysti maksaa.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #64 : 15.03.2011, 14:44:57 »
Asenne kun ei oikein riitä mihinkään varoituksen antamisiin ellei mene ihan äärettömyyksiin. Ja kuten tuossa Classic totesi, ei sitä asennetta voi kouluttaa tai muutenkaan opastaa. Tietenkin tuossa viestini tekstin pohjalla on oletus, että ko. henkilölle on sanottu että pitäisi olla enemmän X ja se ei vaan auta. Silloin ei auta kuin savustaa ulos.

Huom! Ulossavustus voi tarkoittaa myös sitä, että siirretään jamppa johonkin firman sisäiseen muuhun paikkaan, jossa riittää että asenne on se mikä on. Mutta näitä on harvoin enää tarjolla, lähes joka paikassa pitää olla hyvä asenne asiakkaita kohtaan. Ja ne asiakkaat voivat olla myös ainoastaan firman sisäisiä.
Ööö, mä en vissiin taas ymmärtäny mistä asenteesta oikein puhutaan. Ymmärsin että on asentaja jonka asenne on jotain hälläväli meininkiä, kunhan jotenkin hommansa tekee jos tekee. Aivan varmasti siitä voi kenkää antaa jos sen seurauksena työnantajan vaatimat kriteerit ei täyty. Jos on työssä jossa kohtaa päivittäin asiakkaita ja asenne asiakaspalveluun on väärä, niin kyllä siitäkin kenkää voi antaa minun käsityksen mukaan koska jälleen vaaditut kriteerit ei täyty. Mutta ennen sitä kengän antoa pitää pyrkiä korjaamaan tilanne muutoin = ohjeistus/koulutus. Tosta saa nyt vähän sellasen kuvan että jos erehtyy palkkaamaan jonkun runkvistin jota ei vaan nappaa niin on tuomittu maksamaan paskalle työntekjälle palkkaa ikuisesti ellei onnistu jotenkin savutamaan sitä ulos.

Inttäminenhän loppuu taas kuin seinään kun heitätte esimerkkejä tapauksista joissa työntekijä pystyy saattamaan työnantajan tilanteeseen jossa vain savustus toimii, ittelle kun ei tuu mieleen tässä het. Savustus henkilöstöhallinnon toimenpiteenä 2010-luvulla kuulostaa lähinnä surkealta esimiestaidolta...

Meneeköhän tää ihan vähän OT osastoon.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Classic

  • Vieras
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #65 : 15.03.2011, 14:51:04 »
...siirretään jamppa johonkin firman sisäiseen muuhun paikkaan, jossa riittää että asenne on se mikä on. Mutta näitä on harvoin enää tarjolla, lähes joka paikassa pitää olla hyvä asenne asiakkaita kohtaan. Ja ne asiakkaat voivat olla myös ainoastaan firman sisäisiä.

Mitenpä tuon paremmin muotoilisi - raadollista, mutta näin se vain menee.

-> Volvo Service 2.0 ym. suoraan asiakaskontaktiin perustuvat toiminnot edellyttävät aitoa - henkilön persoonasta kumpuavaa - palveluhalua. Asiakkaat "suosittelevat" reklamaatioillaan osaajankin muihin tehtäviin, jos käytös ja kommentit eivät ole asiallisia...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #66 : 15.03.2011, 15:34:14 »
Ööö, mä en vissiin taas ymmärtäny mistä asenteesta oikein puhutaan. Ymmärsin että on asentaja jonka asenne on jotain hälläväli meininkiä, kunhan jotenkin hommansa tekee jos tekee. Aivan varmasti siitä voi kenkää antaa jos sen seurauksena työnantajan vaatimat kriteerit ei täyty. Jos on työssä jossa kohtaa päivittäin asiakkaita ja asenne asiakaspalveluun on väärä, niin kyllä siitäkin kenkää voi antaa minun käsityksen mukaan koska jälleen vaaditut kriteerit ei täyty. Mutta ennen sitä kengän antoa pitää pyrkiä korjaamaan tilanne muutoin = ohjeistus/koulutus. Tosta saa nyt vähän sellasen kuvan että jos erehtyy palkkaamaan jonkun runkvistin jota ei vaan nappaa niin on tuomittu maksamaan paskalle työntekjälle palkkaa ikuisesti ellei onnistu jotenkin savutamaan sitä ulos.

Inttäminenhän loppuu taas kuin seinään kun heitätte esimerkkejä tapauksista joissa työntekijä pystyy saattamaan työnantajan tilanteeseen jossa vain savustus toimii, ittelle kun ei tuu mieleen tässä het. Savustus henkilöstöhallinnon toimenpiteenä 2010-luvulla kuulostaa lähinnä surkealta esimiestaidolta...

Meneeköhän tää ihan vähän OT osastoon.

Ilmeisesti voin antaa sinun yhteystiedot meidän henkilöstöhallinnolle? On nimittäin muutama tekijä täällä, jotka tekevät sen minimivaatimuksen mukaan ja muuten on se ja sama. Ei mitään törkeyksiä, joista voisi antaa varoituksia tai kenkää, mutta ei myöskään tehokasta toimintaa.

Italialainen lakkohan on taas työntekijän puolen vastaus savustukseen. Molemmissa on juuri syynä se, että ei voi antaa kenkää.

Katsos kun tietääkseni ei voi kenkää antaa esimerkiksi siksi, että asiakaspalautteen perusteella saatu arvosana on keskiarvoltaan kaksi, vaikka tavoite on neljä.

Työoikeudessa työnantajan irtisanomisoikeudelle on asetettu merkittäviä rajoituksia, sillä irtisanomisen on aina perustuttava lain hyväksymään syyhyn

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055?search[type]=pika&search[pika]=ty%C3%B6sopimuslaki

Eikä muutaman henkilön vuoksi voi polkaista YT:tä käyntiin... kyllähän Suomessa työntekijällä on niin kova lain suoja, että virheellinen rekrytointi voi olla aivan helvetin kallis virheinvestointi.

Edelleenkään en tarkoita mitään asiakkaita päin naamaa räkivistä pelleistä, vaan siitä että, Tami Tammista mukaillakseni, 95%:n asenne tuo 50%:n suorituksen.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 841
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #67 : 15.03.2011, 15:53:12 »
Miksi musta alkoi tuntumaan, että nykyisellään mua ja työkavereitani yritetään savustaa ulos....
Savustetaan ulos tai ei, mutta täällä on ainakin tyytyväinen asiakas taas toimivien nivojen kanssa.   :)

Onhan nuo useimmat päivitykset kännyköihin ilmaisia, mutta ei taida suurin osa perus puhelimen käyttäjistä olla edes tietoisia,
että niitä päivityksiä on olemassa ja että niitä pitäisi käydä tasaisin väliajoin katsomassa josko olisi uutta päivitystä tullut. Puhelimen vaihtuessa saatetaan manata edellisen mallin huonoa toimintaa ym. Sama pätee nykyajan autoihinkin, kun joka nippeli toimii tietokoneella, että päivityksiä varmasti on tarjolla moneenkin asiaan, mutta tuskimpa niitäkään osataan pyytää yhtään sen useammin.
Nyt kun ne tarjotaan huollon mukana automaattisesti saattaa omistaja yllättyä positiivisesti, kun ilmastointi toimii paremmin/soittimeen tullut lisää äänensävy säätöjä ym.
Eilen asioidessani paikallisella sinisellä kuulin edellä olevan vanhemman pariskunnan hakiessaan autoaan, kuinka avainten luovutuksen yhteydessä lueteltiin pitkät listat mitä oli päivitetty. Oli muistaakseni juurikin ilmastointia, ajonvakautusta ym. asioita.

Classic

  • Vieras
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #68 : 15.03.2011, 16:38:33 »
Voihan se olla, että hänellä on muutamia palvelualttiita mekaanikkoja reservissä lähetettäväksi aina Pohjan periä myöden...

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #69 : 15.03.2011, 17:15:54 »
Ilmeisesti voin antaa sinun yhteystiedot meidän henkilöstöhallinnolle? On nimittäin muutama tekijä täällä, jotka tekevät sen minimivaatimuksen mukaan ja muuten on se ja sama. Ei mitään törkeyksiä, joista voisi antaa varoituksia tai kenkää, mutta ei myöskään tehokasta toimintaa.

Italialainen lakkohan on taas työntekijän puolen vastaus savustukseen. Molemmissa on juuri syynä se, että ei voi antaa kenkää.

Katsos kun tietääkseni ei voi kenkää antaa esimerkiksi siksi, että asiakaspalautteen perusteella saatu arvosana on keskiarvoltaan kaksi, vaikka tavoite on neljä.

Työoikeudessa työnantajan irtisanomisoikeudelle on asetettu merkittäviä rajoituksia, sillä irtisanomisen on aina perustuttava lain hyväksymään syyhyn

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055?search[type]=pika&search[pika]=ty%C3%B6sopimuslaki

Eikä muutaman henkilön vuoksi voi polkaista YT:tä käyntiin... kyllähän Suomessa työntekijällä on niin kova lain suoja, että virheellinen rekrytointi voi olla aivan helvetin kallis virheinvestointi.

Edelleenkään en tarkoita mitään asiakkaita päin naamaa räkivistä pelleistä, vaan siitä että, Tami Tammista mukaillakseni, 95%:n asenne tuo 50%:n suorituksen.
Minimivaatimus täyttyy eli asetetut kriteerit saavutetaan. Olen koko ajan puhunut siitä että jos ei täyty voi erottaa, eli puhumme hieman eri asioista kuten arvelinkin.

Suomessa on kyllä laki työntekijän suojana mutta kovasti hämmästyttää jos se laki antaa työntekijälle oikeuden viime kädessä määrätä mitkä on ne vaaditut kriteerit. Kait sen nyt sentään työnantaja saa määrittää?
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Ambasador

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #70 : 15.03.2011, 18:45:27 »
Savustetaan ulos tai ei, mutta täällä on ainakin tyytyväinen asiakas taas toimivien nivojen kanssa.   :)

Onhan nuo useimmat päivitykset kännyköihin ilmaisia, mutta ei taida suurin osa perus puhelimen käyttäjistä olla edes tietoisia,
että niitä päivityksiä on olemassa ja että niitä pitäisi käydä tasaisin väliajoin katsomassa josko olisi uutta päivitystä tullut. Puhelimen vaihtuessa saatetaan manata edellisen mallin huonoa toimintaa ym. Sama pätee nykyajan autoihinkin, kun joka nippeli toimii tietokoneella, että päivityksiä varmasti on tarjolla moneenkin asiaan, mutta tuskimpa niitäkään osataan pyytää yhtään sen useammin.
Nyt kun ne tarjotaan huollon mukana automaattisesti saattaa omistaja yllättyä positiivisesti, kun ilmastointi toimii paremmin/soittimeen tullut lisää äänensävy säätöjä ym.
Eilen asioidessani paikallisella sinisellä kuulin edellä olevan vanhemman pariskunnan hakiessaan autoaan, kuinka avainten luovutuksen yhteydessä lueteltiin pitkät listat mitä oli päivitetty. Oli muistaakseni juurikin ilmastointia, ajonvakautusta ym. asioita.

Olen täysin samaa mieltä, eivät kaikki ole tienneet olevan edes saatavilla mitään uudempaa päivitystä, eikä sitä tarvitse mennä erikseen pyytämään vaan se laitetaan automaattisesti. Eikä se mielestäni ole mitään virheellistä mainontaa jos siitä tiedottaa esim. näin niinkuin tällä kertaa. Tämä ei vain jotenkin kaikkia miellytä jostain syystä.
Saakos nämä uudet ohjelmat myös muista yleiskorjaamoista ilmaiseksi/ollenkaan?

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #71 : 15.03.2011, 20:29:32 »
Virheellinen mainos oli lähinnä kuitti sitä mainosta kohtaan, joka Hesarissa kertoi: "Lupaamme veloituksetta" ;)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #72 : 15.03.2011, 20:32:16 »
Savustetaan ulos tai ei, mutta täällä on ainakin tyytyväinen asiakas taas toimivien nivojen kanssa.   :)

Oliko sulla eilen aika neljäksi :)

(Ollaan sen verran ohi aiheen tässä keskustelussa, että rohkenin itsekkin kirjoittaa asiaan liittymätöntä :)  )

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 841
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #73 : 15.03.2011, 20:35:57 »
Oliko sulla eilen aika neljäksi :)

(Ollaan sen verran ohi aiheen tässä keskustelussa, että rohkenin itsekkin kirjoittaa asiaan liittymätöntä :)  )

Sama potilas  :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo Service 2.0
« Vastaus #74 : 15.03.2011, 20:37:25 »
Sama potilas  :)

No, hitsi, miksikähän mä en tajunnut, että se olis sun auto :)
No, tehty mikä tehty, sielä se uusi nivo lepää auton alla valmiina uusiin töyssyihin :)

 

Autoracing  KL-varaosat