Kiristäminen auttaa kerran, ehkä kaksi hihnan käyttöiällä. Tolkuton kiristäminen tuhoaa laakerit. Hihna on helpompi vaihtaa kuin laakeri.
Vanhojen äijien konsti, hihnan rasvaaminen/öljyäminen poistaa kitinän heti, ja luiston vähän ajan päästä. Kitkalämpö ja rasva tekee hihnan tahmeaksi, ja latausvalo lakkaa vilkkumasta viimeistään puolen tunnin kuluttua.
Jos em. rasvaamisesta tai kiristämisestä ole apua kuin hetkeksi, pitää huonompi hihna heti poistaa, ettei se katketessaan mene väliin, ja katkaise toistakin hihnaa. Yksin jäävä hihna takimmaisille urille, etteivät laakerit rasitu. Hihnat pitää uusia mahdollisimman pian.
Kahdennetut hihnat pitää aina uusia molemmat yhtä aikaa, molemmat saman valmistajan samaa valmistuserää. Kaksi samanlaista huonoa hihnaa kestää pitempään kuin kaksi erilaista hyvää hihnaa.