KL-varaosat  Race.fi

244- Laturin hihna?

  • 8 Vastauksia
  • 2510 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kupiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • Kantti on kaunista ja maavara mahtavaa
244- Laturin hihna?
« : 12.06.2013, 22:40:51 »
Elikkäs luultavasti laturin hihna alkoi ulvomaan. Auto vm.82 ja ajettu 158k. Oiskohan vaihdon tarpeessa vai riittäisikö kiristäminen?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #1 : 12.06.2013, 23:07:14 »
Siel o 2hihnaa, jompi kumpi vinkuu aina, jossei oo just samasta erästä eli millilleen saman mittaset ja pyörät yhtä kulunu.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #2 : 13.06.2013, 17:34:44 »
Kiristäminen auttaa kerran, ehkä kaksi hihnan käyttöiällä.  Tolkuton kiristäminen tuhoaa laakerit.  Hihna on helpompi vaihtaa kuin laakeri.

Vanhojen äijien konsti, hihnan rasvaaminen/öljyäminen poistaa kitinän heti, ja luiston vähän ajan päästä.  Kitkalämpö ja rasva tekee hihnan tahmeaksi, ja latausvalo lakkaa vilkkumasta viimeistään puolen tunnin kuluttua.

Jos em. rasvaamisesta tai kiristämisestä ole apua kuin hetkeksi, pitää huonompi hihna heti poistaa, ettei se katketessaan mene väliin, ja katkaise toistakin hihnaa.  Yksin jäävä hihna takimmaisille urille, etteivät laakerit rasitu.  Hihnat pitää uusia mahdollisimman pian.

Kahdennetut hihnat pitää aina uusia molemmat yhtä aikaa, molemmat saman valmistajan samaa valmistuserää.  Kaksi samanlaista huonoa hihnaa kestää pitempään kuin kaksi erilaista hyvää hihnaa.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

s73

  • Vieras
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #3 : 13.06.2013, 18:15:59 »
Gatesin ja volvon ovat leveämpiä, verrattuna muiden valmistamiin hihnoihin, valitse niistä. Vesipumpun hihnapyörä murtuu ennen laakerien hajoamista. Siirappi ajaa saman asian kun hihnasprayt.   8)

Poissa Vekes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #4 : 14.06.2013, 11:45:27 »
Vaihdoin kaikki hihnat samalla kertaa, silti käynnistäessä hieman ulvahtaa. Liian tiukkaan en halua remmejä kiristää juurikin laakereiden ja vesipumpun hihnapyörän vuoksi. Siispä antaa poijjan päästää ilonkiljahdus käynnistettäessä.

Kuulemani mukaan myös kokis toimii hihnojen kans, ajattelin testata lähipäivinä.....
240, 740, 850, 940, V70, V50

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5840
  • www.vrcf.fi
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #5 : 14.06.2013, 12:48:27 »
Kiljahdus voi johtua myös siitä että vesipumppu tai laturi on niin raskas pyörittää. Kokeilitko tuntuiko niissä välystä?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #6 : 14.06.2013, 13:35:26 »
Pitäisin tuota kiljahdusta lähinnä ominaisuutena. Noilla kilometreillä ei hihnapyörätkään voi olla kuluneita. Kovaa ajoo vaan, "Auto tykkää kun sillä ajetaan"  ;)
V70 TDI

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #7 : 15.06.2013, 03:53:07 »
Itse otin toisen hihnan kokonaan pois, tuntui että sen ainoo tarkoitus oli ulista. hyvin on toiminut yhdelläkin jo vuosia.  :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 244- Laturin hihna?
« Vastaus #8 : 15.06.2013, 14:10:22 »
Itellä lakkas lataamasta kun toinen hihna meni poikki.
V70 TDI

 

Elekma  Autoracing