RallyBaron  Samppasport

Räikkälukot kokemuksia kesto etc.

  • 139 Vastauksia
  • 84040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #75 : 24.08.2013, 14:15:47 »
torsen nyt tietty saattaa vähän "luistaa", mutta kyllä se enemmän vastustaa vs avoin perä

Poissa Uhitteleva Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #76 : 26.08.2013, 15:16:16 »
Onkos tämä Power trax malli oikea 740:n perään?

http://www.ebay.com/itm/Power-Trax-Dana-30-27-Spline-Axles-Lock-Right-Locker-2210-LR-/261249706431?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cd3b229bf&vxp=mtr

Jos on, niin tällaisen ajattelin tilata.

Äkkiä laskien hinnan pitäisi jäädä alle 300.



Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #77 : 26.08.2013, 17:20:29 »
kyllä sopii, ja hinta tosiaan alle 300e, ellei paypal rosvoa törkysiivua välistä

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #78 : 01.09.2013, 08:05:47 »
Mun mielestä torsen ei toimi moottorijarrulla? Tosin eihän se olekkaan "lukko".

Vähä ehkä puoliks offtopic...  :D

Toimii myöskin moottorijarrulla.Ihan samal taval se käyttäytyy molempii suuntii.Mulla on ainut tilanne ollu ku lukko käyny luistamaa ni toinen takapyörä ilmas ku oli lumikasan päällä jumis.Ja pien nykäsy käkärist ni taas veti molemmil pyöril.Sen verran ainaki oma lukko vastustaa että hiekalla jyrkäst kääntäes toinen pyörä piirtää viivaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #79 : 01.09.2013, 18:46:18 »
Noita true trac torseneita jenkeistä kattellut, niitä periaatteessa kolme mallia:

-Jeepin etuperän (löysä etujännitys) halpa
-Jeepin takaperän (enemmän etujännitystä) halvahko
-Volvoon suunniteltu lukko (eniten etujännitystä) kallis

"Volvon" lukko jenkkifoorumin perusteella näistä selvästi toimivin. Etuperän lukolla saa mutkissa sudittua kuin lukottomalla.

Kokemusta ei ole, mutta esijännityksissä on eroa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #80 : 01.09.2013, 19:47:16 »
Sitä en tiiä mikä toi mun torsen on,mutta erittäin tyytyväin oon ollu.Aina piirtää molemmil yhtä paljon mustaa ja mutkissa lähtee sladii herkästi.Asfalilla jyrkissä käännöksissä antaa kuiteki sen verran periks,että ei juurika jarruta/jätä mustaa toisest pyöräst.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #81 : 01.09.2013, 21:41:14 »
Talviatossa ollut tuota jeepin etuperää ja kesä autossa ihan tarkoituksen mukainen torsen

Jeepin etuperä toimii talviautossa tosi hyvin ja pystyy sillä pyörittämään kuivalla asfaltillakin rinkiä.
Talviautolla olen ajanut vain arki ajoa joten jeepin etuperän ratakäytöksestä ei ole tietoa

Kesä autossa torsen ihan tehtaan toimesta. Nopea lähtö asfaltilla ja vasen rengas piirtää tuplasti pidemmän viivan kuin oikea?
Ilmeisesti oikealla puolella(sutiva puoli jäykkä-akselisessa) oli vähemmän pitoa ja torsen siirti voimaa oikealle puolelle
Matopyörät olleet kyllä tosi kovilla sillä kulkuneuvossa on vääntöä, pitoa ja massaa kohtullisen paljon

Olikos tälle torsen keskustelulle jossain oma topici?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #82 : 01.09.2013, 22:51:21 »
Eikö jatketa tässä topikissa räikkälukoista, ja laitetaan jatkossa torsen asiat ja noiden eri lukkotyyppien vertailu vaikka tuonne > http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2145.0  ;)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • savua!
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #83 : 09.02.2014, 23:51:19 »
Sain minäkin nyt sitte Spartanin asennettua 945:een, ja ekat parisataa kilometriä takana. Melkoisen järkyttävä kampe. :o

Siis eihän tolla ajosta tuu kaupungissa yhtään mitään. Vapaalla kuin liu'uttaa mutkat ja risteykset niin perä naksuu ok. Yhtään kaasua/konejarrua niin nappaa kiinni ja muljuaa koko auto kun yrittää kääntää. Eli onko mulla nyt toi noiden puolikkaiden välys liian suuri, eipä tullu katottua ollenkaan asennettaessa? Ja että shimmilevyä laittamalla vetariin kiinnittyviin palikoihin tilanne jotenkin paranee kun välys pienenee? Eikö se sillon vaan lukitse vieläkin helpommin? Oon kyllä aika noviisi näiden perien kanssa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #84 : 10.02.2014, 00:29:52 »
Samanlainen on Spartan toiminnaltaan kuin vastaava räikkä jokunen vuosi takaperin. Ei mikään hienostunein toiminnaltaan, mutta sopii kyllä itelle käyttöautoon eikä ole sen puoleen minkäänlaisia ongelmia ajettavuuden suhteen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • savua!
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #85 : 10.02.2014, 17:51:57 »
Niin. Tuntuu vaan että vetelee aivan saatanasti koko auto :(
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #86 : 10.02.2014, 19:39:47 »
Helat kunnossa, erityisesti Panhardin?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • savua!
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #87 : 11.02.2014, 00:25:27 »
Nojoo... joku siellä kyllä kuitenkin mättää kun kaasua pumpatessa pääsee muljahtelemaan koko perä eessuntaassun. On ollu kyllä 100tkm sama juttu, niin kauan ku auto on mulla ollut.

Pohdiskeluja täällä:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40555.0

Ja tässä kuva, punaisella ympyröidyt olen vaihtanut, siniset oli tarkoitus kokeilla seuraavaksi muttei saanut paikallisesta varaosaliikkeestä.



Panhardiinkin hommasin puslat mutta jäi kotikonstein vaihtamatta kun en omista prässiä. Tosin oli ihan hyvän näköisetkin ne vielä, samaten kuten noi kaikki muutkin puslat jotka tuli kai sitten vähän turhaan vaihettua...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #88 : 11.02.2014, 12:56:17 »
Panhardin akseliin tulevan puslan vaihdoin ainakin ihan ruuvipenkissä.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #89 : 16.02.2014, 23:36:15 »
945sessa mulla ei muljua mihikään suuntaan ja huippukampe.
145sessa taas muljahtelee kun kaasua pumppaa, mutta ehkä annan anteeksi noille n. 45 vuotta vanhoille puslille.  :2funny:
144
145
945
855

 

RallyBaron  Samppasport