KL-varaosat  Race.fi

B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi

  • 14 Vastauksia
  • 3505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« : 15.06.2013, 20:42:30 »
Moro

Ei ole tarvinut sokkaa irti ottaa vielä Volvon takia mutta nyt piti.
Keinot ja järki loppuu tältä mieheltä.
Auto on toiminut moitteita viime syyskuun oston ja päivitys remontin jälkeen.
Perjantai puolelta päivin hyytyi tielle ja ei lähtenyt tarttauksista huolimatta.
Oire ennen hyytymistä pätkäisi parikertaa ja plow.
Illalla noin 5-6tuntia myöhemmin ennen hinaus yritystä tärähti käyntiin tienvarressa että ei mitään, pieni kiihdytys ja taas plow.
Starttia taas mentiin 2000kierroksilla 60km tunnissa. Hyytyi lopullisesti, onneksi kotitielle.

-Bensaa on tankissa.. :D

Vaihdettu...selvinpäin:

-Tulpat uudet Denso tänään.
-Ilmamittari käytetty toimiva eilen.
-Benssuodatin tänään uusi.
-Tulpanjohdot (orginal) kansi pyörijä (tarvike) ennen ongelmia uudet tarvike, tutkittu että ei pitäisi olla vialliset.
-Bensanpainesäädin (ei säädettävä) käytetty toimiva tänään
-Bensapumpun rele testattu käytetyllä toimivalla ei muutosta toimivuuteen tänään....
Bensapainemittari päälinjasta näyttää 2,5bar että ei pitäisi olla pumppukaan paskana?

Äsken taas lähti käymään tyhjäkäinnillä ok, 5sekunttia rupesi käymään päinhelvettiä sammui ei enää käynnistys.
Seosmittari (Innovate, näytti järkyttäviä lukemia seilasi rikkaalta laihalle jne).
Ennen sammumista suuttimet räpsähti?

Bensa haisee pakoputkessa asti olin havaisevinaan.

No pitää ottaa lisää puudutusta ja kiitos jos joku valaitsisi mikä hitto on tai vois olla vialla...

Voin laittaa tube video linkin jos viellä saa käyntiin josta temostraatiota....

Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #1 : 15.06.2013, 21:27:45 »
Siinä polttoainepumpun releen vieressä on suutinrele. Testaappa sen vaihtoa.
Silloin kun ei lähde käyntiin, tuleeko tulppaan kipinää?

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #2 : 15.06.2013, 22:00:21 »
Juu kipinä tulee se on testattu eilen.

Relettä pitää testata huomenna tuskahiki päässä,
on yksi 740 2.3i ''toimiva'' mistä partsin saan lainaan...

-Kiitos-
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #3 : 16.06.2013, 08:25:41 »
Suriseeko pumppu tankissa? Itsellä sammui samalla tavalla niin parikerta potkaisee testiksi tankkiin altapäin niin sain aina hetkeksi käymään.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #4 : 16.06.2013, 14:49:59 »
Luithan vikakoodit?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0


Bensakoneessahan tämä on sinällään simppeliä!
Jos bensa haisee -> niin sitä tulee -> joten se ei syty -> vika kipinän puolella.

Kipunan puolelta et saa vikakoodeja syttypäätteen tuolta puolen.  (syttypääte -> puola -> puolanjohto -> jakajan kansi/pyörijä -> tulpan johdot -> tulpat.

Bensapumppu tosiaan ei pyöri, jos LH ei saa EZK:lta tietoa siitä, että pannu pyörii startissa. Eli bensapumpun rele ei vedä ilman kierroslukutietoa.  Tällöin syy saattaa löytyä asentotunnistimesta (jota myös virheellisesti YKK-anturiksi kutsutaan).

Bensapumpun tulisi pyörähtää pari sekuntia kun virrat laittaa päälle ja sen kyllä pitäisi kuulua.

Jos taasen seokset heittelee pahasti, niin syynä voi olla kipunan pätkiminen, IMMu tai sitten lambda-anturi.
Lambda-anturi ei tosin ohjaa LH:n soppia, ennenkuin kone on käynyt riittävän kauan. Tai on riittävän lämmin.

Myös imu-vuodot tekevät tepposiaan, jos niitä on.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #5 : 16.06.2013, 16:01:04 »
Mysteeriö jatkuu:
Äsken käyttelin autoa, lähti normaalisti käyntiin.
5 min ok thjäkäynnillä, sitten ei huolinut kaasuja kävi niinkuin olisi venttiili palanut. Kaasuttelin kävi taas ettei mitään.
Sitten sekosi kokonaan sammui ja meinasi käydä vikasuuntaan sylkäsi mustat savut ilma suodattimesta, mitä viddua.
Ei lähde taas käyntiin vaikaa sahaa kuinka.
Tässä autossa on lastu voiko se seota lämmetessään.
Suuttimen rele seuraavana vahidossa.
Lampda löytyy ehkä tuosta elimen luovuttajasta.
Voiko puhdistaa vanhaa jos se musta kun....?
Pumppu muuten käyn 2sek.
Ei ole vikakoodinlukiaa.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

hevonen

  • Vieras
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #6 : 16.06.2013, 17:18:42 »
Et sä koodinlukijaa -94 malliin tarviikkaan, siellähän on se lediboksi konehuoneessa, ohjeet lukuun faq-puolella. En enää viitsi linkittää, olis varmaan 2000:s kerta.
mikan linkitti sen ohjeen näköjään jo, jos viitsii syventyä asiaan, se onnistuu.

Kannattaa varmaan tarkistaa ettei jako ole hypännyt. Se ei tässä vehkeessä särje mitään mutta eihän se per kele käy...

Mittaa asentoanturin ohmit myös.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #7 : 16.06.2013, 19:23:30 »
Ei välttämättä. 940:n päivitettyjä malleja alkoi tulemaan jo 94 jolloin tässäkin voi olla obd pistoke. ::)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #8 : 16.06.2013, 22:28:05 »
Ei välttämättä. 940:n päivitettyjä malleja alkoi tulemaan jo 94 jolloin tässäkin voi olla obd pistoke. ::)

Eikait vuosimallin 96 ominaisuuksia nyt sentäs vm94 autoon työnnetty. Loppupään '95 malleista alko jo uupumaan, alkupäässä oli vielä lukijat.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #9 : 16.06.2013, 22:33:01 »
Ai prrr.... niinhän olikin. 95 tuli facelift ja 96 obd. :-[

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #10 : 17.06.2013, 16:51:44 »
tere.
Niin ja se pistoke löytyy keskikonsolin pohjasta,kannen alta.
Vikakoodit antaa kuitenkin vanhalla,vilkkukoodi systeemillä,semmonen mokkula kannattaa hankkia.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #11 : 17.06.2013, 17:07:10 »
tere.
Niin ja se pistoke löytyy keskikonsolin pohjasta,kannen alta.
Vikakoodit antaa kuitenkin vanhalla,vilkkukoodi systeemillä,semmonen mokkula kannattaa hankkia.

Ei kun konehuoneesta!   :hello:

mallivuodesta -96 vuodesta eteenpäin se löytyy sieltä keskikonsolista!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #12 : 24.06.2013, 18:02:48 »
Hitto auto seisoi viikon ja vika vihdoin selvitetty vapailla, osia vaihtamalla.

Sytystysmoduli (alulätkä missä musta pötikkä päällä johdot jakajaan) siellä kuskinpuolella edessä paskana uusi käytetty tilalle:
Rock oon... :)

Tiedoksi ja vihjeeksi että jos toimii kylmä lämmetessään ei kierrosia huoli voipi vika olla tuossa.

Kiitos vihjeistä!


tere.
Niin ja se pistoke löytyy keskikonsolin pohjasta,kannen alta.
Vikakoodit antaa kuitenkin vanhalla,vilkkukoodi systeemillä,semmonen mokkula kannattaa hankkia.

MISTÄ SAA?
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4539
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #13 : 24.06.2013, 18:11:01 »
Jos autosi on -94 niin se lukija löytyy konehuoneen puolelta kuskin iskaritolpan läheltä. Uudempiin voi rakentaa itse, esim näin. Tossa näkyy myös vanhanmallinen lukija.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: B230FK (turbo) 940 1994 STW ei enää toimi
« Vastaus #14 : 27.06.2013, 12:23:39 »
MISTÄ SAA?

Kierrätyskeskuksen puolella on useempia ruiskullisia vm. 87-95 autoja purussa, sieltä kyseleen... Mullakin taitaa olla pari tommosta purkkia joutilaana.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

 

Carcom Oy  Elekma