Ajattelin tehdä tälläsen keskustelun ja aattelin kysellä vähän itseäni askarruttavia asioita. Kertokaa te asioihin enemmän perehtyneet ja toivottavasti tästä on hyötyä sitten muillekkin jatkossa.
Olen kyllä lukenut siis 300-sarjaan liittyen keskusteluja läpi, mutta jtn epäselvää on silti jäänyt, joten päätimpä itse nyt sitten kysyä.
Omistan tuollaisen 360 GLT:n vuodelta -89 Koneena toimii siis B200E. Koneen vaihtoa tehokkaampaan olen miettinyt jo pidemmän aikaan, mutta eipä ole vieläkään oikein auennut, että mikä kone ois järkevää laittaa... Mikään ei varmasti ole ns. "helposti" laitettavissa, mutta laitettavissa kuitenkin.
700-sarjastahan löytyy siis ihan turbotekniikallisia, mutta siinä on tuo jakaja kannessa, joten miten sen sovitus sitten 300-sarjaan? Ja mitä muutoksia se sitten vaatisi, että saa toimimaan/sopii nokalle. Tuossa katselin vuoden -89 240 volvoa ja siinä oli B200K koneena jossa oli jakaja lohkossa, joten mahtaakohan 200-sarjalaisissa siis olla kaikissa tuo jakaja lohkossa? Sieltähän löytyy sitten B19ET. Jotkut ovat 900-sarjasta konetta sovitelleet, mutta siihen en ole vielä kauheasti perehtynyt.
Tuohon omaan projektiin olis tarkotus vaihtaa etujouset enskesänä ja vaihtoehtoja siihenkin on sitten mitä ihmeellisempiä. Itsellä olis 240 volvon takajouset, jotka ilmeisesti käyvät, mutta ne ovat "hitusen" pidemmät ja lanka vahvempaa, joten miten paljon niistä vois laikata pois, että olis jämäkät ja tietty keula hitusen alempana kuin perä ja GLT:n vakio alusta siis tällä hetkellä.
Siinä muutamia mielessä käyneitä kysymyksiä. Valkaiskaa asioita te viisaammat, kiitos!