Kestääkö tuollaisen 340 1.4 moottorisen voimansiirto 400-sarjalaisen B18FT (122hv/175nm) moottorin kanssa ?
sekä onko volvon moottorilla olevissa 360:peissä paljon eroja alustoissa/vaihteistoissa noihin 340 volvoihin 
saako noihin pieniin takavetoihin lukkoja peräänkään mistään ?
Kestää, jos ei revi kuin hullu, kardaani jossa päässä prässätyt kumivulkanoinnint on se heikko kohta, ulkomailla näkyneet pistäneen normi ristiniveliä ja akselia tilalle kuten normiautoissa. Lootahan on sama M45 tai M47 joka on isossa volvossakin, tosin näissä kyljellään ja perän yhteydessä, mutta väännönkesto on aika sama se 400-420Nm lähes ikuisesti, 450Nm alle 20s. 1,7L koneessahan on sama voimansiirto kun 1,3-1,4 ja 1,6D koneissa, paitsi eri kytkinkoppa kun 1,3-1,4, 1,6d ja 1,7bensa pitäis olla samalla kopalla kun 400 sarjan rellukoneet, ja kytkinhilppeet pitäis kans osittain passata päittäin.
360 tai sanotaanko 2,0l malleissa, koska 340 malleja on 2,0l koneisina, ja kuulemma jossain olisi 360 kans myyty renukoneella.... tiedä sitten, erot alustassa pikkubensoihin on takajarrurummuissa, 180mm vs 220mm jos en muista väärin, etujarrut samat kaikissa malleissa 1979 eteenpäin, jouset järeämmät 2,0l koneisissa 6,5mm ohuimmasta takana kun relluissa 5,5mm, etujouset 12mm vs 10-11mm. ruiskukoneisissa 20mm lyhyemmät etujouset kun kaasari 2,0, 355mm vs 335mm vapaapituus ja glt mallissa vielä 20mm lyhyemmät takana ja edessä.
Dieselissä samat jouset kun 2,0l mallissa ja samat takarummut kuulemma. rellubensoissa 45l tankki takakontin alla ja vararengas konehuoneessa, dieselissä ja 2,0 tankki takapenkin alla ja varakumille palju takaluukussa.
Kallistuksenvakaaja edessä 2,0l mallissa koiranluilla 1986 eteenpäin, muuten kaikki muut mallit ns. pulttitankovakaajalla alatukivarteen.
Lukkoperiä on HOER niminen hollantilaisfirma joskus tehnyt ehkä 100kpl, mahdottomia löytää nykyään

perähän on ihan erilainen kun isoissa volvoissa, muistuttaa hitusen e30 bemarin perää, ehkä kopioitu siitä...