Juu, itsellä S90 1998, ja sellaista voin suositella varauksetta.
Tosin, en tiedä onko näistä mikään hyvä ensiautoksi, sen voin kertoa että jos itsellä joku näistä olisi ollut ekana autona, ni metsään olis menty ja KOVAAA kesälläkin.
780 tosiaan on ihan kiva peli, tosin kuten kerrottua ne osat jotka eivät käy 7/9 sarjoista, niin maksavat sitten, ja siinä ei sitten tarvitse kymppejä laskeskella, vaan satasia...per osa. Muunmuassa koriosat, puskurit, valaisimet ja koko sisusta lukuunottamatta muutamaa osaa eivät ole vaihtokelpoisia. Tekniikasta kaikki on vaihtokelpoista normimalleista pl. kardaani (uskoisin että on lyhyempi), perä ja taka-akseli taitaa olla sama kun 760/960sedanin multilink 1988-1994. Vaihelootat pitäis olla ihan samoja kans kun normimalleissa.
Moottorina välttäisin tuota PRV konetta (juuri hankaluutensa ja huonon teho/bensasyönti suhteensa takia), ennemmin 2,3 8v turbo jota saanut 165hv tai sitten piristettynä 190hv (harvinainen), ainoa ero noissa on turbo+ systeemi joka tuohon 190hv versioon on asennettu nostaan ahtoja. Ja kuten kerrottua tuo PRV on bensasyöppö, laiska jne. 2,3Turboon verrattuna, eli ei kovin fiksu kone.

960/S/V90 löytyvä B6304S on jo paljon fiksumpi kone, vie samanverran bensaa kun tuo 2,3Turbo, mutta potkua on hitusen enemmän, 204hv S/V90 löytyy myös 180hv versio tästä 3,0L SUORASTA kutosesta, ja tämä on 100% volvon omaa tuotantoa. 960 löytyy myös 2,5L 24v kutosta (sama kone kun 3,0 vaan että pienempi isku+poraus) ja 170hv, tosin vie lähes saman kun 3,0L versio, manuaalina vie vähemmän. Vain 204hv on AINA automaattiaskilla, 170/180hv saa myös manuaalilla.
Harrasteautona 780 on kova luu, mutta en tiedä onko fiksu käyttöautona, itse en ainakaan raaskisi juuri kalliiden osien ja harvinaisuuden takia, ja kun samaan hintaan saa 5-10v uudemman 960/x90 volvonkin jossa enemmän potkua ja tilaa ja tyyliä samanverran.
SItä mitä kukaan ei maininnut, on että 780 löytyy myös 2,0 16v turbolla, B204FT merkinnältään, se on jo jossain 190hv/270Nm nurkilla tehoa, eli liikkuu hyvin, tosin näitä on valmistettu ERITTÄIN vähän, lähinnä italian markkinoille.