Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tien päällä V70 2.4T

  • 8 Vastauksia
  • 4411 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70T02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Tien päällä V70 2.4T
« : 30.06.2013, 11:09:37 »
Tere.
Ilmeni seuraava ongelma:
2.4T alkoi räkimään ja tehot huonot.
Sain auton mittariin ja antoi koodin P0305 kertoi sytytyskatkos 5 sylinterissä, jokusen kilometrin päässä oli varaosaliike ja ehditiin juuri ja juuri ostin uuden puolena (autossa bosch) samalaisen tilalle näin kertoi mittaaja uusi puola ja menoksi, samlla vaihdoin uudet tulpat varmuudeksi.

Mitä sitten tapahtu? vika ei poistunutkaa samaa koodia herjasi vaikka ne poistettiin.

Tähän ongelmaan saakka toimi aivan normaalisti, nyt sukuloimassa ja huomenna pitäs nilkuttaa duuniin.

Olisiko jollain tietoa mikä vaivaa nyt, muita koodeja ei näytä. Käyntiin lähtee kunnolla mutta röpötys alkaa heti. Niin siinä sitten illalla testattiin vaihtamalla puolaa toisesta sylinteristä vitoseen mutta samaa vaan työntää.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #1 : 30.06.2013, 13:28:53 »
Missäs kunnossa johdot?

Poissa V70T02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #2 : 30.06.2013, 15:00:32 »
Johdot kunnossa päältäpäin katsottuna ei halkeamia kuorissa ei taitoksia, puolaan menevät liittimet johtojen päässä puhtaat ja tiukat. Konehuone puhdas kerran vuoteen huollossa pesseet kun olen pyytänyt.

Siinä mielessä kokeiltiin nelosen ja kolmosen puolaa vitos sylinteriin ja samaa vikaa. Jos tässä ei mitään keksi tai joku joka on paininut saman ongelman kanssa niin nilkuttamalla sitten paluu ja huomenna siniselle jos saisi huoltoon.

Sinänsä kenkkumainen juttu että olen huollattanut pelannut moitteetta ja aina voinu luottaa toki onhan tämä jo 6 volvo jota luotsaan. Jotain pikku juttuja tietysti aina mutta ei kulkemiseen vaikuttaneita.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #3 : 30.06.2013, 16:06:23 »
Vika voisi olla myös polttoaineen ruiskusuuttimessa
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Iso Ile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #4 : 30.06.2013, 17:50:09 »
Työkaverilla vähän samantapaista vikaa v70:ssä. Oli ilmamassamittari paskana. :-\

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 17:52:29 kirjoittanut Iso Ile »
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Poissa V70T02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #5 : 30.06.2013, 19:32:15 »
Kiitos hyvä kun tulee asioita.

Ilmamassamittari puhdistettiin eletroniikalle tarkoitetulla aineella spraylla ja puhallettiin sen jälkeen paineilmalla sitä onneksi saa myös spray pullossa), ei tullut näkyvää likaa alla oli valkeaa maalarinsuojapaperia. (ei ole herjannut tähän liittyvää vikaa)
Ilmasuodattimen olen muutenkin vaihtanut 2kertaa vuodessa keväällä ja syksyllä (suodattimet ei ole niin kalliita ja ehkäpä hieman yli varovainen mutta aina on ollut paskanen) samalla pessy alakotelon juuri tämän  mahdollisen likaantumisen vuoksi ja oppineena aikaisemmista Volvoista.

Testeri tosiaan antaa P0305 viitossylinterissä katkos. pitää vaan kitkutella ja miettiä uskaltaako ajaa, koska eikös näissä ole suoraruisku aina menee kamaa sylinteriin ja mitä tämä sitten tekee turbolle ja katalosaattorille.

Poissa Iso Ile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #6 : 30.06.2013, 21:04:09 »
Niin ei se vikakoodi antanut kaverin autoonkaan sitä ilmamassamittariin vaan herjas että lambda on rikki ja katalysaattori. Kerkes vaihella osia puolentoista tonnin edestä kun vikaa tutkiessa kaveri oli vahingossa kopauttanut ilmamassamittaria ja kone hyyty saman tien. Kone kävi kylmänä ihan ok, mutta kun lämpes ja anto rundia niin rupesi pätkimään ja sammu. Toivottavasti löydät vian ja saat pelin kuntoon. :)
Volvo 850 glt -92
Volvo S80 2,4T -01

Jaro

  • Vieras
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #7 : 01.07.2013, 18:47:31 »
Niin kuin Kuoma Mainitsi suutin voi olla syyllinen,itsellä vuosi sitten antoi 3 syl. sytytys katkoksia koodiksi,ei ollut puolassa vikaa, 3 pytyn suutin vaihdettiin 5 pytyn suuttimen kanssa ristiin,ja vikakin siirtyi vitos pyttyyn.uusi suutin tilattiin ja sitten oli ok.

Poissa V70T02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Tien päällä V70 2.4T
« Vastaus #8 : 10.07.2013, 13:22:01 »
No niin nyt on bilikka kunnossa.
Sain sen nilkutettua siniselle kustannuksia tuli 800+ euroa

Homma ei ollut ihan yksiselitteinen vikoja oli kertaantunut lisääntynyt nilkuttamisen aikana, vaikka niitä ei halpis lukulaitte näyttänyt.

-yksipuola lisää vaikka näytti 5 sylinteriä siihen vaihdettiin matkalla ja sitä näytti edelleen elikkä ei nollaantunut kolmossa sama vika laitettiin nyt myös uusi, vaikka oli vaidettu varaosaliikkeestä ostetut tulpat laitatin Volvon omat samat mitä aina ennenkin
-turbon paineventtiili oli sanonut myös sopimuksen irti kuten myös etummainen lambada.

OK nyt on taas hyvässä vedossa.

Postiivista tässä on takana on rankkakin talvi  ja toimi tähän ongelmaan saakka mainiosti, toki nyt sitten harmiksi kesäloma budjetti sai kolauksen  >:(
tuulilasihan pitäs vaihtaa kun sen viivoitti nasta maaliskuussa pitänee katsoa tarjouksia tai sitten odottaa katsastusmiehen tuomiota ei kyllä ole näkökentässä.

Kiitos vinkeistä aikaa ei ollut eikä osin välineitäkään tutkailla vikoja ja periaatteeni on että kokeilemalla en vaihtele osia jos se vika nyt siinä olisikin.

 Kerralla kuntoon ja oikeilla osilla vehkeessä on boschin tekemät vermeet ja kokemus aikaisemmista Volvoista kertoo että laita boschia jos sitä on laitteessa, pääsee pienemmillä harmeilla ja tulee kerralla kuntoon.

 

Kulkukoira  Proturbo