Moi. Eka Volvo tulossa huusholliin, mutta valinnan vaikeus edessä ja vähän jeesiä ja infoa vailla. Porrasperästä neliovista automaatilla siis visioissa (vm. '96-'00). Jostain syystä S70 on ollut vahvana vaihtoehtona jo pitkään ja 2.5l 20v koneella, turbolla tai ilman ja miellyttää mun silmää eniten jostain syystä näistä vaihtoehdoista. 850 viimeisimmät myös tai sitten paksuposkisia (S60/S80) suurinpiirtein samoilla koneilla.
Mitä noista vaiihtoehdoista suosittelisitte?
Mistä sitä lähtis liikkeelle, kestävyys ja kori on ehkä prioriteeteissa ylimpänä, kilometrejä tulee suhteessa vähän, muttei silti 2.8/2.9l koneet ole kiikarissa. Kulutuksista oon tehny sellasen empiirisen tutkimuksen et auto syö satasella ihan kaiken mitä sinne tankataan, et se ei oo se tärkein asia juuri nyt.
Oon isokokonen äijä (vähän alta 2m) niin se melkeinpä tulee seuraavana prioriteetissa, ettei polvet suussa tarvi olla ratin takana, kuin takapenkilläkään.
Automaateissa laatikon öljynvaihdot elintärkeitä eli huoltokirjattomia ei kannata edes käydä kattelemassa? Mihin ensimmäisenä pitäis kiinnittää huomiota? Jakohihnan vaihto on 120km tai 4 vuotta jos muistan oikein ja vesipumppu pitää olla vaihdeltu samaan konkurssiin aina?
Muita vitaaleja apuhihnoja, mitkä voi keskeyttää matkanteon?
Koeajaessa, miten tunnistaa viallisen laatikon tms. Käyntihäiriöt ihan arkipäivää kuten muissakin tämänikäisissä autoissa?
Mitä muuta koeajossa, lapsenvikoja mitä ei vielä korjattuna? ja mitä ekana korjauskohteita, koiranluut ja sellaiset varmaan tämänikäisissä arkipäivää?
Tutulla automaattilaatikon solenoideja menee kuin ranskanpastilleja, ymmärtääkseni hällä tuoreempi V70, (bens/tdi ei tietoa) entä näissä "vanhemmissa" samanlaisia laatikkovikoja?
Vai onko se ominaisuus jopa?
Ja tärkein, koeajetaanko mielummin talvi vai kesäkelillä vai onko merkitystä.
Pahoittelut tähän asti tyhmistä kysymyksistä...
Kiitos jo etukäteen vastauksista