Autodiagnoosi  Carcom Oy

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 699 Vastauksia
  • 159517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 671
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #690 : 20.12.2018, 09:52:10 »
Vastaan osittain itselleni. Ilmeisesti V50 D3/D4 -mallit on tuolla geartronic-vaihteistolla ja aikaisempi 2.0D powershiftillä varustettu. Ja käsittääkseni tuo geartronic on juurikin vanhempaa tekniikkaa, jossa omat ongelmansa.

Mitäs ongelmia geartronicissa on? Muuta kuin venttiilikoneisto joka hajoaa huollon laiminlyönneistä johtuen
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Junker

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #691 : 21.12.2018, 19:07:47 »
Mitäs ongelmia geartronicissa on? Muuta kuin venttiilikoneisto joka hajoaa huollon laiminlyönneistä johtuen
Tässä tietenkin on sen varassa mitä itse kuullut ja lukenut, ja sellaisen käsityksen olen saanut että hidasteleva ja nykivä laatikko, ei siis ajo-ominaisuuksiltaan enää nykypäivää. Lisää myös kulutusta roimasti.

Poissa n1kke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #692 : 10.02.2019, 14:32:18 »
Tuli hommattua S40 2007 1.8 bensa (ei facelift) ja ihan tyytyväinen ollut. Myyjä kertoi, että autossa on Challenge varustepaketti, mutta netistä ei löydy mitään tietoa tai en osaa etsiä. Googlauksella tulee muutama vastaava myynti-ilmoitus, jossa kerrotaan vain nimi Challenge. Onko tässä nyt sitten jotain eroa noihin perus varustetasoihin, joita ovat Kinectic, Momentum jne.

Vai onko tämä ollut joku kampanja, josta nimi on tullut ja mitään eroa ei ole? Jos joku tietää niin olisi mielenkiintoista kuulla  :).

Poissa legoja

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #693 : 18.08.2019, 18:39:48 »
04 vuoden s40 2.4 koneella harkinnassa, ajettu reilu 230tkm... auto muuten ok mutta tällä hetkellä öljykannun kuva palaa mittaristossa, kysymys onkin jätänkö ostamatta vai onko näis jotain anturi tms vikoja?

Poissa Volvomies?

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #694 : 01.10.2019, 17:59:33 »
Olen päättänyt pohdintojen jälkeen siirtyä volkkarista Volvon ratin taakse. Haussa on kestävä ja luotettava auto ja Volvo tuntuu lukemieni kommenttien perusteella olevan sellainen menopeli.

Olen katsellut tuollaisia 2007-2010 vuosimallin Volvo V50:siä, joita on kehuttu paljon. Olen aina omistanut bensavehkeen, joten sellainen olisi edelleen ykkösvaihtoehto. Ainoa tarjolla oleva vaihtoehto tuollaisissa 200tkm ajetuissa vehkeissä näyttää olevan 1.8l kone. Ilmeisesti nämä ovat Fordin Durateceja? Sellaisesta on aiempaa kokemusta Mondeosta, eikä ole valittamista. Kuulemma näissä Volvon 1.8 bensakoneissa on öljynsyöntiongelmaa ollut. Diesel -koneista ainoastaan 1.6l kiinnostaa, koska siinä on jokseenkin siedettävä vero, joka tulee kuitenkin ensi vuonna nousemaan, sitä toki kompensoi matala kulutus. Dieseleissä pelkoa aiheuttaa tuo hiukkassuodatin, joka on kuulemma kallis vaihdettava.

Kumpaa siis kannattaisi mielummin harkita 1.8 bensakonetta vai 1.6 dieseliä?

Poissa VäLKKy

  • EI KUVAA SAATAVILLA
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4860
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #695 : 01.10.2019, 22:54:55 »
Dieseleissä pelkoa aiheuttaa tuo hiukkassuodatin, joka on kuulemma kallis vaihdettava.

Tarvikkeena 400-500€ osat.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15

Poissa aalt1n

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 285
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #696 : 02.10.2019, 13:49:33 »
Kumpaa siis kannattaisi mielummin harkita 1.8 bensakonetta vai 1.6 dieseliä?
Kannattaa harkita ainoastaan 1.6d konetta vuosimallista 2010 eteenpäin (D2).
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa Volvomies?

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #697 : 02.10.2019, 16:05:42 »
Kannattaa harkita ainoastaan 1.6d konetta vuosimallista 2010 eteenpäin (D2).

Mikäs vika muutamaa vuotta vanhemmassa on?

Poissa aalt1n

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 285
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #698 : 02.10.2019, 16:10:50 »
Mikäs vika muutamaa vuotta vanhemmassa on?
Suuttimet vuotaa, dpf:n toteutus (vaatii eolys-nesteen, sekä paineanturille menevät letkut palavat puhki) ja polttoainesuodattimen joutuu ostamaan joka kerta kuorineen (hinta jossain 60€ tietämissä) ja kun pa-suodatin kannattaa vaihtaa dieseleihin joka syksy, niin tuosta tulee turhaa rahanmenoa.

e: suuttimet saa kiristää joka öljynvaihdon yhteydessä, muuten vuotaa kannen päällisen täyteen sitä ihana möhnää, joka palaessaan tuoksuu herkulle kabiinissa.
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 671
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #699 : 06.10.2019, 21:56:07 »
Suuttimet vuotaa, dpf:n toteutus (vaatii eolys-nesteen, sekä paineanturille menevät letkut palavat puhki) ja polttoainesuodattimen joutuu ostamaan joka kerta kuorineen (hinta jossain 60€ tietämissä) ja kun pa-suodatin kannattaa vaihtaa dieseleihin joka syksy, niin tuosta tulee turhaa rahanmenoa.

e: suuttimet saa kiristää joka öljynvaihdon yhteydessä, muuten vuotaa kannen päällisen täyteen sitä ihana möhnää, joka palaessaan tuoksuu herkulle kabiinissa.
Joo, vaatii eolyksen ja pa-suodatin maksaa tosiaan hitusen enemmän, mutta muuten en nyt tiedä, mulla on V50:ssä 290tkm mittarissa ja yhteen suuttimeen vaihdettu kuparitiiviste ja tämähän on merkistä riippumaton ongelma. Uudemmassa on tosiaan pietsosuuttimet. Mulla C30:ssä hajosi suutin 120tkm kohdalla, käyttöautossa uusi suutin vaihdettuna muistaakseni 720€. Tilasin Saksasta suuttimen ja vaihdoin itse, maksoi muistaakseni 220€ mutta silti joutui käyttämään auton kalibroinnissa, 80€

edit:
ja ennen kuin joku pääsee sanomaan, "mistäs tiedät kuinka paljon niitä suutinten tiivisteitä on kiristelty/vaihdeltu ennen sua", niin ostin auton aikoinaan lähes uutena
« Viimeksi muokattu: 06.10.2019, 21:58:28 kirjoittanut Kökkö »
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

 

Elekma  Autoracing