Tilasin auton 16" vanteilla, mutta se tulikin 17 tuumaisilla renkailla (205/50/17). Ja kaiken kukkuraksi ne olivat Contin Sport Contact 2:set. Kokeilin ajaa niillä hetken ja lupasin ilmoittaa automyyjälle, josko ne sittenkin kelpaisivat. Näin kaikki olisivat päässeet vähemmällä. Mutta en voinut, pystynyt tahi halunnut ajaa moisilla täryttimillä. Kokeilin eri paineita ja vaihtelin jopa renkaiden paikat itse kertaalleen.
Toisin sanoen, vaihtoivat renkaat sitten takuutyönä. Myyjä vieläpä ystävällisesti valitsi hiljaisimmaksi "tietämänsä" renkaat. Alle tuli siis Nokian Hakka Green -paketti koossa 205/55/R16.
Uudet renkaat tekivät autosta sellaisen kuin pitikin. Pintakovuus vaihtui pintapehmeydeksi, ajomelu pieneni ja nyt rattiin ei välity sellaista terävää tuntumaa karhealla asfaltilla tai poikittaissaumoja ylitettäessä. Pidossa en huomaa eroa sateella tai kuivalla, ainakaan tällaisessa ekoajossa (4,8 l / 100 km). Suosittelen. Taidan itsekin ostaa kohta toisen setin varalle.

Yllä olevasta siis huomaa, että olen aidosti iloinen. Luulin jo hetken, että olin tehnyt täysin typerän autovalinnan!