0
jani75 ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Syy taitaa olla yksinkertainen, eli polttoaine yksinkertaisesti hyytyi lämmittimille meneviin putkiin tai kuitenkin ennen lämmitintä johonkin. Olihan aamun lämpötilat -36 - -38 asteen välillä. Nyt päivällä ajelin auton paikkaan minne pääsi aurinko lämmittämään ja pakkasta on enää -30, joten lämmitin alkoi toimimaan.
Mun on pitänyt kanssa kysellä tähän liittyen muiden kokemuksia, kun lähdetään autolla lämpimästä tilasta (parkkihallista/autotallista) ulos pakkaseen. Meillä toimisto muutti taannoin ja uudessa paikassa on lämmin halli ja tuli huomattua usein kotiinlähtiessä, että meinaa tulla hiukka kylmä autossa. Eihän tuo eeperi varmaan lähde tulille, kun autoa herättelee +14 asteesta, mutta sitä en tiedä osaako se itsekseen käynnistyä, kun päästään ulos ja lämpömittari päivittyy ulkoilmaan. Jotenkin tuntuis, että tuo saattais jäädä kokonaan käynnistymättä. Viimeaikoina on nimittäin ollut mukavan lämmin, kun heti käynnistäessä olen napsauttanut suorakäynnistyksellä pannun kuumenemaan.
Eli moottorin lämpötilahan sa säätelee milloin lämmitin lähtee pöhisee Näin pakkasilla aina kun tulee taajamaan, lähtee lämmitin pöhisee, kun koneen lämmöt alkaa laskea. Samoin maantieajossakin jos puhallusta laittaa isommalle, tai pitää automaatilla(silloin puhallus tuppaa kovalla pakkasella aina olemaan kovanlainen kun yrittää lämmittää haluttuun lämpötilaan).
Peilin kyllä saa jälkivarusteltua. Xenonit eivät toimi paikalleen heittämällä. Vaatii varmasti ohjelmiston ja se taas ei toimi ilman kaikki kilkkeitä paikallaan.
jaa että volvoa hankkimassa...kolmeen vuoteen turbo paskaks, sammutusläpän kanssa ongelmia nollakelillä, hiukkassuodatinjuttuja (rahanmenoa), eberin kanssa ongelmia (useat nollaukset tehty), nyt taas jotai todella kivaa ilmeisesti menny paskaks. Hankkiakko, kas siinäpä pulma?
Mulla ei ollut autoa ostettaessa takaluukussa mitään moottorin mallimerkintää, joten lisäsin sitten sellaisen:(Kuva poistettu lainauksesta.)Varaosanumero 31290797, hintaa Sinisellä varmaan luokkaa kympin pari. Suosittelen!
Hieno tuunaus..