Näitä puhdistusaineita on eri tuotemerkeillä. Ihan yleisesti ne ovat maaöljypohjaisia liuottimia, jotka liuottaa pikeentynyttä öljyä, joka muodostuu moottorin kuumapisteisiin öljyn "palamisen" vuoksi.
Polttoöljy, kerosiini, petrooli,lamppuöljy etc
Käytetään öljynkierrossa(esim hydraulisen nostajat)tai suoraan kohteeseen(esim männänrenkaat) liuottamaan "palanut" öljy pois, vaikkapa em mainituista kohteista.
Huoltikselta saatava kevyt polttoöljy kelpaa oikein hyvin moottorin huuhteluun, on suhteellisen turvallista käyttää, kun ei sisällä "ylimääräisiä" liuottimia kovin paljoa.
Ihmeparannuksia ei huuhtelulla saada aikaan, mutta kyllä se voi palauttaa nostajien toiminnan tai vapauttaa öljyrenkaat yms. Jolloin päästään esim nostajien naputuksesta tai öljynkulutuksesta joko osittain tai kokonaan eroon.
Käytännössä nuo syyt ovat itseaiheutettuja, väärät öljyt ja/tai liian pitkät vaihtovälit, ajotapa jne.
Helppoa ja halpaa hommaa, jos tietää mitä tekee ja miksi

Sitten on erikseen nämä muut aineet, joita löytyy joka tarkoitukseen. On tiivistekumin elvyttäjää, metallikeraamisia korjausaineita(sahajauhoja, banaania etc kuituja ei kannata käyttää kuin hätätilanteissa

), polttoaineeseen lisättävää litkua yms pitkä lista

On lisäaineistettua moottoriöljyä(esim maxlife) rasvoja(Hondalla on ureasta tehtyä, siis siitä mitä immeisen pissakin on suurelta osin) Löytyy jäähdytinnesteitä. Keraamisia pinnoitteita estämään lämmönsiirtoa tai edistämään sitä(turbot, pakosarjat jne). Keraamisia pinnoitteita estämään esim männänhelman kulumista ja niitä käytetään. Menee kyllä enemmän moottoriurheilun puolelle tai korkean viritysasteeen tuotanto/tehdas moottoreiden puolelle
Ja ne jopa toimii

suurin osa vähemmän tehokkaammin

Tosin löytyy niitä mätänetistäkin yms paikoista toimivia