Carcom Oy  Elekma

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1706 Vastauksia
  • 656420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1695 : 03.08.2024, 17:31:41 »
Nyt kun näitä S60:siä on tullu selattua itseasiassa aika paljonkin niin siinä yhteydessä on tullut esille automaattivaihteisessa mahdollinen "tyyppivika" jos sitä sellaiseksi nimittää voi. Eli pitääkö kuulopuhe-tieto paikkaansa et 6 vaiheisessa automaatissa turbiinin niittaukset voi pettää? Olisi siis nuitten askien tyyppivaiva?

Mitä vuosimalleja tuo mahdollisesti koskee ja kuinka yleinen tuo vaiva on ja voiko siitä saada viitteitä koeajolla tai ilmeneekö tuosta mitään oireita ennakkoon?

Meinasin yhtä S60:stä vm2006 automaatti 170hp versioista käydä kattomassa ja koeajamassakin ja jos miellyttää niin jopa koittaa tehdä kauppa siitä. Liekkö tuonikäisessä jo 6v automaattiaski?

Onko samoja vaivoja myös P2 V70:sissä tai S80:sissä automaattiaskien kanssa?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1696 : 03.08.2024, 18:34:38 »
Omaan korvaan ei ole kantautunut tuollaista ongelmaa. Ehkä yleisesti voidaan todeta, että 6-vaihteinen aski on tarkempi säännölliselle öljynvaihdolle kuin 5-vaihteinen. Jos olit bensamoottorista katsomassa, niin niissä on kaikissa tuo varmempi 5-vaihteinen aski.

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1697 : 03.08.2024, 20:25:26 »
Myös hieman ihmettelin moista väitettä. Seuraan kuitenkin aktiivisesti monia automerkkejä Volvo mukaanlukien sekä niitten erilaisia voisiko sanoa "huoltokohteita". Siinä mielessä luulisi jostain muualtakin kuuluneen jos tuo olisi tyyppivikaluonteinen. Väitteelle ei siis ole perusteita. Hyvä!

Mutta juuri tuo että useita automerkkejä sekä niitten huoltojuttuja seuranneena on oikeastaan syy miksi etsin juurikin vain Volvoa ja kelpuutan ainoastaan P2 mallin jos sellainen vähän ajettu ja mieleinen sopivaan hintaan vaan suinkin löytyy. Toi V70:nen ainakin alkuun vaikuttaisi oikein mainiolle kulkineelle. Hiukan ohi topiikin,,,, Tänään pistin siihen kaarevan lisävalopanelin puskurin taakse piiloon alempaan aukkoon. Ulkoa ei tosiaan näy ellei osaa katsoa. Istuu oikein todella jämäkästi siinä. Kattotaan mitä katsuri asenuksesta tuumii kun sen aika keväänpuolella koittaa.

Bensa -kulkine tämäkin kun tyttärelle tulossa. Ajot ovat kuitenkin kohtuullisen vähäisiä. Alkutietojen perusteella nyt voisi olla oikeinkin mieleinen ehdokas mutta toisaalta aina se niin on kunnes näkee millainen se oikeasti omin silmin nähtynä on. No tämä on ensimmäinen mitä ylipäätään olen menossa katsomaan joten suinpäin ei olla ryntäilty vaikaka liki kymmenestä on historiatiedot ostettu  :)

Kiitokset jälleen kerran !

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1698 : 03.08.2024, 21:23:08 »
Kaiken saa hajalle jos haluaa mutta 5-lovinen aisin on kyllä varma laatikko jos joskus öljyjä vaihtaa eikä väärällä käytöllä riko.
S-mallit on vähän hiljaisempia ja lämpimämpiä talvella kuin V.
Vähemmän kylmää ikkunapintaa ja ilmatilaa mitä lämmittää.
Siis on ne S-mallit kesälläkin hiljaisempia. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1699 : 04.08.2024, 20:45:40 »
OK ja sikälikin hyvä että ostin nyt sit vm2007 S60:sen 2.4 bensan 170 hp versioina automaattina. 151t menty ja ensimäiseltä omistajalta täydellisellä huoltohistorialla ja mikä ehkä hiukan omituista niin huolloista on alkuperäiset kuititkin mukana. Wetterin kuitteja suurin osa :) Pisin ö-vaihtoväli taisi olla 24t mutta loppupuolella sit alle 10t välein vaihdettu suotimen kans. Ja olihan siellä hihnoja sekä yksi alapallokin vaihdettu jne.

Oikein mallikkaasti menee tiellä.

Vikakoodihistoriaakin kattoin ja se nyt ei ole yllätys et ilmanlaatuanturista oli yksi. Sit oli pari muutakin mutta tulkitsin ne vähäpätöisiksi eikä yksikään ollu aktivinen joten siitä se sit pihaan läx. Täytyy nyt lukea uudelleen kun matkaa sillä päästelin. Maltillisessa ajossa yllättävän pienellä sit kuitenkin menee.

Käytönjälkiä toki maalipinnassa näkyy mutta luhmuja en ainakaan vielä bongannut enkä uusintamaalauksia mistään kohdin.
Pidän paljon parempana sitä että käytönjälkiä on sillä siitä voi päätellä paljonkin asioita ja sitä miten autoa on pidetty. Jos on myllytetty kuten monesti on niin sitpä sitä ei auton historiaa siltä osin voi päätellä ihan yhtään mitään. Mä ainakin alan epäillä ties mitä jos pinta on virheetön kun autolla on ikää ja metrejä yli 100 saati 200t km

No Nyt on tyttärillä kulkineet millä ajella ja ittellä toiveissa/odotettavissa että mä voin sit enempi keskittyä omiin touhuihin kun autojen alla tarvii aikaansa viettää  ;)

Ja täytyy nyt senverta peruutella kun muistanut enää et kävinhän mä tosiaan yhtä T5 V70 AWD:ta kattomassa millä taisi olla jotain 140t menty. Kerkesin jo unohtaakin tuon. Mutta olipa auto sit ollut todella huonolla pidolla. Koekilvetkin oli jo paikoillaan koeajoa varten mutta en sit kuitenkaan lähtenyt edes koeajolle sen jälkeen kun pohjaa kurkkasin  :-\

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1700 : 05.08.2024, 08:06:37 »
Mistä noin vähän ajettuja löytyy ???
Siis oikeasti, ellei kilometrejä oo käsitelty. Katoitko katsastushistorian?
Toivotaan että siellä on oikeanlaiset tulpat, tuo ei toimi oikein halvoilla yksikärkitulpilla, kokemusta on. Ylärekisteristä puuttuu voima, ei kierrä niinkuin pitäisi ja tuohan on kuitenkin kone josta tehot irtoaa vasta lähellä punarajaa.
Kolmi-tai nelikärkitulpat niin johan läks. :D

No, eipä siinä hankinnassa sit mitään, jos vaihteiston öljyjä ei oo vaihdettu niin äkkiä vaihtoon.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6399
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1701 : 05.08.2024, 10:00:52 »
Noilla kilsoilla kannattaa katsoa myös onko huohotinrempalle tarvetta, voi olla pyöritty lyhyttä matkaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1702 : 05.08.2024, 14:54:49 »
Kyllä mä kattoin historian katsastustiedoista ja ostin myös netistä erikseen kootun raportin mutta eipä niissä mitään erikoista sit ollut. Loogiselta historia vaikutti kuten myös huoltohistoria. Kun mukana on kuitit huolloista niin niissähän on päivämääriä ja Wetterin tekemissä nimetkin alla ketä huollon on suorittanut. En osaa epäillä manipulointia mutta mistä sitä koskaan ihan 100% varmaksi tietää. Kuskin penkki on kuitenkin täysin ehjä ja auton pohja kivan siisti. Askiöljyt on vissiin vaihdettu kolmesti vaiko neljästi samoin jakohihna osineen.

Huohotin,,, Mites tuo tarkistetaan? Tai linkki juttuun missä tuo kerrotaan.

Vinkkinä et Kuusamossa on myynnissä S80 oliko jotain 134t ajettuna. Tumman sininen ja oliko T5 hyvillä varusteillakin jos nyt oikein muistan  :)
Ja kokkolassako oli V70:nen samoin lyhyillä metreillä. Jos itte tarvitsisin autoa ni tuon V70:sen kävisin ehdottomasti katsomassa lähemmin ja jos on kuten miltä kuvissa näyttää niin ostamassa  ;)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6399
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1703 : 05.08.2024, 15:48:51 »
Auto lämpimänä käynnissä ja öljykorkki pois käydessä, kumihanska venytetään täyttöaukon päälle. Jos hanska muuttuu kovasti ilmapalloksi on huohotin tai sen letkut tai liitännät luultavasti tukossa. Jos hanska imeytyy jopa sisään päin moottoriin on huohotin ja letkut hyvässä kunnossa.

Kova huohotus jos on, se kannattaa korjata koska se lisää öljynkulutusta ja öljyvuotojen mahdollisuutta. Korjaus tehdään ottamalla imusarja irti ja vaihtamalla sen alta huohotinpönttö letkuineen ja rassaamalla liitännät.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa renee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1704 : 30.09.2024, 19:14:11 »
Joskus kun tuota huohottimen testausta etsiskelin, niin törmäsin ihan Volvon ohjeeseen 2.5T moottorille. Sen mukaan testi suoritettiin moottori lämpimänä ja tyhjäkäynnillä öljytikun reiästä. Jos paine oli (muistaakseni) -0.5 kPa tai vähemmän (eli toisin sanoen enemmän imua), niin huohotusta ei tarvinnut sen enempää tutkia. Hyvin hento imuhan tuo on.

Käytännössä siis toi Mustalaatikon testi ajaa saman asian, vaikka se tehdään öljyntäyttökorkista ja kumihanskalla, eli jos se testi feilaa, niin huohotus on syytä tarkastaa.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2024, 19:16:40 kirjoittanut renee »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3016
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1705 : 30.09.2024, 21:23:20 »
Tuo hanska testi on vain helpompi toteuttaa kun jokaisella niitä mittareita ei ole. Tuota luokkaa se vidassakin alipaineen määräksi on annettu. Rikkoutunut huohottimen kalvo taas aiheuttaa ihan pirunmoisen alipaineen ja monesti myös ulinan joka sekoitetaan monesti laakerin ääneen.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2024, 21:25:23 kirjoittanut jak900 »

Poissa -N-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1706 : 15.11.2024, 10:45:51 »
Olis mietinnässä hankkia Volvo, mutta ku olis 2 siistiä vastakkai nii kumpi olisi teidän mielestä viisaampi.

-05 V70 2,4 170hv Momentum BUSINESS AT 170tkm ajettu
tai
-05 S80 2,5T AWD Summum AT 200tkm

Molemmat samalla hinta haitarilla ja bensakoneella.
Mitä vikoja näissä ollut ja mitä kannattaa ottaa huomioon näissä nyt?
sekä mitkä on odotettavia tulevia korjauksia.

 

Elekma  Autoracing