Laatikon osalta nuo voi olla kestävyydeltään ihan mitä tahansa. Säälimätöntä kaupunkiajoa ilman vaihteistoöljyjen vaihtoa, niin onhan noita hajonnut jo reilusti ennen 200tkm lukemaa. Toisaalta taas jos ajo on ollut enemmän maantiepainotteista ja laatikkoon on muistettu vaihtaa öljyjä, niin kyllähän nuo kulkee ilmeisen helposti sinne 700-800tkm haarukkaan. Auto jolla on ajettu puolikasmiljoona, kuulunee luultavasti sinne parempaan kastiin.
Mutta koeajolla kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota vaihtotapahtumiin. Luonnollisestikkaan vaihtojen ei pitäisi luistaa eikä nytkähdellä. Vaihdot kannattaa syynätä läpi rauhallisessa kiihdytyksessä, reippaassa kiihdytyksessä sekä täyskaasukiihdytyksessä. Myöskin huoltokirjasta kannattaa katsella että niitä lootaöljyjä olisi vaihdettu mielellään alle 100tkm välein, suositus on 60tkm välein. Varaa koeajolle mukaasi perus talouspaperi. Siihen voit pyyhkäistä vaihteistoöljynmittatikusta öljyt ja varmistua, että öljyt ovat punaiset. Jos ne jostain syystä sattuisi olemaan tummat, niin itse jättäisin auton ostamatta. Jos se laatikko ei oireile mitenkään koeajolla, niin tuskin se siitä on äkisti hajoamassa käsiin. Yleensä noi laatikot kyllä antaa merkkejä siitä hajoamisesta hyvissä ajoin.
Venttiilipöytiä saa muistaakseni halvimmillaan netistä tilattua noin 600-700€:n paikkeilla.