Jaahas. Näyttäisi siltä että tässä vahingossa saattaapi tulla Volvo hankittua itselle. Eilen kävin kiertelemässä autokauppoja, tarkoituksena löytää sopuhintainen käyttöauto tuon nykyisen tilalle.
Sattuman kaupalla tuli käytyä sitten koittamassa tuollaista S60 Volvoa, ja jopa vähän tykästyttyäkin siihen.

Auto oli 01 vuosimallia. 2.4 vaparibensakoneella 170hp, ja automaattilaatikolla varustettu laitos. Kilometrejä 280.
Tiedän että näillä kilsoilla ei mitään priimaa saa, mutta koitan nyt kovasti välttää pahimmat sudenkuopat.
Mulla on käynyt autojen kanssa jostain syystä semmoista tuuria, että vaikka ajan vähän, niin onnistun löytämään yksilön johon joutuu tekemään useammalla tonnilla remppaa.....
Olen jo koittanut vähän selvitellä, että onko näissä mitään isoja odotettavissa, ja saanut käsityksen, että ei pitäisi olla?
Kaasuläppäkotelosta olen löytänyt juttua. Ja automaattilootasta.
Koitin myös selailla tätä foorumia läpi, mutta liian hajanaisesti noita tiedonpalasia nyt osasin löytää. Varmasti kaikki tieto täältä löytyisi, jos olisi tuntitolkulla aikaa koluta täällä.

Auton koeajosta. Ulkoisesti siistin näköinen auto. Sisältä ihan ok kunnossa.
Moottori ei pitänyt mitään erikoisia ääniä. Alustasta en huomannut kolinoita.
Autolle annettiin huolella myös kenkää. Kierrokset tapissa, ja vaihdot sujui laatikolta todella jouhevasti. Myöskään valoihin hidastaessa ei mitään nytkytyksiä tuntunut. Moottorikin veti mukisematta.
Tarkoitus on nyt käydä kyllä auto vielä kerran vähän paremmin koeajamassa ja näpelöimässä, jos myyjän kanssa päästään vaan hintojen kanssa sopuun.
Mitä olisi hyvä katsoa tarkemmin, ja mihin keskittyä, jotta välttäisin nämä sudenkuopat, ja kalliit korjaukset?
Huoltokirjassa oli huollot merkattuna aina 240 vai 260 asti, ja nyt liike oli tehnyt siihen öljynvaihtohuollon. Hihnat oli mielestäni vaihdettu 120 ja 240 kohdilla.
Pakko myöntää, että ihastuin tuohon kyytiin. Autot on olleet mulla aika pitkälti tähän asti sporttipanotteisia, ja alustat ja metelit sen mukaisia. Automaattikin oli aiemmin kirosana, mutta nyt jotenkin tuli fiilis, että tämä on hyvä.