Päivityksiä tulee hitaalla tahdilla, mutta tallilla oon käynyt tasaseen tahtiin. Välissä piti kyllä korjailla käyttiksenä olevaa bemaria, kun siitä hajosi perä ja samalla ruostekorjausta/suojausta ja paikkamaalausta.
Pakoputken tekoa:
3,5" Downpipen eka mutka. Lähinnä, koska näyttää aika hurjalta konehuoneessa, ei siitä silti muutenkaan haittaa ole. Muuten putkisto 3" ja yhellä vaimentajalla. Ennestäänkin oli kyllä jo 3" putkisto vanhasta autosta, mutta laitoin sen kappaleiksi ja tein kokonaan uusiksi, koska vähän paremman saa nykyisellä tietämyksellä aikaseksi ja parempi hitsi käytössä, kun aikanaan oli puikko vaan. Putki on taka-akselin ylityksellä ja sen saa kolmeen osaan, eli pystyy purkamaan kokonaan pois autosta. Downpipe on tuettu laatikon kiinnityspultin kohalta ja lisäksi on kumikiinnikkeet putken keskiosassa ja ihan takana. Tavoitteena oli, että tämä ei rämise kiinni minnekään ja on mahdollisimman ylhäällä, että ei ota helpolla maahan kiinni ja takaa ei myöskään vaimennin paistaisi niin pahasti, vaikka sitä nyt toistaiseksi on vaikea arvioida, kun ei ole puskuri kiinni ja ei nää autoa kauempaa.




Takimmainen liitos, joka on siis juuri ennen taka-akselia, tuli tehtyä omatoimisesti, koska Biltemassa ei ollu v-pantoja ja ne maksaa muutenkin aika tavalla noi kaupalliset versiot

Noi molemmat laipat on tehty 4:stä palasta hitsattuna yhteen, ja putki hakattuna neliöksi, jotta sopi paremmin..


Keulan pellit sain pulttailtua paikoilleen. Nekin on nyt kaikki tietysti pulttiliitoksin kiinni, alunperinhän noissa lamppujen pelleissä on ainakin pistehitsejä ja uudemmissa vuosimalleissa on muistaakseni enemmänkin. Laitoin alustamassaakin noiden peltien väliin vähän suojaamaan. Jos ylimääräistä jää jostain näkyviin, niin pyyhkii sitten pois. SYyläri on myös kuvassa jo kiinnitettynä.

Intel kuurelin asentelua. Paikan suhteen olikin aika miettiminen, mutta tossa se nyt ainakin saa aika hyvin ilmavirtaa, samalla tietty jäähdyttimen toimintaa se vähän häiritsee. Mitoitus on aika jämpi tuohon paikkaan, kun halusin pitää osat alkuperäisen kaltaisina. Lamppujen pelteihin joutui kairaamaan aika isot reiät. Suurensin niitä jo ennen maalausta, mutta cooleria pitikin saada paljon taemmas mm. konepellin lukitussysteemien takia.

Ahtoputkien rakentelu on nyt käynnissä.

Ei enää ihan kauheasti asioita ennen käynnistystä tehtävänä

Mitä äkkiseltään tulee mieleen:
-Ahtoputket
-Bensaputkien veto
-Megan johtosarjan rakentelu
-Korin johtosarjasta muutama paikka kesken
-Paisarille joku paikka, jossa se ei ole tiellä
-Custom alavesiletku
-Alipaineletkut, öljylinjat paikoilleen
-Moottoriöljyt, jäähynesteet, ohjaustehostimen öljyt
-?