Pitäis yrittää katsastaa auto alkuviikosta

Asenneltu mm. konepelti ja takasivulasit. Niiden lasien karmithan oli mustaksi maalattuja ja tarkoitus oli, että olisin saanut niistä 70-luvun tyyliset, kun silloin näissä oli kromatut(?) vielä. Irrottelin maalit, jotka oli aika sitkeessä kiinni, ja alumiiniähän noi taitaa olla, joten varmaan hapettuvat täkäläisissä olosuhteissa nopeasti, ellei ole yhtenään kiillottamassa. Toistaiseksi ne kuitenkin kiiltävät kiilloituksen jäljiltä, kuin olisivat kromatut.
Kova säätely tossa megassa on, kun en ole ennen säädellyt ja haittaa tekee sekin, että ei ole vielä tosiaan autoa katsastettu ja paha säädellä, kun ei kunnolla ajamaan pääse. Toi nykynen "warmup only" tyhjäkäyntiohjaus on vähän huono, kun tuhjäkäynti tuntuu huononevan, kun auto tulee todella kuumaksi. Jos säätää isommalle, niin normaalilämpöisenä käy sitten helpolla liian kovin. Hiukan asiaa pystyi auttamaan myös sytkäennakolla kikkailemalla. Pitää koittaa laittaa asetukset tuohon "closed loop idleen", niin pääsisi siitäkin. Säädöillähän ei nyt sen kummempaa väliä vielä ole, kuin että sen pystyis ajamaan konttorille ja siellä saisi päästöt mitattua.
Virtalukon pohjassa huomasin olevan vikaa, kun auto käynnissä ei toiminut melkein mikään sähkövehje enää. Hiukan jos avainta kääntää taaksepäin, niin toimii taas, mutta jos antaa palautua suoraan starttiasennosta, niin ei saa kontaktia.
Kauheen paljon toi lämpeää jostain syystä. Vaikka flektiä pitää koko ajan päällä, niin tossa pihalla ei voi kovin kauaa käytellä, kun jo veden lämpö on 100 astetta. En viitsi paljon sen ylemmäksi päästää, vaikka eihän kiehumispiste niin matalalla ole. Välijäähy toki estää ilman kiertoa syylärille ja auto paikallaan ilma ei kierrä, mutta luulisi, että ei sitä lämpöäkään nyt tyhjäkäynnillä ja pikku kaasuttelulla ihan mahdottomia määriä syntyisi. Eristin nyt pakosarjankin kääreellä niin hyvin, kun sen sai purkamatta turboa pois, mutta moottoritilan lämmöt etenkin pakosarjan puolella on kyllä silti törkeän kuumat.
Valojen korkeus on nyt säädetty ja sen verran kokeiltu tiellä, että pystyy ajamaan konttorille. Nopeusmittari ei kyllä toimi jostain syystä.. Pitää kokeilla toista mittaria, jos ei sillä tokene, niin varmaan toi mun vanhaan perään virittelemä anturointi ei pelaa.

