Futurez  Kulkukoira

V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella

  • 13 Vastauksia
  • 5007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jupek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« : 17.07.2013, 10:33:40 »
Nyt tarttis niitä kuuluisia hyviä neuvoja. Paljon arvauksia ja "varmaa" tietoa on tullut eri korjaamoista ja mekaanikoilta, mutta auto ei ed. kulje kuten pitää.

Kyseessä 2002v. 1,9 TD 85kw koneella. Savuttaa niin pirusti kiihdytyksissä, mustaa savua. Turbo tuntuu heräävän vasta 3000 kierroksen kohdilla. Jos laittaa tallan pohjaan, ei tapahdu mitään, mutta savua riittää. Pintakaasulla kikkailemalla, ns. herkällä jalalla autolla pärjää liikennevirrassa, tosin eihän tolla kehtaa ajaa, sen verran batmobiilisavuverhoa muodostuu taakse.

Seuraavaa tehty:
- Turbo vaihdettu
- keulalla oleva turbon välijäähdytin putsattu
- katalysaattori putsattu (vai mikä pallomainen mötikkä siellä konehuoneessa onkaan) kun oli täysin tukossa
- ilmamassamittari vaihdettu (herjas vikakoodia)
- turbon letkuja puhallettu ja putsailtu, ei pitäis olla tukossa öljynkiertokaan

Asiantuntijoiden viestit on olleet monenkirjavia. Ed. mainittujen korjauskohteiden ohella on epäilty suuttimia, ruiskupumppua ja ohjausyksikköä jne. Toiset mekaanikot tosin sanoo, että suuttimet nyt ne ei ainakaan voi olla.
Ohjausyksikköä yritin vaihtaa vuotta vanhemmasta v40:stä, sillä auto ei startannut lainkaan. Nämäkö eivät ole keskenään vaihdettavissa?
Kaikenkaikkiaan vaikuttaa, että saa isosti naftaa, kuin tukehtuisi?

Rahaa vaan palaa, valmista ei tule. Kaikki neuvot/vinkit otetaan vastaan. Jos ei lähe pelaamaan, kohta tulee myyntiin 350tkm ajettu v40, josta osaava tee-se-itse mies viimestään varmaan tekee soivan pelin. Mulla ei tieto ja taito ja ymmärrys valitettavasti riitä... *niisk*
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 11:32:07 kirjoittanut jupek »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #1 : 17.07.2013, 15:49:18 »
tossahan on VNT turbo vaihoitko ite vai paja. olisko vnt ohjaus solenoidi paskana eli johdin siivet olis kookonaan auki se kun viittais minusta tohon korkeella heräämiseen... siksi se minusta myös savuttaa kun ei saa ilmaa koneelle.

Ecut on autokohtasia no joo kun vaihtaa kaikki tarvittavat toisesta autosta niin alkaa toimia mutta lootat ei ole ristiin vaihdettavia.

puristuspaineet mitattu ettei ole mitään venttiilivikaa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jupek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #2 : 17.07.2013, 20:31:14 »
Vnt solenoidi? Ekan kerran kuulen moisesta. Ahtopaineanturista mainittiin merkkikorjaamossa. Venttiilin välyksiä epäili toinen, toinen epäili että on lastutettu ja joku siinä sekottaa tietokonetta. Lastutuksesta ei kyllä auton myyjä kertonut.

Toisella pajalla vakuutti kaveri tänään että egr on paskanen. Se putsataan huomenna ja kokeillaan toisella ahtopaineanturilla/sensorilla tai mikä se nyt onkaan, osa joka on näkyvässä paikassa lähellä tulipeltiä kiinni.

Eikös venttiilivikanen auto ääntäs pahasti? Tämä raksuttaa ihan nätisti ainakin tyhjäkäyniä ja 3000 kierroksen jälkeen liikahtaakin ilosesti.

Parikin pajaa vaihto, toinen ryssi homman eikä myöntäny mitään ja piti viedä toiseen paikkaan. Siellä mm. selvis et turbosta oli unohtunu kiinnitysruuveja...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #3 : 18.07.2013, 08:13:37 »
no se ahtopaine anturi solenoidi on se mun tarkottama vnt solenoidi/säädin... tossa muistaakseni oli paineella ohjatut siivet joten siinä ahtopaine anturissa on letkut sinne ahtimelle... tai siis siihen kelloon ahtimella... tavallinen turbo niin menee imusarjalta suoraan letku turbon kellolle ja se on vähän erikohdassa...

EGR:llä tee hevon vittua tässä autossa ja jos se on tukossa hyvä vaan mutta jos on auki kokoajan niin kierrättää vaan pakokaasua takasin imuilmaan ei se savutusta lisää... itse liputtaisin kovasti tuohon turbon ohjaukseen.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jupek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #4 : 18.07.2013, 10:35:07 »
Kiitän vinkeistä! Arpominen jatkuu  :'(

Poissa jupek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #5 : 19.07.2013, 06:42:08 »
Ongelma selvisi. EGR-venttiilin huolellinen putsaus ja savutus loppui ja auto kulkee kuten pitää. Että kyllä kai sillä jotain hevonv***a oli asian kanssa tekemistä...  ;)

On kyllä hämmästyttävää, kuinka kummallisia neuvoja ja "varmaa tietoa" viasta on tullut autokorjaamoista. En enää ihmettele miksi merkkikorjaamoihinkaan ei autokansalla riitä varauksetonta luottamusta.

Mutta matka jatkuu taas.  :)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #6 : 19.07.2013, 08:28:27 »
Sinne egr:ään kannattaa laittaa "rajoitinlaippa" väliin, säästyy monelta murheelta. Mullaki hyviä kokemuksia korjaamoilta, auto ei liikkunu yhtään mihkään eikä savuttanukkaa. Korjaamo 1 sano että turbon pakopesä halki. Korjaamo 2 sano ahtoputken olevan halki. Korjaamolla 3 nuori kaveri sano konepeltiä avaamatta että imm on sökö, katoppa vaan. Turbo tarkistettiin, ehjähän se oli. Eivät sanoneet enää mitää. Ahtoputket käytiin läpi, ei mitään vikaa. Alkovat sitte sielläki sanoo et turbo sökö, tilataanko? 50tkm ajettu turbo niin kävin hakeen imm:n ja kaikki oireet hävis. Kävin tarjoaa pullakahvit kolmannen korjaamon porukalle..
Edit. Niin ja tää kolmas paja oli hyvin pikkunen ja hämäräperäsen olonen, toiset isompia..
« Viimeksi muokattu: 19.07.2013, 08:30:57 kirjoittanut HenkkaR1 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #7 : 19.07.2013, 08:52:18 »
Ja hämäräperäiseksi jääkin jos ne joutuu pullakahveilla elämään ;) ?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #8 : 19.07.2013, 08:57:52 »
Eli se vissiin egr on kokonaan juminut auki sitten... no ite tukkinu egr:n omasta kun ei se tee muuta kuin paskoo imusarjan näissä pikku koneissa. näköjään aukiollessaan tekee sitten jotakin  :-[ turha keksintö koko venttiili.

Ilmeisesti pakopaineet karkaa vnt:ltä egr:n ollessa auki??
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa trokari62

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • Beef eaters are better lovers!!
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #9 : 19.07.2013, 16:26:35 »
Mun lykkää kyl sinistä ja vie öljyt,mikä ja missä on egr? vm -98 1.9 td. Voisko toi sama homma auttaa???? :idiot2:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #10 : 19.07.2013, 17:03:17 »
Ja hämäräperäiseksi jääkin jos ne joutuu pullakahveilla elämään ;) ?
ei ne alkanu tekee mitää ku oli ihan varma siitä immusta ni ei ottanu hintaakaa :) se korjaamo lopetti toimintasa täälä ja jatkaa helsingissä, tosin tää joka mulle siitä sano jäi työttömäks. Muuten käyttäsin aina auton siinä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #11 : 19.07.2013, 20:12:22 »
tosin tää joka mulle siitä sano jäi työttömäks.

Olisko ollu just toi ilmaiseksi diagnoosien teko syynä :D
Onneksi itse oon pomo, muuten taitaas tulla potkut päivittäin :D

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #12 : 20.07.2013, 14:18:29 »
Mun lykkää kyl sinistä ja vie öljyt,mikä ja missä on egr? vm -98 1.9 td. Voisko toi sama homma auttaa???? :idiot2:
Sulla on varmaan kansi halki.

Poissa jupek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 TD 1,9 vm 2002 mysteeri kulkupuolella
« Vastaus #13 : 20.07.2013, 21:25:23 »
Noo, nyt tyydyn nauttimaan liikkuvuudesta ja jos alkaa tökkiä, putsaan uudestaan egr:n, sen verran vaivaton toimenpide.

Muuten, onko teitin v40set kuinka kevyitä ohjata. Tää 2002 malli on aika jäykkä, tosin ei ole aiempaa kokemusta näin matalaprofiilisista renkaista ja urheilullisemmasta alustasta. Uriin reagoi aika herkästi. Ehkäpä vain tottumiskysymys.

Omistin aikanaan 2,0 bensavehkeen, vm 1996, ja se taas oli niin herkkä että hipasu rattiin ja oltiin menossa tieltä ulos. Ei hjyvä.

Ehkäpä ajettavuus muuttuu kun saa eteen uudet nakit ja auruaskulmat säätöön.

Ps. Olis muuten ed. myynnissä s40 nahkapenkit, eteen ja taakse. Nyt lähtis rapiat 200e... :o

 

Autoracing  KL-varaosat