Hei
Millaisia autoja nämä III-koriset on? Millaiset huolto ohjelmat? Toisin sanoen minkä hintainen ylläpidettävä?
Paljon on 10t€ pintaan +400tkm ajettuja, jokainenhan on oma yksilönsä, mutta kuinka kestäävät kerätä kilometrejä? Varsinkin laatikko jännittää ym kalliit kulutus osat...
Merkkiliikkeessäkin tavalliset määräaikaishuollot ovat mielestäni aika kohtuuhintaiset ja dieseleiden huoltoväli 30000 km / 1 vuosi on oikein järkevä. Tavalliset jarrulevyt- ja palat sun muut perusosat eivät ole kammottavan hintaisia. Säästöä tulee, kun teettää kuluvien osien vaihtoja muualla kuin kovemman tuntihinnoittelun merkkihuollossa.
Nykyinen auto on III-sarjan V70. Edellinen oli vastaavan perusrakenteen S80 joka ei kaivannut itse ajamallani 160000 - 220000 km ajovälillä muuta kuin määräaikaishuollot ja takajarrulevyjen uusimisen sekä pari parkkitutkan anturia. Mitään isoja vikoja, ongelmia tms. ei ollut. Omia kokemuksia minulla ei ole siitä, miten nämä kestävät isompia kilometrimääriä, mutta tämän palstan selailun perusteella vaihteistovikoja, saati muitakaan todella ison ja kalliin luokan vikoja ei tunnu olevan, ainakaan jos vaihteisto on säännöllisesti käynyt öljynvaihdossa. Tarjolla on kasapäin hyvin paljon ajettuja ryhdikkäitä Volvoja, joten eiköhän näiden kestävyyteen uskalla luottaa, vaikka tietenkään mistään yksilöstä ei koskaan voi olla aivan varma.
editti. Viimeisimmät kolme autoani ovat olleet käytettynä ostettuja Volvoja eikä muuhun merkkiin vaihtaminen kiinnosta jatkossakaan. Perusteina luotettavuus, kokonaisuutena hyvä käytettävyys (mukavuus, ajettavuus, talviominaisuudet jne.) että en usko samalla rahalla saavani yhtä hyviä autoja, puhumattakaan siitä että Volvo on ollut luokkansa turvallisin monella tavalla tutkittuna.